شارا، زهرا بابازادگان- با در نظر گرفتن چهار عامل زير با مخاطبان خود ارتباط برقرار كنيد:
1. عاطفي
استخدام احساسات مانند همدردي و شادي در نوشتن، اما تزريق ترس، خشم و يا شوكه كردن مخاطبان اصلا خوب نيست.
2. گويا
شايد در مقابل تاكتيك عاطفي، آن نيز مي تواند براي برجسته كردن جنبه كاركردي اطلاعات موثر باشد. اگر شما در حال نوشتن يك بيانيه مطبوعاتي در مورد يك محصول يا خدمت جديد هستيد، توضيح دهيد كه چگونه آن زندگي خوانندگان و مخاطبان را ساده تر مي كند، به جاي اين كه بگوييد محصول جديد هيجان انگيز است.
3. ارزش ها
وجه اشتراك شما با مخاطبان در چه چيزي مي تواند باشد؟ پيدا كردن آنچه كه براي آنها مهم است و پرداختن به آن در ارتباطات خود. براي مثال، مي گويند نام تجاري شما به اندازه كافي "شفاف" نيست. خاص باشيد: "شفافيت در هزينه براي مصرف كننده" و يا "شفافيت با جبران خسارت."
4. حسي
خواننده خود را در مركز داستان قرار دهيد و اين امر با استخدام بسياري از توصيف هاي حسي ممكن است.
مشق روابط عمومي(1)/ پنج گام مناسب براي شروع فعاليت در روابط عمومي