شبكه اطلاع رساني روابطعمومي ايران (شارا)-|| موسوي گفت: روابطعمومي در سازمان هاي متعدد تعاريف گوناگوني دارد و به صورت كلي همه تعاريف در مجموع يك خروجي را هدف قرار مي دهند اما تعريف روابط عمومي در شهرداري مشهد از رنگ و بوي متفاوتي برخوردار است كه مي توان آن را «آش شله قلم كار» ناميد.
به گزارش شارا، «سيد وحيد موسوي» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري شبستان در مشهد ضمن تبريك سالروز ولادت امام حسن عسكري(ع) و گراميداشت هفته بسيج گفت: روابط عمومي در سازمان هاي متعدد تعاريف گوناگوني دارد و به صورت كلي همه تعاريف در مجموع يك خروجي را هدف قرار مي دهند اما تعريف روابط عمومي در شهرداري مشهد از رنگ و بوي متفاوتي برخوردار است كه مي توان آن را «آش شله قلم كار» ناميد.
اين فعال رسانه افزود: شوراي پنجم با شعار شفافيت و شيشه اي بودن وارد عرصه شد و تا به حال ۲ شهردار ۵ روابط عمومي را به خود ديده است، مديريتي كه تغيراتش مثال زدني بوده و شبانه حكم هاي مديريتي امضاء مي شود، از ابتداي آغاز مديريت شهري، شبكه پيچيده روابط عمومي با سرپرستي حسين كشيري كار خود را شروع كرد.
وي ادامه داد: ديري نپاييد تا نيروي متخصص حيدري به نام فرهادي نيا پا به عرصه گذاشت، فرهادي نيا تفكرات آموزشي و مدرسه گونه اي خود را به رخ تقي زاده خامسي (شهردار سابق مشهد) كشاند تا بتواند نيروي مورد اعتماد او نيز قرار بگيرد اما با كمي اختلاف و اجراي قانون منع به كار گيري بازنشستگان، خامسي مسير را به سمت معاونت وزارت طي كرد و با حضور شهردار جديد دست و پا زدن روابط عمومي(فرهادي نيا) به بار ننشست و اسماعيل زاده نيروي روي كاغذ (عنايت) شد.
موسوي گفت: شبانه حكم وي امضا شد و از فرداي روز بعد به صورت رسمي اسماعيل زاده با تحويل رادكان به ساختمان چند منظوره روابط عمومي تشريف فرما شد كه تا به امروز مي توان جانمايي تعدادي از نيروهاي وي را در شهرداري ديد، اما ديري نپاييد كه زير پايش را كشيدند و مشاور شهردار جاي خودش را به مجيد خرمي داد كه با حفظ سمت مدير عاملي شهرآرا به سرپرستي مديريت روابط عمومي شهرداري مشهد منصوب شد كه درست خاطرات پايان دوره پژمان و حامد مقدم را به تصوير مي كشيد.
اين فعال رسانه اظهار كرد: خرمي كه استارت قوي و مناسبي را براي روابط عمومي شهرداري در دستور كار قرار داده بود شروعي تازه براي رسانه شهرداري ترسيم كرد تا كلايي لحظه به لحظه بر محبوبيتش افزوده شود چرا كه پيش از انجام هر رويدادي رسانه فعاليت هاي شهردار جوان را آنچنان بلند مي كرد كه گويي فتح اتفاق افتاده است اما خوب تجربه ثابت كرده بود ريخت و پاش هاي افزودني، كار دست صاحبانش مي دهد.
وي بيان كرد: تير و تركش اين شرايط به مجيد خرمي خورد و او را منهدم كرد تا تفكرات رسانه اي و چشم انداز مثبت وي به بار ننشيند اما سهم خواهي هاي شورا از روابط عمومي و شهر آرا به نقطه صفر مرزي خود رسيده بود كه بالاخره در سحرگاه يكي از روزها، مجيد خرمي به صورت رسمي از روابط عمومي و شهرآرا كنار گذاشته شد تا دست كلايي براي انتصابات جديد باز تر شود اما باز هم سفارشي و تلفني، شبانه بود يا روزانه را به خاطر ندارم ولي قرعه به امير اقتناعي هديه داده شد تا در روابط عمومي ساكن شود.
موسوي ادامه داد: فعلا نمي خواهم به سرنوشت و سرگذشت مديران گذشته روابط عمومي بپردازم كه پردازش آن با باز بودن پرونده ها، صورت خوشي نخواهد داشت، امير اقتناعي كه از ابتداي ورود مدعي امور رسانه نبود و رسما رسانه برايش مضمون گنگ و ناشناخته اي داشت ابتدا به ساكن دو تغيير را در دستور كار قرار داد كه به گونه اي نگاه هاي چپ و راست را درگير نقش بي تاثيرش در روابط عمومي كند.
اين فعال رسانه افزود: اما جايگاه حساس رسانه شهري آنقدر آبكي شده بود كه هر ناكار بلدي خودش را به عنوان متخصص به اقتناعي قالب مي كرد، امير قصه ما سياست را خوب مي دانست اما فرق بين تيتر و ليد را نه، عدم تخصص به گونه اي فاتحه رسانه شهر را خوانده بود آن هم رسانه اي كه تا به اينجا ۵ مدير را در دل خودش جاي داده بود كه هركدام تفكرات خاص خام و پخته خود را طراحي و پياده سازي كردند، حال ديگر مديريت رسانه اي شهر خسته است و آبستن تفكرات مديرانش شده بود.
وي اظهار كرد: امير اقتناعي گول تفكرات به ظاهر خردمندانه تعدادي را خورد كه خودشان را مدعي امور رسانه مي دانستند كه همين افراد اضافي سفارشي، آن چنان گلي بر ساختار رسانه اي شهر زندند كه ساعت ها بايد نشست و ديد كه چنين است و چنان، اما سرانجام بعد از اشتباهات رسانه اي بيش از حد اقتناعي عذر وي هم خواسته شد تا مسير روابط عمومي را به سمت خانه اش ترك كند.
موسوي گفت: به صورت كلي مي توان گفت عدم آگاهي بيش از پيش باعث ضربه هاي چند جانبه شد كه امير نوش جان كرده و حال در گوشه اي نشسته است و به ادامه كار فكر مي كند البته وي دوستاني رسانه معاب هم داشت كه نتوانستند دست او را در واپسين لحظات عمر كاري اش به عنوان مدير كل روابط عمومي بگيرند.
اين فعال رسانه بيان كرد: اين بار توپ در ميدان سيد مهدي حسيني است تا كادر فني خودش را بچيند و در واپسين لحظات اين شورا بتواند حداقل در مقابل شرايط فعلي رخي بنمايد، اكنون كه حسيني نيروي با تجربه شهرداري است از او انتظار مي رود تا تعامل بهتري را با رسانه هاي موافق و منتقد شهري برقرار كند كه كشتي شوراي پنجم به سكان داري كلايي در گل فرو نرود.
وي افزود: رسانه جايگاه حساسي دارد به خصوص در شهر مشهد، پس تفكر حسيني بايد به گونه اي باشد كه بتواند مسير چند ماهه پيش رو را خوب طي كند تا رويداد هاي تازه تري را در رسانه شهري شاهد باشيم چرا كه حال روز رسانه شهرداري مشهد اصلا خوب نيست و مانند شرايط فعلي در وضعيت قرمز به سر مي برد، تجربه مديريتي حسيني مي تواند ابتدايي ترين عنصر مثبت وي به جهت ادامه كار در روابط عمومي باشد.