شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كرونا و شركت‌هاي مسئوليت‌پذير
چهارشنبه، 5 آذر 1399 - 08:15 کد خبر:45517
شركت‎‌هاي مسئوليت‌پذير مي‌توانند با استراتژي‏‎‌ها و طرح‌هاي جامعه‌‎پسند و حمايت از كاركنان، مخاطبان، مشتريان و كل اجزاي اقتصاد، اين شرايط را تغيير دهند و موفقيت بلندمدت خود را تضمين نمايند.



 

شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| همه‌گيري ويروس كرونا فرصت ارزشمندي را براي شركت‌ها پديد آورده تا به سمت مسئوليت اجتماعي شركتي واقعي‌تر و انساني‌تر حركت كنند و بدين وسيله به عنوان "شركت‌هاي مسئوليت‌پذير" ضمن رعايت دقيق و همه جانبه دستورالعمل‌هاي مرتبط، در راستاي پاسخگويي به نيازهاي اوليه ناشي از اين بيماري و همچنين مقابله با چالش‌هاي آن گام‌هاي موثرتري بردارند.


در واقع "همه گيري كوويد19 باعث شد تا ميزان تعهد و وفادار ماندن شركت‌ها به كدهاي اخلاقي كسب‌وكار و اخلاقيات به محك آزمايش گذاشته شود و مشخص گردد كه شركت‌ها در دوران وقوع بحران تا چه حد به مسئوليت و پاسخگويي اجتماعي خود پاي‌بند باقي خواهند ماند.

 

برخي بر اين اعتقادند كه محدوديت‌ها و فشارهاي مالي در كوتاه مدت و بلندمدت باعث شده تا شركت‌ها براي رسيدن به منافع و خواسته‌هاي كوتاه‌مدت خود به هر قيمت ممكن حتي كلاهبرداري و فريب‌كاري تلاش كنند و قيد سرمايه‌گذاري‌هاي بلندمدت خود در زمينه مسئوليت و پاسخگويي اجتماعي را بزنند و به خاطر بقا در دوران كمبود منابع دست به هر كاري بزنند.


با اين همه و خوشبختانه ما مشاهده كرده‌ايم كه بسياري از شركت‌ها در دوران وقوع بحران كوويد19 نه تنها خود را به فعاليت‌هاي غيراخلاقي در عرصه كسب‌وكار آلوده نكردند بلكه در حوزه‌هاي مختلف مسئوليت‌پذيري و پاسخگويي اجتماعي، فعال‌تر نيز شده‌اند و در راستاي مقابله با اين ويروس جهان‌سوز گام‌هاي موثري را برداشته‌اند." (هانگ وي هي و لويد هريس، 1399)


همچنين شواهد نشان مي‌دهد بسياري از شركت‎‌هاي مسئوليت‌پذير علاوه بر فراهم‎‌سازي كمك‌‎ها، در حال مواجهه با عواقب اين همه‌گيري بر عمليات روزمره‎ خود نظير لغو همايش‌‎ها، واكنش بازارهاي مالي و اجراي سياست‎‌هاي مرتبط هستند.


بنابراين چطور شركت و سازمان شما مي‌تواند علاوه بر حفظ خود، توازن لازم ميان نيازهاي كسب‌وكار را برآورده كرده و به تلاش‌هاي دنيا براي كاهش تاثيرات اين همه‌گيري نيز ياري رساند؟


شركت‎‌هاي مسئوليت‌پذير مي‌توانند با استراتژي‏‎‌ها و طرح‌هاي جامعه‌‎پسند و حمايت از كاركنان، مخاطبان، مشتريان و كل اجزاي اقتصاد، اين شرايط را تغيير دهند و موفقيت بلندمدت خود را تضمين نمايند.


هيچ‏‎‌كس انتظار ندارد يا نمي‌خواهد كه شركت‎‏‌هاي بزرگ، اقدامات خارق‌العاده‌‎اي را براي كمك به خيل ذي‌نفعان خود انجام دهند، اما اقدامات جسورانه و خلاقانه‎ امروز در زمينه‎ امدادرساني فوري، ميراث فرداي آن‎ها را تعيين خواهند كرد.

 

مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)