شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نشست ويدئو كنفرانسي روابط عمومي‌هاي ادارات كل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي سراسر كشور
دوشنبه، 22 دی 1399 - 11:02 کد خبر:46027
نشست ويدئو كنفرانسي روابط‌عمومي‌هاي ادارات كل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي سراسر كشور با حضور قائم مقام رياست سازمان، معاون حمل‌ونقل، مديركل دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات، مديركل دفتر مركزي حراست و مشاور رياست و مدير روابط عمومي سازمان و مديران روابط عمومي ادارات كل استاني سراسر كشور برگزار شد.



شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| نشست ويدئو كنفرانسي روابط‌عمومي‌هاي ادارات كل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي سراسر كشور با حضور قائم مقام رياست سازمان، معاون حمل‌ونقل، مديركل دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات، مديركل دفتر مركزي حراست و مشاور رياست و مدير روابط عمومي سازمان و مديران روابط عمومي ادارات كل استاني سراسر كشور برگزار شد.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي داريوش اماني قائم‌مقام رياست سازمان در اين نشست اظهار داشت: گزارش عملكرد روابط عمومي سازمان بيانگر اتفاقات مطلوبي است و زحمات همكاران اين حوزه به ويژه روابط عمومي استان‌ها كه در خط مقدم اقدامات سازمان هستند، جاي قدرداني و تشكر دارد.


وي با اشاره به گستره خدمات سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در قبال اقشار مختلف و احتمال وجود نارضايتي در ميان حتي بخش كوچكي از ذي‌نفعان بر ضرورت و اهميت پاسخگويي نسبت به اين افراد و برقراري ارتباط دوسويه با اصناف تاكيد كرد.
اماني ضمن ابراز تأسف نسبت به از دست دادن ۴۷ نفر از راهداران كشور طي سال گذشته بيان داشت: روابط عمومي‌ها وظيفه سنگيني در قبال معرفي و اطلاع‌رساني تلاش‌هاي راهداران به ويژه فصل سرما كه درگير عمليات راهداري زمستاني در دماي منفي ۲۰ درجه سانتي‌گراد هستند، دارند لذا از ظرفيت سيماي راهبران براي معرفي خدمات و تلاش‌هاي بي‌وقفه راهداران به همراه رانندگان و خدمات بخش خصوصي استفاده شود.


بايد سازمان پيشرو در مديريت واحد باشيم


قائم‌مقام رياست سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با بيان اين‌كه، بايد سازمان پيش‌رو در مديريت واحد باشيم، گفت: به منظور توليد يك برنامه تعاملي و دو سويه موضوع ارزيابي، نظرسنجي، تهيه گزارش‌هاي مكتوب و تصويري اهمست شاياني دارد.
وي از روابط عمومي‌هاي ادارات كل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي بابت تمامي تلاش‌هاي انجام‌گرفته به رغم تمامي كاستي‌ها و كمبودها، تشكر و قدرداني كرد.


ضرورت طراحي معماري محتوا و ترسيم سناريو


مهران قرباني عضو هيات عامل و معاون حمل‌ونقل سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در ادامه اين نشست بر طراحي معماري محتوا و ترسيم سناريو از سوي روابط عمومي سازمان و استان‌ها تاكيد كرد و گفت: با توجه شيوع ويروس كرونا و آمادگي در برابر شرايط پساكرونا، روابط عمومي نقش پررنگي در ترسيم اقدامات انجام‌گرفته و نمايش چهره واقعي خدمات در پايانه‌هاي مرزي، بار، مسافر و مجتمع‌هاي خدماتي رفاهي از طريق توليد محتواي بصري دارد.


وي با بيان اين‌كه روابط عمومي ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي چشم بينا و گوش شنواي مديران هستند، گفت: اتفاقات و تصميمات مرتبط با حوزه حمل‌ونقل جاده‌اي بايد به دقت رصد شود و ضروري است روابط عمومي‌ها به عنوان بازوي مديريت استاني نسبت به دغدغه‌ها واكنش مطلوب نشان دهند.


معاون حمل‌ونقل سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از خدمات مجموعه روابط عمومي قدرداني و تشكر كرد و و اقدامات اين حوزه را ارزنده و ماندگار توصيف كرد.


