شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بانكها با شعارهاي تبليغاتي شان چه ميگويند
چهارشنبه، 23 مرداد 1392 - 21:12 کد خبر:4601
شارا- شعارهاي تبليغاتي را ميتوان كوتاهترين و ظريفترين شكل از بزرگترين ادعاها در مورد موضوعي خاص دانست.
به گزارش پايگاه تحليلي خبري دنياي صنعت، شعار سازماني يكي از ابزارهاي قدرتمند در راستاي ايجاد و تداعي معنا و تصورات مطلوب در ذهن مشتري است كه بانكها بايد براي ساختن يك شعار تبليغاتي مناسب به آن توجه لازم را داشته باشند.
تحقيقات نشان دادهاست كه شعار يك برند، با ذهن ناخودآگاه مخاطبان ارتباط نزديك داردو شعارها ميتواند از طيق برقراري ارتباط مستحكم با ذهن مخاطبان معناي بسيار مطلوبي برجاي گذارد.
متاسفانه بسياري از سازمانها كه در ميان آنها بانكها كم نيستند توانايي شعار در خلق ارزش افزوده را فراموش كردهاند، در ايران اگرچه موسساتي كه خدمات مربوط به پول را ارئه ميدهند سعي در انتخاب شعاري مناسب را دارند اما در واقع ويژه گيهاي اصلي شعار مناسب را در خود ندارند.
در واقع شعار بانكها فاقد نوآوري، تفكربلند مدت و ارزش آفرين مياشند كه بايد بيش از پيش بانكها و موسسات مالي بدان توجه كنند.
مشخصات شعارهاي تبليغاتي
شعارهاي تبليغاتي داراي مشخصاتي هستند كه متخصصان در هنگام بكارگيري آنها توجه خاصي به شاخصها و معيارهاي تعيين آن دارند تا هرچه بيشتر بتوانند در راستاي تاثير گذاري بيشتر و جلب مخاطبان بيشتر گام بردارند.
با رعايت اين معيارها و شاخصها است كه شعار ميتواند كاركرد اصلي خود را داشته باشدو شركت يا موسسات را در تحقق اهدافشان ياري كند.
به همين منظور بهتر آنست كه شعار تبليغاتي متفاوت از آنچه كه رغيب يا رغيبان ادعا ميكنند باشد تا قابل كپي برداري نيز نشود، چراكه فلسفه وجودي شركتها و سازمانها منحصر به فرد است و شعاري كه آنها را ترويج و ياداوري ميكند نيز بايد متفاوت باشد.
شعارها بايد به گونهاي تهيه شوند كه داراي وزن مناسب بوده و در عين حال ساده و روان باشند تا مخاطبان با كمي كمك قادر به ياداوري آن باشند.
طراحان اين شعارها نه تنها بايد در زمينه حرفه شان متخصص باشند، بلكه مهمتر از آن بايد افراد جامعه را خوب بشناسند.
در واقع اين نكته بسيار حائز اهميت است كه باورپذيري، به خاطر سپاري و به يادآوردن يك شعار تبليغاتي به شدت به باورها، خاطرات، سطح سواد و اگاهي مردم و حتي تكيه كلامهاي رايج در ميان مردم بستگي تام دارد به همين منظور نوشتن يك آگهي و مخصوصا شعار تبليغاتي در اغلب موارد فقط از دست كارشناسان آن حوزه كه اشراف كامل به مردمي كه مخاطب اين شعار هستند مربوط ميشودو از دست آنها بر ميآيد.
شعاري مناسب خواهد بود كه سطح معقولي از باورپذيري را با خود به همراه داشته باشد.
در اينجا به برخي از خصوصيات يك شعار تبليغاتي مناسب اشاره ميكنيم:
اول اينكه داراي توانايي و قابليت ماندگاري در اذهان مشتريان را دارا بوده و به سختي فراموش گردد.
تداعي كننده نام برند بوده و بتواند مزاياي اصلي يك محصول يا برند را براي مشتريان بالقوه بيان كند.
از جمله ويژه گيهاي ديگري كه يك شعار مناسب تبليغاتي بايد داشته باشد اين است كه نياز و خواسته در مشتري ايجاد كرده و بازگو كننده مزاياي كليدي برند باشد.
انعكاس دهنده هويت برند بوده و القا كننده احساس مثبت در قبال برند مربوطه باشد.
در اينجا به برخي از شعارهاي تبليغاتي بانكهاي خارجي اشاره ميكنيم.
، ABBEY Natianal Bank بيشترين ايده براي پول و سرمايه شما،
AIG ماپول را ميشناسيم، U.S Bank بله، آينده با ما درخشانتر خواهد بود.
منبع: دنياي صنعت