شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روابط عمومي؛ تعهد مسئولانه
یکشنبه، 15 تیر 1399 - 11:50 کد خبر:43439
در سال 1398 روابط عمومي شركت ملي صنايع مس ايران به اذعان فعالان حوزه رسانه و روابط عمومي در حوزه اطلاع‌رساني، تبليغات و مسئوليت‌هاي اجتماعي حركت‌هاي درخشان و روبه جلويي را تحت راهنمايي‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي دكتر سعدمحمدي مديرعامل شركت مس آغاز كرد.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| در سال 1398 روابط عمومي شركت ملي صنايع مس ايران به اذعان فعالان حوزه رسانه و روابط عمومي در حوزه اطلاع‌رساني، تبليغات و مسئوليت‌هاي اجتماعي حركت‌هاي درخشان و روبه جلويي را تحت راهنمايي‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي دكتر سعدمحمدي مديرعامل شركت مس آغاز كرد.


در سال گذشته اهميت روابط‌عمومي با توجه به حركت جمعي نهادهاي اقتصادي براي فراهم كردن زمينه‌هاي رونق توليد و تحقق اين رخداد مهم دو چندان شد چراكه بدون بازنمايي اين اقدامات ايجاد شور و شوق و اميد در عرصه اقتصاد كشور براي تحقق منويات مقام معظم رهبري محقق نمي‌شد. بر اين اساس يكي از وظايف مهم روابط عمومي شركت مس بر مبناي انتشار اخبار به موقع، صحيح و شفاف از حوزه توليد، فروش و توسعه بود چراكه به تعبير مقام معظم رهبري روابط عمومي بهترين نمايانگر اوضاع داخلي {سازمان} از يك‌سو و از سوي ديگر منعكس‌كننده چگونگي مسائلي است كه در آن نهاد مي‌گذرد.


در اين راستا روابط عمومي و پايگاه خبري شركت مس در سال گذشته تلاش كرد تا توليد محتوا بر پايه استراتژي‌هاي مشخصي كه از سوي مديرعامل محترم شركت دكتر سعد محمدي و اعضاي محترم هيأت مديره تدوين و ابلاغ‌شده بود، انجام شود. اين استراتژي‌ها كه بر پايه افزايش توليد، بومي‌سازي و توسعه بود مبناي توليد محتوا قرار گرفت. براي نيل به اين‌ هدف با بهره‌گيري از قالب‌هاي متفاوت رسانه‌اي 600 خبر، گزارش، يادداشت، مصاحبه، گزارش تصويري و ويديويي از عملكرد سومين بنگاه‌ بزرگ اقتصادي كشور توليد و منتشر شد.


ايجاد ارتباط تأثيرگذار بين توليد محتوا و بازار سرمايه دومين محور توليد محتوا بود. سومين و مهم‌ترين استراتژي واحد رسانه در حوزه خبر ايجاد ارتباط گسترده با فعالان رسانه‌اي بخش معدن و صنايع معدني بود. چهارمين رويكرد شركت مس تعامل با خانواده‌هاي پرسنل صنعت مس بود. در اين زمينه با ابتكاري متفاوت و خلاقانه در كنار انتشار نشريه عصر مس، نشريه كودك و نوجوان «مس آباد» كه نماد فرهنگ‌ مسئوليت‌پذيري شركت مس در قبال كاركنان و خانواده‌هاي آنان است منتشر شد.
اين مجله، با هدف توليد محتوايي مفيد، مؤثر و مناسب براي فرزندان كاركنان شركت ملي صنايع مس ايران و در دو بخش كودكان و نوجوانان، تدارك ديده شد.


نتيجه اين اقدامات به‌گونه‌اي شد كه به اذعان فعالان رسانه‌اي و بر پايه نظرسنجي‌هاي صورت گرفته از سوي برخي پايگاه‌هاي خبري معدني روابط عمومي شركت ملي مس، عملكرد مطلوب و روبه‌جلويي در سال 98 در حوزه‌هاي مختلف نمايشگاهي و اطلاع‌رساني داشت.


علاوه بر اين، در حوزه نمايشگاه‌ها در سال گذشته تلاش شد تا نمايشگاه‌ها به‌عنوان فرصتي براي تبادل تجربه و محملي براي ارتباط بيشتر با ذي‌نفعان باشد.