ضرورت مديريت فضاي مجازي از سوي روابط عمومي


محمدحسين ياري مدير كل دفتر مركزي حراست سازمان در ادامه اين نشست به موضوع مديريت فضاي مجازي كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري نيز قرار دارد، پرداخت و گفت: امروزه فضاي مجازي در لايه‌هاي زندگي مردم نفوذ كرده و روابط سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با توجه اثربخشي اقدامات اين سازمان از اين مقوله مستثني نيست.


وي تصريح كرد: گروه‌هاي بدخواه داخلي و خارجي به دنبال كمرنگ كردن تلاش‌هاي سازمان هستند كه مي‌طلبد يك آسيب‌شناسي جدي از سوي روابط عمومي در اين زمينه انجام شود.


ياري با اشاره به باز بودن دست دشمن در فضاي مجازي بيان داشت: براي توليد محتواي جذاب و جلب نظر خانواده‌ها نيازمند تشكيل اتاق فكر و انجام پژوهش است كه ظرفيت آن با توجه به حضور مدير روابط عمومي اين سازمان فراهم است.


مدير كل دفتر مركزي حراست سازمان با توجه به تشابه فعاليت‌هاي دفتر مركزي حراست با دفتر روابط عمومي در مقوله توليد محتواي خبري خاطرنشان كرد: با انجام مخاطب شناسي و توليد محتواي خبري، گزارش و مطالب آموزشي و همچنين توجه به ارزش‌هاي به‌روز توليد محتوا، نه تنها بايد مخاطبان فعلي را حفظ كرد بلكه بر تعداد آن‌ها نيز بايد اضافه كنيم.


كاركنان روابط عمومي ستاد و استان پرتلاش و كم توقع هستند


در ادامه حسين متولي حبيبي مديركل دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات ضمن تشكر و قدرداني از اقدامات انجام‌گرفته تصريح كرد: كاركنان روابط عمومي در ستاد و استان‌ها پرتلاش و كم توقع هستند و اقدامات اين عزيزان سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي را در موقعيت خوبي قرار داده است.


وي با اشاره به وظيفه ذاتي دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات مبني بر پشتيباني بيان داشت: درگاه سازمان كه هفته گذشته رونمايي شد يكي از بهترين نمونه‌هاي كشوري و حاصل تعامل دو دفتر است كه با كمترين هزينه تهيه شد.


مديركل دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي نسبت به همكاري و تأمين تجهيزات اساسي و مورد نياز روابط عمومي در ستاد و استان‌ها اعلام آمادگي كرد.


وحدت سازماني، علت پيشبرد برنامه‌هاي روابط عمومي


منصور فخاران مشاور رياست و مدير روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از همكاري‌ها و حمايت‌هاي مجموعه مديران و كاركنان سازمان براي تحقق برنامه‌ها و فعاليت‌هاي روابط عمومي ساطمان قدرداني كرد و افزود: توفيقي اگر در اين حوزه براي سازمان حاصل شده در پرتو همراهي و همدلي و انجام كاري گروهي در مجموعه ستاد و استان‌هاي سراسر كشور بوده است.


وي اطلاع‌يابي در روابط عمومي را مقدم بر اطلاع‌رساني عنوان كرد و گفت: انتظار مي‌رود همكاران در روابط عمومي‌هاي سراسر كشور با رصد دقيق و مستمر اخبار و رويدادهاي مرتبط با سازمان و تحليل اطلاعات دريافتي، ضمن آگاهي و اشراف به اخبار حوزه خود، موارد را در پاسخگويي به مخاطبان و برنامه‌ريزي‌هاي سازماني مورد توجه قرار دهند و مجموعه مديريتي را در تصميم‌گيري‌ ياري كنند.


فخاران در ادامه ضمن اشاره به رئوس برنامه‌ها و اولويت‌هاي ارتباطي سازمان ابراز اميدواري كرد با همدلي، همراهي و تعامل مديران روابط عمومي‌هاي ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در سراسر كشور، خدمات شايسته اي به مخاطبان سازمان و كاربران جاده‌اي ارائه شود و اقدامات ماندگاري در اين حوزه انجام شود.