شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : گزارش سالانه موسسه روابط‌عمومي 5W منتشر شد/ تيك‌تاك در حال اوج‌گيري
دوشنبه، 20 بهمن 1399 - 17:16 کد خبر:46330
موسسه روابط‌عمومي 5W كه يكي از بزرگ ترين شركت هاي مستقل فعال در حوزه روابط‌عمومي در ايالات متحده آمريكاست در گزارش فرهنگ مصرف كنندگان در سال 2021 خود به اين موضوع اشاره كرده است كه تيك‌تاك در حال تبديل شدن به مهم ترين منبع سرگرمي و همچنين كانال اصلي راهنماي خريد براي اعضاي نسل Z است.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| موسسه روابط‌عمومي 5W كه يكي از بزرگ ترين شركت هاي مستقل فعال در حوزه روابط‌عمومي در ايالات متحده آمريكاست در گزارش فرهنگ مصرف كنندگان در سال 2021 خود به اين موضوع اشاره كرده است كه تيك‌تاك در حال تبديل شدن به مهم ترين منبع سرگرمي و همچنين كانال اصلي راهنماي خريد براي اعضاي نسل Z است.

 

در اين گزارش آمده است كه 28 درصد پاسخ دهندگان متعلق به نسل Z كه در تحقيق اين موسسه شركت كرده اند گفته اند كه حداقل يك بار محصولي را خريداري كرده اند كه در تيك‌تاك آن را ديده اند و با آن آشنا شده اند و در ميان آنها 8 درصد بوده اند كه چندين بار و در موارد متعدد و بر اساس برخورد با محصولات مختلف در تيك‌تاك اقدام به خريد آنها كرده اند. اين رقم با رقم 32درصدي مربوط به خريد مستقيم اعضاي نسل Z از برندهاي معرفي شده در اينستاگرام قابل مقايسه است.

 

حال سوال اينجاست كه آيا تيك‌تاك مي تواند اين روند رو به رشد را ادامه دهد؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت كه از شواهد و قرائن چنين بر مي آيد كه تيك‌تاك به زودي به مهم ترين و بانفوذترين پلتفورم محبوب اعضاي نسل Z تبديل خواهد شد و بخش مهمي از خرج كرد و خريدهاي آنها را رقم خواهد زد.


تيك‌تاك كه بر اساس گزارش موسسه روابط‌عمومي 5W با عنوان فرهنگ مصرف كنندگان در سال 2020 در رده آخرين اپليكيشن رسانه اجتماعي مورد استفاده اعضاي نسل Z قرار داشت در گزارش جديد اين موسسه به عنوان چهارمين پلتفورم پرطرفدار و محبوب در بين آنها معرفي شده است به طوري كه بر اساس اين گزارش، 42 درصد از جواناني كه به نسل Z تعلق دارند به طور روزانه از اين اپليكيشن استفاده مي كنند.


دارا اي بوش، رئيس موسسه روابط‌عمومي 5W در اين مورد مي گويد: "تيك‌تاك يك سال پرهياهو و فوق العاده را پشت سر گذاشته است آن هم با وجود فراز و نشيب هاي بسيار و ابهامات زيادي كه در مورد آينده آن مطرح بود. به هر حال، آنچه بيشتر از هر چيز ديگري قطعي به نظر مي رسد اين است كه مشتريان و مصرف كنندگان به شكل روزافزوني در حال علاقه مند شدن به تيك‌تاك و اضافه كردن آن به برنامه رسانه هاي اجتماعي محبوب شان هستند.

 

ويديوهاي كوتاهي كه توسط كاربران تيك‌تاك تهيه مي شود و از طرف الگوريتم هاي منحصربفرد اين پلتفورم حمايت مي شود،اين امكان را به برندها داده تا خود را به شكل هاي متنوع و سرگرم كننده اي به مصرف كنندگان و مشتريان عرضه كنند و با آنها ارتباط برقرار نمايند و ما انتظار داريم كه نفوذ و محبوبيت تيك‌تاك در ميان كاربران رسانه هاي اجتماعي همچنان رو به افزايش باشد و با اضافه شدن كاربران بيشتري به اين روند به زودي شاهد رسيدن تيك‌تاك به قله هاي بلند باشيم."


متولدين قرن بيست و يكم نيز علاقه زيادي به تيك‌تاك نشان داده اند به طوري كه در سال 2021، تيك‌تاك از رتبه آخرين اپليكيشن رسانه اجتماعي محبوب در ميان متولدين قرن بيست و يكم به رتبه ششمين اپليكيشن محبوب آنها تبديل شد به طوري كه 21 درصد پاسخ دهندگان متعلق به اين نسل اعلام كرده اند كه به طور روزانه از تيك‌تاك استفاده مي كنند و 18 درصد از آنها هم گفته اند كه حداقل يك بار محصولي را خريداري كرده اند كه در تيك‌تاك آن را ديده اند و با آن آشنا شده اند.

