شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : جلسه كميته روابط عمومي زنجيره فولاد برگزار شد
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 - 00:23 کد خبر:46456
جلسه كميته روابط‌عمومي زنجيره فولاد با حضور بيش از ۲۰ شركت بزرگ فولادي و معدني امروز ۵ اسفندماه از طريق سامانه جلسات مجازي انجمن توليدكنندگان فولاد ايران و با حضور دبير و مدير اجرايي اين انجمن و همچنين حضور افتخاري مدير روابط عمومي ايميدرو برگزار شد.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| جلسه كميته روابط‌عمومي زنجيره فولاد با حضور بيش از ۲۰ شركت بزرگ فولادي و معدني امروز ۵ اسفندماه از طريق سامانه جلسات مجازي انجمن توليدكنندگان فولاد ايران و با حضور دبير و مدير اجرايي اين انجمن و همچنين حضور افتخاري مدير روابط عمومي ايميدرو برگزار شد.

به گزارش شارا، جلسه كميته روابط عمومي زنجيره فولاد با حضور بيش از ۲۰ شركت بزرگ فولادي و معدني امروز ۵ اسفندماه از طريق سامانه جلسات مجازي انجمن توليدكنندگان فولاد ايران و با حضور دبير و مدير اجرايي اين انجمن و همچنين حضور افتخاري مدير روابط عمومي ايميدرو برگزار شد.

خليفه سلطاني: متشكل شدن روابط عمومي هاي آهن و فولاد

مهندس سيد رسول خليفه سلطاني دبير انجمن فولاد، در ابتداي نشست تخصصي با مديران و كارشناسان روابط عمومي شركت هاي بزرگ زنجيره آهن و فولاد كشور، ضمن خوشامدگويي به حاضرين در اين جلسه و تبريك حضور نباتي نژاد، حلوايي پور و ياوري در سمت مديريت روابط عمومي شركت هاي فولاد مباركه، گل گهر و گروه ملي فولاد، گفت: روابط عمومي هاي زنجيره آهن و فولاد كشور يك رسالت جمعي دارند و بر اساس همين رسالت نيازمند آن هستيم كه به صورت هماهنگ تر و متشكل تر در توسعه سياست هاي ترويجي، فرهنگ سازي و آموزشي حوزه معدن و فولاد تمركز كنيم.

خليفه سلطاني اظهار داشت: نقش فولاد در كشور روز به روز در حال پررنگ تر شدن است و انعكاس هنرمندانه اين نقش بر عهده روابط عمومي هاي شركت هاي معدني و فولادي گذاشته شده است. وي افزود: روابط عمومي در زنجيره فولاد يك نقش ويژه داردكه فراتر از يك بنگاه است و نگاه دقيق مديران و كارشناسان روابط عمومي است كه به اين موضوع عمق مي دهد و مي تواند جايگاه فولاد را در افكار عمومي ارتقاء دهد.

دبير انجمن فولاد در ادامه خاطرنشان كرد: صنعت فولاد بايد رسانه اي قوي و متشكل داشته باشد و در همين راستا نيازمند يك ارتباطات متشكل براي روابط عمومي فولاد هستيم. وي در ادامه خواستار يك ساماندهي و هماهنگي در حوزه روابط عمومي زنجيره آهن و فولاد شد تا مسائل اين حوزه به صورت هماهنگ تري دنبال شود.

فولاد وارد كتاب هاي درسي شود

خليفه سلطاني در جلسه هم انديشي روابط عمومي هاي زنجيره آهن و فولاد كشور به ميزباني انجمن فولاد ضمن اظهار داشت: وقتي ۳۰ درصد سود بازار سرمايه متعلق به زنجيره فولاد است، وقتي فولاد در آبرساني به استان هاي مختلف خراسان، يزد، هزمزگان، كرمان و حتي اصفهان نقش پيدا كرده است يا وقتي فولاد سهم اساسي در تامين تجهيزات مربوط به سلامت و جان مردم دارد، نشانگر اين موضوع است كه فولاد در كشور نقش پررنگي پيدا كرده است.

وي افزود: سرمايه گذاري كه از طرف زنجيره فولاد از معدن تا محصول نهايي فولاد در بخش هاي مختلف كشور از حوزه بهداشت تا ورزش جريان دارد، بايد با كارهاي ترويجي اطلاع رساني شود.

