شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تاكيد بر هماهنگي بيشتر روابط عمومي ها و رسانه ها
پنجشنبه، 17 مرداد 1392 - 18:20 کد خبر:4507

شازا-  رئيس شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان هرمزگان گفت: روابط عمومي، جايگاهي همچون مشاور مدير و سخنگوي سازمان دارد كه اين موارد به تصويب هئيت وزيران رسيده است.

 

به گزارش شارا به نقل از نهر، محمد امين منصوري در گردهمايي ضيافت افطاري مديران روابط عمومي استان اظهار داشت: پيشنهاد انتصاب مدير روابط عمومي به عنوان سخنگوي سازمان نيز يكي از مصوبات هيئت وزيران در سال 86 است.

وي از ارسال يك نامه به كليه مديران دستگاه هاي اجرايي استان خبر داد و گفت: در متن اين نامه از تمامي مديران مدبر استان در خواست مي شود تا نسبت به انتصاب مديران روابط عمومي به سمت مشاور خود اقدام كنند.

منصوري همچنين خواستار تلاش و برنامه ريزي بهتر روابط عمومي ها شد و بيان داشت:  روابط عمومي بايد خود را در جايگاه يك مشاور بداند و براي آن برنامه ريزي كند تا مدير هم بتواند روابط عمومي را از زاويه يك مشاور كارآمد ببيند.

وي افزود: وقتي از واحدي با گستره وسيعي از كار همانند روابط عمومي در حد يك واحد تشريفاتي و تبليغاتي انتظار داشته باشيم نمي توان واژه خوب را به آن مديريت اطلاق كرد.

سرپرست اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري هرمزگان خاطر نشان كرد: قطعا يكي از مهمترين اهداف مديريت بهره گيري بيشتر و بهتر از نيروي انساني و تجهيزات است كه در مورد روابط عمومي نيز اين توجه به بهروري بايد شكل بگيرد.

 

راه اندازي بانك اطلاعاتي مديران روابط عمومي

وي در ادامه از راه اندازي بانك اطلاعاتي مديران روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان خبر داد و ابراز داشت: فرم هايي دو منظوره در شورا طراحي و به مديران روابط عمومي كليه دستگاه هاي اجرايي ارسال شده كه با تكميل آنها ظرف يك هفته بانك اطلاعاتي جامع و كاملي راه اندازي مي شود.

رئيس شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان هرمزگان تصريح كرد: همچنين از طريق همين فرم ها اعضاي هر كميته در شورا تعيين مي گردد تا در آينده اي نزديك فعاليت تخصصي تر كميته ها را شاهد باشيم.

منصوري همچنين از راه اندازي سايت شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان خبر داد و افزود: اين سايت با كاربري ويژه، مخصوص مديران روابط عمومي هاي دستگاه هاست كه مي توانند از طريق اين طرح ابتكاري علاوه بر تقويت ارتباط خود با رسانه ها، روابط عمومي ها و دستگاه هاي مختلف  نسبت به بيان يا استفاده از موارد آموزشي و علمي مطرح شده در سايت اقدام كنند.

 

تاكيد بر هماهنگي بيشتر روابط عمومي ها و رسانه ها

منصوري فعاليت گسترده و مطلوب روابط عمومي ها را در گرو همكاري و هماهنگي ديگر عضو اين خانواده يعني رسانه ها عنوان و تاكيد كرد: رسانه و روابط عمومي دو بال هستند كه شرط پرواز كردن ، سالم بودن هر دو بال و هماهنگ بال زدن است.

وي اظهار اميدواري كرد: با هماهنگي و همكاري بيشتر رسانه ها و روابط عمومي ها و ايجاد يك ارتباط و تعامل سازنده مي توان خانواده اي قدرتمند داشت كه رسيدن به جايگاه واقعي هر دو عضو را ميسر مي سازد.