شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چگونه بتوانيم نشريات موثر كسب و كارمان را پيدا كنيم؟
چهارشنبه، 4 تیر 1399 - 12:56 کد خبر:43532
نشريات تخصصي يكي از ابزارها و كانال هاي ارتباطي موثر هر كسب و كار كه عموما واحد روابط عمومي و ارتباط با رسانه ضمن داشتن مسئوليت انتخاب نشريه موثر، متولي توليد محتوا براي درج در اين نشريات در قالب تبليغات، رپرتاژ خبري و يا گزارشات عملكرد مديران خواهند بود، در همين راستا گزينش نشريات براي همكاري بعنوان يكي از نكات كليدي موفقيت مديران روابط‌عمومي در نظر گرفته مي شود.



 

 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| نشريات تخصصي يكي از ابزارها و كانال هاي ارتباطي موثر هر كسب و كار كه عموما واحد روابط عمومي و ارتباط با رسانه ضمن داشتن مسئوليت انتخاب نشريه موثر، متولي توليد محتوا براي درج در اين نشريات در قالب تبليغات، رپرتاژ خبري و يا گزارشات عملكرد مديران خواهند بود، در همين راستا گزينش نشريات براي همكاري بعنوان يكي از نكات كليدي موفقيت مديران روابط‌عمومي در نظر گرفته مي شود.

 

قدم اول را برداريد و نشريات و مجلات تخصصي را كه خريداران احتمالي‌تان مي خوانند يا از آن ها بازديد مي كنند، پيدا كنيد.

 

قدم بعدي اين است با نشريات تماس بگيريد و از آن ها بخواهيد تا بسته رسانه ايشان را براي شما ارسال كنند. اين بسته ها معمولا روي وب سايت نشريات هم قابل دسترس است.

 

در بسته رسانه اي نشريات، لازم است چندين مورد كليدي را جستجو كنيد.

 

 ابتدا لازم است گروه هاي مخاطب شان را بررسي كنيد زيرا اين كار يك ديد كلي مطلوب از كساني كه نشريه شان را مطالعه مي كنند به شما خواهد داد.

 

همچنين لازم است بدانيد براي چاپ آگهي و يا درج محتواي رسانه اي در نشريه شان چقدر مطالبه مي كنند. اين اطلاعات را در قالب تعرفه كه همواره در بسته رسانه اي شان قرار داده مي شود، پيدا خواهيد كرد.

 

به خاطر داشته باشيد كه اين نرخ ها قابل مذاكره اند، بنابراين در ابتدا هرگز نرخ تعرفه ارائه شده را براي هيچ كدام از تبليغات و محتواي رسانه‌اي‌تان پرداخت نكنيد.

 

سرانجام يك يا دو شماره از جديدترين نسخه هاي نشريه را تهيه كنيد. اگر بسته رسانه اي را از وب سايت دانلود كرده ايد، تنها با بخش فروش تبليغات نشريه تماس بگيريد و از آن ها بخواهيد كه نسخه اي از شماره فعلي‌شان را براي شما ارسال كنند. آن ها از انجام اين كار خوشحال خواهند شد.

 

وقتي كه نشريه را دريافت كرديد، تمام محتواها و آگهي هاي داخل آن را مطالعه و بررسي كنيد.

 

در اين نشريه عموما چه نوع اطلاعات، محتوا و يا تبليغي منتشر شده است؟

حتي مي توانيد فراتر برويد و با برخي از شركت هايي كه در اين نشريه تبليغ مي كنند تماس بگيريد تا اطلاعاتي در مورد چگونگي بازخورد تبليغ و يا محتواي رسانه اي كه منتشر نموده اند را مطلع شويد.

 

ممكن است از آنچه كشف مي كنيد شگفت زده شويد.

 

گرچه اين روش شايد به طور ثابت موفق آميز براي انتخاب نشريات موثر براي روابط عمومي ها عمل نكند، ولي نگاه عمقي از ميزان اثربخشي محتوا و دايره مخاطبان آن نشريه را براي مديران روابط عمومي ترسيم خواهد نمود كه در نگاه اول مشخص خواهد شود كه نشريه براي درج محتواي شما مناسب خواهد بود و اين كار مي تواند مديريت بودجه در هزينه هاي جاري روابط عمومي ها را به شدت كاهش دهد.

 

 از طرف ديگر، اين موضوع به شما كمك خواهد كرد تا ضمن طبقه بندي نشريات به جهت ميزان اثربخشي و مخاطبان آن، بانك اطلاعاتي از رسانه هاي در اختيار براي همكاري هاي كوتاه مدت و ميان مدت رسانه اي را تعيين نمايد.

 

لازم است بدانيم وقتي كه يك آگهي با شكست مواجه مي شود، مديران كسب و كار خيلي سريع نشريه را مقصر مي دانند و به سرزنش آن مي پردازد، در حالي كه معمولا اين متوليان انتخاب نشريه و نحو توليد محتواي رسانه اي كه عموما برعهده روابط عمومي ها سپرده مي شود، مي تواند مقصر اين موضوع باشد.