وي تأكيد كرد: به نظرم فولاد بايد در كتاب هاي درسي تا فيلم هاي سينمايي و مستندهاي تلويزيوني حضور داشته باشد چرا كه امروزه فولاد فضاي زيست شده است و خدمت بزرگي به جامعه دارد.

سپهر: جايگاه روابط عمومي‌ها بيشتر از نقش بنگاهي است

محمد سپهر، مدير روابط عمومي ايميدرو در نشست تخصصي روابط عمومي هاي شركت هاي بزرگ معدني و فولادي اظهار داشت: فولاد بايد صداي مشتركي داشته باشد و جايگاه روابط عمومي ها بايد بيشتر از نقش بنگاهي و درون شركتي باشد. وي خواستار هم افزايي روابط عمومي ها براي مديريت چالش هاي مشترك شركت هاي معدني و فولادي شد و گفت: شركت هاي معدني و فولادي در حوزه مسئوليت اجتماعي مثل ابرپروژه هاي انتقال آب، نقش بسيار برجسته اي برعهده داشته اند. بالاخره شركت هاي فولادي دغدغه مردم را دارند و در حوزه مسئوليت اجتماعي گام هاي بزرگي برداشته اند. بنابراين روابط عمومي ها هم بايد تسهيل گر باشند و ظرفيت بسيار خوبي كه از آن برخوردارند را در جهت اطلاع رساني اثربخش و ايجاد آرامش در بازار فولاد بكار گيرند.

وي با اشاره به برگزاري جشنواره ملي فولاد تأكيد كرد: نمايشگاه بومي سازي كه توسط انجمن فولاد و با حمايت ايميدرو در برج ميلاد راه اندازي شد، يكي از بهترين نمايشگاه ها و رويدادهايي بود كه منجر به نتيجه شد و حدود ۹۰۰ ميليون دلار تفاهم نامه و قرارداد در اين جشنواره فولاد رقم خورد و لازم است اين حركت مثبت كه در راستاي بومي سازي، تاب آوري و افزايش توان تأمين داخلي است، تداوم داشته باشد و قطعا ايميدرو از چنين رويداد ويژه اي استقبال و حمايت خواهد كرد.

نباتي نژاد: هم‌افزايي در حوزه روابط عمومي فولاد

هادي نباتي نژاد، مدير جديد روابط عمومي فولاد مباركه اصفهان نيز در اين نشست تخصصي بيان داشت: هم افزايي در سطح روابط عمومي هاي فولاد، نيازي است كه امروز بيش از پيش احساس مي شود و لذا لازم است فضاهاي اطلاع رساني جديدي را مدنظر قرار دهيم و شركت ها بتوانند از ظرفيت هاي رسانه اي يكديگر و همچنين از تجربيات ارزشمند و موثر همديگر استفاده كنند. وي تأكيد كرد: نياز است با توليد محتواي بيشتر و ارتباطات جديد از ظرفيت هاي يكديگر استفاده كينم و تمركز بيشتري در حوزه توليد محتوا داشته باشيم. مدير روابط عمومي فولاد مباركه اصفهان همچنين پيشنهاد داد با توجه به تعدد موضوعات در حوزه روابط عمومي و لزوم همفكري براي هر يك از آن ها، جلسات كميته روابط عمومي زنجيره آهن و فولاد به صورت دو هفته يكبار برگزار شود كه اين پيشنهاد مورد موافقت ساير حاضرين نيز قرار گرفت.

فروغي نيا: خط‌ مشي واحد در حوزه روابط عمومي

غلامرضا فروغي نيا، مدير روابط عمومي فولاد خوزستان با اشار به راه اندازي كميته روابط عمومي در انتهاي سال ۹۷ گفت: تشكيل اين كميته نتايج مثبتي داشت كه برجسته ترين نمونه آن هم راه اندازي جشنواره ملي فولاد بود كه موجب سرعت گرفتن روند بومي سازي تجهيزات و فرآيندها در شركت هاي فولادي و عمق بخشي به اقتصاد مقاومتي شد.

وي در ادامه به مسائلي همانند چارت سازماني روابط عمومي اشاره كرد و خواستار تعيين يك خط مشي واحد در روابط عمومي ها براي حوزه رويدادها، چارت سازماني و انتقال دانش و تجربيات همكاران روابط عمومي در حوزه هاي مختلف توليدمحتوا تا خبررساني و حضور در رويدادها شد.

