شبكه اطلاع رساني روابطعمومي ايران (شارا)-|| نوآوري به معناي شكستن گرايش به فكر كردن مقوله اي است. بسياري از كسبوكارها قصد دارند تا كارايي فعاليتهاي خود را بهوسيله افزايش دهند. آنها وظايفي را به افراد ميسپارند، افراد نيز اين وظايف را به دپارتمانها ميسپارند و اين روند همينطور ادامه پيدا ميكند.
اينگونه مرزهايي با ديسيپلين براي يك هدف خدمت ميكنند اما اين مورد هزينههايي هم در پي دارد. مشكلات تجاري آينده بهسادگي در بين مرزهايي كه براي كمك به حل مشكلات گذشته ايجادشده قرار نميگيرند و تفكر محدود به دستهبنديهاي موجود امكان دارد سرعت توليد (خلق) دانش را كاهش دهد زيرا اين امر در توانايي افراد به تركيب عناصر بهواسطه روشهاي جديد اختلال ايجاد ميكند.
پژوهشگراني از دانشگاه تورنتو در سال ۲۰۱۶ از ۲۰۰ شركتكننده درخواست كردند تا با لگوهاي در اختيار خود يك بيگانه (فرازميني) بسازند. از برخي شركتكنندگان درخواست شد از آجرهايي كه در گروههايي مرتبشده بود استفاده كنند و از ديگران نيز خواسته شد تا از آجرهايي كه به شكل نامرتب بودند براي ساختن بيگانه استفاده كنند. از گروه سوم هم خواسته شد تا به خلاقيت افراد امتياز دهند و در پايان اعلام شد كه بيگانههايي كه با استفاده از آجرهاي بدون ترتيب ساخته شدند خلاقيت بيشتري داشتند.
هنگاميكه دستهبندي كهنه ميشود، امكان دارد سبب دشوار شدن تفكر در مورداستفاده از اشيا (يا ايدهها) به روشهاي غيرمعمولي شود و همين امر مانع نوآوري به روشهاي ديگر شود. همين موضوع دليل تثبيت كاركردي[۳۳] است. اگر يك پيچ و آچار به شما داده شود و درخواست شود تا پيچي را در ديوار فرو كنيد، چهكاري انجام ميدهيد؟ احتمالاً سعي ميكنيد تا سرپيچ را بهوسيله آچار نگهداريد و پيچ به سمت داخل ديوار بپيچانيد – و قابل پيشبيني است كه درنهايت نيز نتايج ناشيانه و ناكارآمد خواهد بود. مؤثرترين رويكرد استفاده از آچار مانند چكش و واردكردن پيچ به داخل ديوار مانند ميخ است (كه امكان دارد شما نتوانيد اين كار را هم انجام دهيد).