شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 4 نكته براي برنامه‌ريزي روابط‌عمومي
دوشنبه، 27 مرداد 1399 - 08:09 کد خبر:44203
روابط‌عمومي در انبار مهمات هر سازماني قدرتمندترين ابزار است. اگر اين ابزار در انبار مهمات شما نيست، امروز زمان مناسبي است كه از اين ابزار نفوذ بهره بگيريد. براي كمك به توسعه حدود نفوذ سازمان شما، در اين جا چهار راهنمايي آمده است تا در هنگام برنامه ريزي كمپين هاي روابط عمومي در نظر گرفته شود:



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| روابط‌عمومي در انبار مهمات هر سازماني قدرتمندترين ابزار است. اگر اين ابزار در انبار مهمات شما نيست، امروز زمان مناسبي است كه از اين ابزار نفوذ بهره بگيريد. براي كمك به توسعه حدود نفوذ سازمان شما، در اين جا چهار راهنمايي آمده است تا در هنگام برنامه ريزي كمپين هاي روابط عمومي در نظر گرفته شود:

1- به اهداف و مقاصد كسب و كار خود فكر كنيد.

 

در حالي كه مطمئن مي شويد اهداف شما دست يافتني است بايد نسبت به اين كه در يك سال در كجا مي خواهيد باشيد و چقدر مي خواهيد رشد كنيد جاه طلب باشيد. سپس اهداف روابط عمومي خود را با اهداف تجاري خود همتراز كنيد. آيا مي خواهيد حضور فكري رهبري خود را افزايش دهيد؟ آيا مي خواهيد در بازار خاصي رشد داشته باشيد؟ تعريف اهداف به شما كمك مي كند كه به وضوح شناسايي كنيد كجا روابط عمومي مي تواند حمايت كننده باشد.

2- معين كنيد كه براي دستيابي به اهداف و مقاصد به اقدامات روابط عمومي نياز است.

 

 واقع بين باشيد و مطمئن شويد كه اقدامات شما اهداف تان را كاملا حمايت مي كنند. براي مثال، از هدف شما رشد در بازار خاصي است بايد فعاليت هاي روابط عمومي شما بر روي رسانه و رويدادهايي كه در خدمت آن بازار خاص هستند تمركز كند.

3- موفقيت ها و تلاش هايي كه در سال هاي گذشته به طور خاصي در ابلاغ پيام شما موثر بودند را مرور كنيد.

 

از اين ابتكارات در كمپين هاي سال هاي بعد استفاده كنيد. براي اطمينان از تداوم و ثبات بايد اين موفقيت ها را پرورش داده و تقويت كنيد.

4- معيارهايي را براي دستيابي ايجاد كنيد.

 

به ياد داشته باشيد، ثبات و تداوم كليد است بنابراين يك عامل مهم تامين مقالات ويژه اي است كه در تمام سال- نه فقط در حوالي رويدادهاي مهم- به شما داستان بگويند. آيا مي خواهيد از سخنگويان سازمان در رسانه ها نقل قول شود؟ با گروه روابط عمومي خود كار كنيد تا معيارهايي را تعريف كنيد كه با سطح تلاش هاي و تعهدات شما همخواني داشته باشد، سپس آن ها را روي كاغذ بياوريد و نتايج را پيگيري كنيد.

 

نويسنده: سندي ايوانز لوين
مترجم: زهرا بابازادگان