شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| سالهاست كه شركتهاي مختلف و رهبران آنها تلاش كرده اند تا تبليغات ديجيتالي را براي گفتن داستان خود و افزايش آگاهي از برند به كار گيرند. بنابراين در عصري كه محتوا پادشاه است، بهترين حركت براي رهبري، تلاش براي گفتن داستان برند خود، تقويت آگاهي، ايجاد اعتماد و ايجاد اعتبار است.
روابطعمومي ثابت كرده است كه اهرمي فوق العاده براي رهبران است كه در جستجوي راه هايي براي حركت در اطراف محدوديت هاي تبليغاتي ديجيتال سختگيرانه قرار گرفته در اين صنعت و ساير صنايع هستند. هنگامي كه با دقت اجرا شد، روابطعمومي مناسب شما را در صندلي راننده قرار مي دهد و اين امكان را براي شما فراهم مي كند كه داستان خود را به روشي بگوييد كه شما و برندتان را به روشي كه قرار است از لحظه ايجاد آن قرار بگيرد، قرار دهد.
در اينجا پنج روش وجود دارد كه رهبران مي توانند از روابط عمومي سود ببرند:
1. تقويت آگاهي
مهم نيست كه داستان شما چقدر معنادار باشد يا اينكه محصول يا خدمات شما تا چه اندازه انقلابي باشد، اگر كسي نداند آن، وجود خارجي دارد.
با ايجاد جذابيت براي مخاطبان اصلي و تقويت آگاهي آنها، به ياد ماندني باشيد، سپس پول را در روابط عمومي بگذاريد و در انتظار نتايج باشيد.
2. ساختن نام تجاري خود
داستان ها مي فروشند. اين براي يك برند تجاري كه مي خواهد طرحي پايدار و طولاني مدت براي خود بسازد بسيار مهم است. همچنين كمپين هاي روابط عمومي مي توانند هم افزايش كوتاه مدت درگير شدن داشته باشند و هم در بلند مدت در رتبه بندي سئو، بويژه در كنار بهترين روش هاي وب سايت و ساير استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال به اعتبار شركت شما كمك كند.
3. ايجاد اعتبار
روابط عمومي كه منجر به بدست آوردن پوشش رسانه اي در رسانه ها مي شود به رهبران شركتها كمك مي كند تا اعتبار و اقتدار خود را به نمايش بگذارند.
روابط عمومي، سرمايه گذاري است كه به شما در ايجاد اعتبار و حفظ ارتباط شركت كمك مي كند.
4- اعتماد سازي
هنگامي كه شما به طور جدي داستان خود را بيان مي كنيد و به گونه اي انجام مي دهيد كه توجه رسانه هاي محلي، منطقه اي و ملي را به شكلي مثبت جلب كند، متوجه مي شويد كه بازار هدف شما با گذشت زمان، نسبت به شما گرايش بيشتري پيدا مي كند. قدرت روابط عمومي در اين رابطه بسيار شبيه به حرف مثبت گفتن است.
5. جذب بيشتر استعدادهاي درخشان
محصول جانبي ديگر روابط عمومي استراتژيك اين است كه شروع به جذب بيشتر استعدادهاي مناسب و كاردرست خواهد كرد. كار كردن در كنار افراد مناسب و متناسب با فرهنگي كه چشم انداز شركت را به رسميت بشناسد مي تواند راه براي موفقيت هموارتر سازد.
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابطعمومي ايران (شارا)