شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ژرف نگري؛ اساس هنر صفحه آرايي
جمعه، 14 شهریور 1399 - 08:49 کد خبر:442
عكس هاي خبري، داستاني، مستند اجتماعي، اجتماعي و پرتره (صورت و چهره) از جمله زمينه هاي مطرح هنر عكاسي در نشريات هستند. هر چند كه امروزه عكاسي سينمايي، ورزشي، تبليغات و مد از جايگاه ويژه اي در مطبوعات جهان برخوردارند و در هر يك از آن ها ديد عكاس، نقطه طلايي و شكار لحظه ها داراي اهميت است.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- ژرف نگري بايد به عنوان هدف اصلي و اساس هنر صفحه آرايي در نشريات همواره مدنظر قرار گيرد. اولين موردي كه در نشريات جهان براي آن اهميت قايلند، صفحه آرايي است. اما متأسفانه در ايران يكي از ضعف هاي نشريات و جامعه رسانه اي ما اين است كه صفحه آرايي و تبليغات نمي دانيم و با اصول آن نيز آشنايي كامل نداريم.
 
 جذابيت بصري و انتقال پيام
 بسترسازي، برجسته سازي، اعتمادسازي و فرهنگ¬سازي راه¬هاي تقويت قدرت رسانه¬اي در دنيا به شمار مي¬روند. در اين راستا مطبوعات بايد قادر باشند پيام هاي خود را در سطح ملي، منطقه¬اي، فراملي و ملي منتقل كنند. از اين رو ناچاريم كه براي انتقال و درك پيام¬ها زبان يكديگر را بدانيم.



 عكس هاي خبري، داستاني، مستند اجتماعي، اجتماعي و پرتره (صورت و چهره) از جمله زمينه هاي مطرح هنر عكاسي در نشريات هستند. هر چند كه امروزه عكاسي سينمايي، ورزشي، تبليغات و مد از جايگاه ويژه اي در مطبوعات جهان برخوردارند و در هر يك از آن ها ديد عكاس، نقطه طلايي و شكار لحظه ها داراي اهميت است.
 
 نام و لوگوي نشريه
 اسم نشريه بايد در راستاي اهداف نشريه انتخاب شود و طراحي لوگوي آن بايد تك سيلابي و حداكثر دو سيلابي و تلفيقي از هنر گرافيك و خط نستعليق باشد. لوگو بايد خوانا و چشم¬نواز باشد و در رنگ و ابعاد مختلف هويت خود را نشان دهد و نيز در محل مناسبي روي جلد قرار گيرد.
 
 مديريت نشر
 در تمام دنيا سه مديريت تحريريه، درآمدزايي و توزيع در روند انتشار نشريات وجود دارند كه در ايران بيشتر به مديريت درآمدزايي آن توجه مي¬شود. در صورتي كه در دنيا مديريت توزيع يعني جلب مخاطبان و تعداد نسخه¬هاي فروش رفته مطبوعات داراي اهميت بسياري است.