شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ناشران برتر براي كسب درآمد از موبايل، از تبليغات ويدئويي بهره مي‌گيرند
جمعه، 9 آبان 1399 - 01:52 کد خبر:45154
علي‌رغم اينكه ساير منابع درآمد نظير IAP و حتي سرويس‌هاي اشتراكي نظير اپل آركيد هم به ناشران كمك مي‎ كنند تا منابع درآمد جديدي را داشته باشند، اما اين تبليغات ويدئويي هستند كه هزينه‎ هاي شان را تأمين مي ‎كنند و ويدئوهاي جايزه ‎دار هستند كه بيش‌ازپيش با اقبال ناشران (و مصرف‌كننده ‎ها!) مواجه مي‌شوند.



 

شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| ناشران برترين اپ‌هاي دنيا چطور مي‌توانند در عين احترام به تجربه‎‌ي كاربران، درآمدزايي هم داشته باشند؟ به‌منظور كشف اين موضوع، ادكولوني پرسشنامه‌اي را ميان پردرآمدترين توسعه‎ دهنده‎ هاي اپ دنيا توزيع كرد و نتيجه‌‎ي آن در قالب «پرسشنامه‌‎ي نشر موبايل ادكولوني» موجود است. در ميان اين ناشران موبايل، توسعه ‎دهنده ‎هاي اپ‌هاي بازي و غيربازي حضور داشتند كه متوسط كاربران فعال ماهانه (MAU) آن‎ها حداقل سه‌ميليون نفر بود.


با عنايت به روش ‎هاي گوناگون براي كسب درآمد، اكثر قابل توجهي از پاسخ ‎دهندگان (89 درصد) گفتند كه از انواع گوناگون تبليغات ويدئويي در بازي‌هاي‌شان بهره مي‌گيرند. تعداد قابل توجه‌ي از ناشرها (68 درصد) از IAP هم براي كسب درآمد بهره مي‎‌گيرند، درحالي‎كه 35 درصد گفتند تبليغات نمايشي را عرضه مي ‎كنند.


سرويس ‎‏هاي حق اشتراك بازي نظير گوگل پلي پس و اپل آركيد كه به‌تازگي راه ‎اندازي شده‌اند، تاثير كوچكي را بر تلاش ‎هاي كسب درآمد پاسخ ‎دهندگان گذاشته ‎اند، كمااينكه تنها 2 درصد گفتند از حق اشتراك براي كسب درآمد بهره مي‎ گيرند.

تبليغات ويدئويي بيشترين جذابيت را براي ناشران دارند


از ناشران پرسيده شد كه كدام‎يك از روش‌هاي كسب درآمد را جذاب‌تر مي ‎دانند. تبليغ ويدئويي با اختلاف بيشترين جذابيت را براي آن‌ها داشت، به‌گونه‌اي كه 51 درصد از پاسخ‎دهندگان آن را انتخاب كردند. وقتي درباره‎ي روش‏ هاي خاص پرسيده شد، سه گزينه‎‌ي ويدئوي بينابيني، تبليغات نمايشي بينابيني و تبليغات قابل پرداخت در صدر جاي داشتند.

تبليغات ويدئويي جايزه‌دار را موثرتر از ساير گزينه‎ ها مي‌دانند


ناشرها مي‌توانند گستره ‎اي از روش ‎هاي كسب درآمد را به كار بگيرند، اما كدام‌يك از آن‎ها را موثرتر مي‎ دانند؟ بر اساس نتايج، پاسخ ‎دهندگان بالاترين نمره را به تبليغات ويدئويي جايزه ‎دار (6/4) و سپس تبليغات ويدئويي بينابيني (7/3) دادند. تبليغات نمايشي بينابين با اختلاف نزديك 5/3 به 4/3، از IAP پيشي گرفت، علي‌رغم اينكه تعداد بيشتري از ناشرها (33 درصد) مي‎ گويند كه از تبليغات نمايشي بهره مي‌گيرند.

تبليغات 63 درصد از مجموع درآمد ناشر را به نام خود مي ‎‏زنند


بهره‌وري واقعي هر روش درآمدزايي، مقدار پول تزريق‌شده توسط آن است. پرسشنامه‌‎ي نشر موبايل از پاسخ‌‎دهندگان خواست كه تفكيك درآمدهاي خود را بيان كنند و تبليغات (ويدئويي، نمايشي، بومي) 63 درصد از مجموع درآمدهاي‌شان را به خود اختصاص مي ‎دادند. نسبت به نسخه‎ هاي قبلي اين پرسشنامه، افزايش 8 درصدي در مجموع درآمدهاي تبليغاتي مشاهده گرديد. بالاترين منابع درآمدي، تبليغات ويدئويي (35 درصد)، تبليغات نمايشي (21 درصد) و IAP (18 درصد) بودند. در سال 2017، ناشرها ادعا كردند كه 39 درصدشان از طريق IAP كسب مي‌شد و اين يك كاهش 21 درصدي را نشان مي ‎دهد.


در مقايسه‎‌ي ميان اپ‌هاي بازي و غيربازي، هر دو نوع اپ‌ها بيشترين درآمد خود را از طريق تبليغات كسب مي ‎كنند. 63 درصد از درآمد بازي ‎هاي موبايل از طريق تبليغات است، درحالي‌كه اپ‌هاي غيربازي هم 66 درصد از مجموع درآمدشان را متعلق به يكپارچه‌سازي تبليغات مي ‎دانند. درآمد حاصل از تبليغات نمايشي اين اپ‌ها معادل 29 درصد از مجموع درآمدشان است كه 13 درصد بالاتر از اپ‌هاي بازي محسوب مي‌شود. سهم IAP و تجارت الكترونيك در اپ‌هاي بازي، بيشتر از اپ‌هاي غيربازي است (13 درصد اختلاف).


ليز والدك-پيكرت ، شريك ادكولوني در شعبه‌ي آمريكاي شمالي، طي مصاحبه‌‎ي اختصاصي با اكسچنج‌واير اعلام كرد: «اين نتايج حاكي از قدرت و تاثيرگذاري ماندگار تبليغات ويدئويي و علي‌الخصوص ويدئوهاي جايزه‌‎دار هستند. اخيراً تبليغات نمايشي نيز بازگشت قدرتمندانه‌اي داشته و در برخي از ژانرها به‌خوبي جواب مي ‎دهند.


علي‌رغم اينكه ساير منابع درآمد نظير IAP و حتي سرويس‌هاي اشتراكي نظير اپل آركيد هم به ناشران كمك مي‎ كنند تا منابع درآمد جديدي را داشته باشند، اما اين تبليغات ويدئويي هستند كه هزينه‎ هاي شان را تأمين مي ‎كنند و ويدئوهاي جايزه ‎دار هستند كه بيش‌ازپيش با اقبال ناشران (و مصرف‌كننده ‎ها!) مواجه مي‌شوند. انواع تبليغ‎ كننده‎ ها بايد هرساله در هنگام تعيين استراتژي موبايل خود، اين نكته را به خاطر داشته باشند».
 

منبع: شبكه اطلاع رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)