حلوايي پور: تدوين سياست مشترك

ابوذر حلوايي پور، مدير روابط عمومي گل گهر در اين نشست با بيان ضرورت هماهنگي روابط عمومي ها در كشور و درك مشترك در حوزه هاي مختلف كاري گفت: همه ما لازم است كه يك سياست واحد داشته باشيم و يك دل و يك صدا باشيم تا جلوي حاشيه ها و غرض ورزي ها گرفته شود. وي با بيان اينكه مجموعه گل گهر اين آمادگي را داريم كه اولين نشست روابط عمومي زنجيره آهن و فولاد كشور را با رعايت پروتكل هاي بهداشتي ميزباني كند، تأكيد كرد: امروز لازم است كه با برگزاري جلسات منظم، سطح روابط عمومي ها از مسائل خرد وارد مسائل كلان شود و استفاده بهينه از توانمندي هاي خود داشته باشد. حلوايي پور اضافه كرد: چند سال پيش با همكاري برخي مديران روابط عمومي، ايده نشست هاي مشترك در نمايشگاه ها را كليد زديم كه متاسفانه در نيمه راه متوقف شد و لذا اميدواريم چنين ايده هايي توسط كميته روابط عمومي و هماهنگي و محوريت انجمن فولاد عملياتي و مثمر ثمر گردد.

سرقيني: بكارگيري اطلاع رساني شفاف و راه اندازي مناظره ها

سرقيني، مدير روابط عمومي هلدينگ كاوه پارس نيز در اين نشست، با بيان اهميت تعيين خط مشي وكمپين سازي در فضاي مجازي براي اطلاع رساني شفاف تر مسائل حوزه توليد كشور اظهار داشت: با توجه به بدنه قوي كارشناسي در بخش فولاد، برخي موضوعات مثل شيوه نامه فولاد نيازمند مناظره هايي است كه با اطلاع رساني روشن به شفاف سازي مسائل تخصصي كمك كند. همچنين لازم است روابط عمومي هاي شركت هاي بزرگ زنجيره آهن و فولاد به طور منسجم و به فراخور موضوعات، كمپين سازي در فضاي مجازي را در دستور كار قرار دهند.

فيلسوفيان: نگاه همزمان استاني و ملي

سعيد فيلسوفيان، مدير روابط عمومي هلدينگ ميدكو در اين نشست با بيان اينكه درصد بالايي از توليد ناخالص ملي كشور توسط صنعت فولاد صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: روابط عمومي ها نيازمند نگاه استاني و ملي به صورت توامان هستند. همچنين براي بهبود عملكرد و بهره گيري از خردجمعي، نيازمند ارتباط درون سازماني با بخش هاي بازرگاني و فني هستيم تا تصميم سازي بهتري در حوزه فولاد داشته باشيم.

خيري: عبور از تحريم با ابتكار بومي‌سازي

نوراله خيري، مدير روابط عمومي فولاد صنعت بناب در اين جلسه با بيان نتايج موثر از برگزاري جشنواره فولادگفت: يكي از تجاربي كه از دل همين جلسات روابط عمومي و بومي سازي به دست آمد، جشنواره ملي فولاد بود كه به فولاد كشور در حوزه بومي سازي و افزايش توان تأمين كمك كرد و براي ما در مواجهه با تحريم ها بسيار راهگشا بود. لذا پيشنهاد مي كنيم برگزاري اين رويداد با قدرت اما در نيمه اول سال تداوم يابد.

به گفته خيري، لازم است حوزه هاي فعاليت روابط عمومي فولاد در سراسر كشور مشخص تر شود و نياز است كه دغدغه هاي فولادي را عميق تر با نمايندگان مجلس و مديران دولتي مطرح كنيم تا توليد فولاد كشور با اشتباه در تصميم گيري ها دچار خسارت نشود.