 

بر اساس گزارش موسسه 5W، نسل z و متولدين قرن بيست و يكم جزو آن دسته از مصرف كنندگاني هستند كه در لحظه و به طور تكانشي تصميم به خريد مي گيرند به طوري كه تقريبا نيمي از پاسخ دهندگان به تحقيق موسسه 5W گفته اند كه در اغلب موارد خريدهاي‌شان را به صورت لحظه اي و شتاب زده و بر اساس آنچه در رسانه هاي اجتماعي محبوب شان به آنها معرفي مي شود انجام مي دهند.


دارا بوش در اين مورد مي گويد: "هنگامي كه يك مصرف كننده مي بيند مشاركت مثبت و استقبال عمومي خوبي از يك ويديو كه به معرفي يك برند يا يك محصول مي پردازد به وجود مي آيد و مثلا مي بيند كه آن ويديو با لايك هاي فراوان و يا كامنت هاي مثبت زيادي همراه شده است دوست دارد به اين روند ملحق شود و به همين دليل هم هست كه اقدام به خريد آن محصول يا از آن برند مي كند تا خود را همراه روند شكل گرفته و در حال حركت كند و در اين ميان توجهي به ريسك ها و مخاطرات احتمالي ناشي از اين خريد ندارد."


در حال حاضر دومين گزارش سالانه موسسه  روابط‌عمومي 5W با عنوان گزارش فرهنگ مصرف كنندگان سال 2021 در وبسايت اين موسسه در دسترس است كه شما مي توانيد با دانلود اين گزارش به ديدي عميق تر و كارشناسي شده نسبت به موضوعاتي مانند روابط‌عمومي، برندينگ، بازاريابي، رسانه هاي اجتماعي و عوامل موثر و بانفوذ در سال 2021 دست يابيد.


موسسه روابط‌عمومي 5W به عنوان يكي از موسسات صاحب نام و پيشرو در زمينه مصرف كنندگان كه تا كنون جوايز بسياري را در زمينه مصرف كنندگان دنياي ديجيتال نصيب خود كرده است خود را نسبت به ارائه تحليل هاي درست از صنعت مصرف ديجيتال و فراهم آوردن جديدترين و به روز ترين تحليل ها و ديدگاه ها در اين زمينه متعهد مي داند. اطلاعاتي كه اين موسسه ارائه مي كند همگي از نتايج تحقيقات صورت گرفته در زمينه استراتژي خريد، برنامه ريزي و اجراي برنامه هاي مصرف كنندگان و كمپين هاي مشتريان ديجيتالي استفاده مي نمايند.


گزارش فرهنگ مصرف كنندگان در سال 2021 تهيه شده توسط موسسه روابط‌عمومي 5W توسط Censuswide و با مشاركت تيمي زبده از كارشناسان و اعضاي جامعه تحقيقات بازار آمريكا انجام شده و در آن، دو هزار نفر از آمريكايي هاي بالاي 16 سال شركت داشتند. اين تحقيقات در فاصله زماني چهاردهم تا هجدهم سپتامبر سال 2020 به مرحله اجرا درآمد.
 

نويسنده: موسسه روابط‌عمومي 5W

ترجمه: شارا

مرجع انگليسي: PRNewswire،27

مرجع فارسي: شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)

ژانويه 2021

 

 

 

 

نسل زد
"نسل زد يا زومرها كه با نام‌هاي نسل نت و نسل اينترنت نيز شناخته مي‌شود، نام گروهي از مردم است كه از اواسط دهه�" ۱۹۹۰ تا اوايل ۲۰۱۰ زاده شده‌اند؛ و از نسل قبلي يعني نسل واي (نسل هزاره) متمايزند. نسل زد همچنين با نام نسل پلوراليست نيز شناخته مي‌شود.

اعضاي نسل زد عمدتاً فرزندان نسل ايكس هستند؛ هرچند كه ممكن است والدين آن‌ها جزء جوان‌ترين بيبي بومرها يا جزء بزرگ‌ترين اعضاي نسل واي باشند.

بخش اعظم اعضاي نسل زد براي تمام عمر خود از ارتباطات و رسانه‌هاي ديجيتال استفاده خواهند كرد. نسل زد از وقتي كه چشم به جهان گشوده‌اند در اطراف خود به‌طور گسترده‌اي با فناوري‌هاي پيشرفته‌اي نظير وب جهان‌گستر، شبكه‌هاي اجتماعي، پيام‌رساني فوري، خدمات پيام‌كوتاه، ام‌پي‌تري پليرها، تلفن‌هاي همراه، و يوتيوب مواجه بوده‌اند. به همين دليل برخي به اين نسل نام شهروندان ديجيتال داده‌اند.

نسل زد همگي كاملاً در دوران پسانوگرايي، چندگانگي فرهنگي، و جهاني‌سازي زاده شده‌اند." ( ويكي‌پديا)