شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا)-|| روابط عمومي موفق و مؤثر علاوه بر توجه به نوآوريها بايد به تجربيات مختلف خود و ديگران توجه ويژه داشته باشد و در طول زمان آنها را مورد ارزيابي مداوم قرار دهد.
در شانزدهمين كنفرانس بينالمللي روابطعمومي ايران تلاش گرديد كه اين رويكرد با عنوان «اولين رويداد تجربه محور روابطعمومي ايران» مطرح گردد تا روابط عمومي هاي كشور از تجربيات به دست آمده در اين زمينه استفاده نمايند. به همين دليل دبيرخانه كنفرانس، آموزش مهارتهاي كاربردي را در قالب ارايه ايدهها و الگوهاي كاربردي و جديد در دستور كار خود قرار داد.
دبيرخانه كنفرانس با شعار «ما هم خلاق باشيم» اعلام نمود كه: رويدادهاي تجربه محور به دليل نوآوري و منحصر به فرد بودن، بسيار تاثيرگذار هستند. اما اين خصوصيات و تجربهها ميتواند در رويدادهاي علمي مانند كنفرانس روابطعمومي مورد استفاده قرار گيرند. اگر اين كار به خوبي انجام شود خواهيد ديد درصد زيادي از شاغلان روابطعمومي، تمايل بيشتري به شركت در اين گونه رويدادها دارند.
بعلاوه اين روش براي افزايش توجه به تجربه ها و ايدههاي ناب روابط عموميها و تحريك ذهن شركت كنندگان با تشويق مشاركت فعال آنها در برگزاري كنفرانس از اهميت ويژه اي برخوردار است.
ما مي دانيم رويدادهايي كه با محوريت تجربه برگزار مي شوند به نقطه عطفي براي توجه به ايده هاي ناب شاغلان روابطعمومي تبديل ميشوند. وقتي خوب برگزار شوند، اين توانايي را دارند كه:
- تجربه هايي را ايجاد كنند كه مخاطبان هميشه آن را به ياد داشته باشند.
- تعامل شخصي و حرفه اي شاغلان روابط عمومي را تسهيل كنند.
- اطلاعات مرتبط و به موقع را ارائه داده و تجربه كلي شركت كنندگان را بالا ببرند.
- به ايجاد ارتباط پايدار و عميق ميان شركت كنندگان و متوليان برگزاري كنفرانس كمك نمايند.
- لحظات به ياد ماندني و خوشي براي شركت كنندگان فراهم كنند.
- زمينه را براي ايجاد همزيستي و مشاركت بين برگزاركنندگان، سخنرانان و شركت كنندگان فراهم كنند.