ميرمحمدي: نقش برجسته فولاد در حوزه بهداشت و درمان كشور

مسعود ميرمحمدي، مدير روابط عمومي جهان فولاد سيرجان با اشاره به لزوم برگزاري نشست هاي دوره اي روابط عمومي گفت: اگرچه مسائلي همانند آلايندگي فولاد و مسائل محيط زيستي در سطح افكار عمومي مطرح مي شود ولي آيا اشتغال زايي و مسئوليت اجتماعي شركت هاي فولادي در بحران كرونا و نقش شركت هاي فولادي در حوزه بهداشت و درمان نيز مورد توجه قرار مي گيرد؟

وي در ادامه، خواستار تداوم نشست هاي كميته روابط عمومي زنجيره آهن و فولاد به منظور ايجاد انسجام در كار ترويجي در حوزه هايي شد كه فولادسازان عملكرد قابل قبولي در سطح افكار عمومي داشته اند. مير محمدي همچنين بر لزوم همفكري مديران روابط عمومي براي اتخاذ تصميمات يكپارچه در خصوص رويدادهاي زنجيره فولاد تاكيد كرد.

غريبي: اقدامات يكپارچه در روابط عمومي صنعت فولاد

علي محمد غريبي، مدير ارتباط با رسانه هاي ذوب آهن اصفهان نيز با حضور در اين نشست مجازي گفت: مسووليت اجتماعي صنعت فولاد در حوزه هايي همچون محيط زيست، آب و بومي سازي در همه شركت هاي فولادي و معدني از جمله ذوب آهن اصفهان با جديت دنبال مي شود و صنعت فولاد كشور به خوبي از عهده مسئوليت اجتماعي خود برآمده است. وي تأكيد كرد: نيازمند اقدامات يكپارچه در روابط عمومي صنعت فولاد هستيم و تداوم جلسات كميته روابط عمومي مي تواند به تحقق اين مهم كمك نمايد.

ولي زاده: پايش و استانداردسازي موضوعات روابط عمومي

حسن ولي زاده، مدير روابط عمومي آهن و فولاد ارفع نيز به تمجيد از خط مشي انجمن فولاد در حمايت از صنعت فولاد در موضوعات مختلف همانند شيوه نامه دولت و طرح مجلس پرداخت و خواستار تعاريف استانداردي براي روابط عمومي و ايفاي نقش روابط عمومي ها در پايش بخش هاي مختلف همانند بخش رويدادهاي صنعت فولاد شد.

صفريان: تعريف پروژه‌هاي عملياتي

رضا صفريان، مدير روابط عمومي فولاد هرمزگان نيز به تجربيات خود در حوزه روابط عمومي اشاره كرد و گفت: نيازمند تعريف پروژه هاي عملياتي در حوزه روابط عمومي هستيم. در اين خصوص تشكيل شوراهاي مشورتي مسئوليت اجتماعي با حضور ذي نفعان و گزارش دهي با آنان يكي از اقداماتي است كه در فولاد هرمزگان صورت گرفته است. وي خواستار راه اندازي كميته اطلاع رساني صنعت فولاد براي مديريت اخبار غلط و هجمه هاي اخيري شد كه به ناصواب جامعه فولاد را درگير كرده است.

خورشيد: جامعه را نسبت به مشكلات توليد آگاه كنيم

هومن خورشيد، مدير روابط عمومي فولاد اكسين خوزستان به وضعيت يكي دو سال اخير به دليل شرايط بين المللي و فشاري كه به توليدكنندگان از جانب تحريم و خودتحريمي تحميل شد، اشاره كرد و در ادامه تأكيد كرد: نياز به يك حركت منسجم از طرف شركت ها داريم و روابط عمومي ها بايد به مشكلاتي كه كار صادراتي فولادسازان را پيچيده كرده وتعهدت صادراتي را دچار مشكل كرده ورود كنند چرا كه بازارهاي صادراتي يكي يكي در حال از از دست رفتن است.

تأكيد معماريان، عرب و ياوري به تقويت زبان مشترك روابط عمومي

در اين جلسه، معماريان مدير روابط عمومي فولاد غرب آسيا نيز به نقش برجسته روابط عمومي در صنعت فولاد و پياده سازي فرآيند و مسئوليت اجتماعي اشاره كرد.

عليرضا عرب، مدير روابط عمومي فولاد سنگان خراسان هم از تقويت زبان مشترك در حوزه روابط عمومي فولاد براي گره گشايي از برخي مشكلات سخن گفت.

ياوري، مدير روابط عمومي گروه ملي فولاد نيز به موضوع انتقال دانش فني بين روابط عمومي ها پرداخت و به فاكتور مسئوليت اجتماعي به عنوان يكي از رسالت هاي صنعت فولاد اشاره كرد.

 

منبع:  مي متالز