افزون بر اين اقدامات در حوزه برندينگ نياز داشتيم تا شركت مس را با بيش از 45 سال سابقه توليدي در دو استان بزرگ كشور به يك برند در سطح جامعه تبديل كنيم تا ضامن تداوم هويت سازماني شركت مس شود.


شركت ملي صنايع مس ايران در طول سال‌هاي گذشته فراتر از وظايف توليدي خدمات با اهميت و تأثيرگذاري در حوزه فرهنگ و خدمات عمومي و توسعه و عدالت اجتماعي انجام داده است ولي اين اقدامات آن‌گونه كه بايدوشايد در سطح جامعه تبيين نشده است. در اين زمينه در سال گذشته و با ابتكار شركت موكب‌هاي پذيراي و خدمات‌رساني به زائران و عزاداران امامان معصوم (ع) در سرتاسر كشور برگزار شد.


همچنين در پي شهادت سپهبد حاج قاسم سليماني شركت ملي مس پيشروتر از هر نهادي موكب‌هايي در تهران، كرمان و ديگر نقاط كشور در راستاي اكرام عزاداران اين سردار بزرگ محور مقاومت برپا كرد. نامگذاري يكي از ورزشگاه‌هاي در دست ساخت شركت مس در استان كرمان به نام سردار حاج قاسم سليماني و انجام بازي‌هاي تيمي با لباس منقش به چهره ايشان از ديگر اقداماتي بود كه براي بزرگداشت ياد و نام و خاطره سپهبد شهيد سردار حاج قاسم سليماني انجام شد.


به باور مديرعامل شركت مس حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي حوزه‌اي است كه باعث احساس تغيير و رفاه در زندگي مردم مناطق كم برخوردار كشور مي‌شود. با اين ديدگاه از ابتداي سال گذشته برنامه‌ريزي‌هاي پيوسته و مداومي براي انجام خدمات رفاهي، پزشكي و درماني در مناطق كم‌برخوردار كشور در قالب برگزاري اردوي‌هاي جهادي انجام شد. در اين راستا روابط عمومي شركت مس در سال گذشته موفق به انجام 13 دروره اردوي جهادي با همكاري گروه فرهنگي جهادي بقيه‌الله در نقاط مختلف كشور شد.


همچنين براي ايجاد عدالت اجتماعي و فراهم كردن ورزش جوانان در مناطق كم‌برخوردار 70 چمن زمين ورزشي مصنوعي احداث شد.


افزون بر اين شركت مس خود را موظف مي‌داند در زمان وقوع بحران‌هاي طبيعي همچون سيل و زلزله با تشكيل موكب و ستاد كمك‌رساني حضور مؤثر عملياتي داشته باشد. در اين راستا كمك‌رساني به سيل‌زدگان استان خوزستان و سيستان و بلوچستان، حضور پيشرو و سريع شركت مس در مقابله با كرونا با تامين تجهيزات و ملزومات پزشكي شبكه بهداشت و درمان، تجهيز ۹۰ تخت بيمارستاني براي بيماران مبتلا به كرونا در شهرستان‌هاي رفسنجان و شهربابك، توزيع ماسك و اقلام پزشكي، همه و همه اقداماتي بود كه با هدف خدمت به مردم عزيزمان ايران از سوي روابط عمومي شركت مس انجام شد تا نام اين صنعت در جاي‌جاي كشورمان با نيكي و خدمات خيرخواهانه گره بخورد.


اميدوارم در سال جاري كه به نام جهش توليد از سوي مقام معظم رهبري نام‌گذاري شده است با سياست گذاري كلان و برنامه‌ريزي و هماهنگي‌هاي انجام شده با ساير واحد ها اعم از ستاد و نيروهاي توليدي و صف بتوانيم همچنان جزو شركت‌هاي معدني پيشرو در حوزه روابط عمومي و رسانه قرار گيريم و از يك سو خدمات عزيزاني كه در خط مقدم توليد براي تحقق هدف والاي جهش توليد تلاش خستگي ناپذير مي‌كنند را منتشر و اطلاع رساني كنيم و از سوي ديگر حضور موثرتر در عرصه خدمات فرهنگي و مذهبي و گسترش عدالت اجتماعي در كشور داشته باشيم تا به تعبير مقام معظم رهبري «تغيير محسوسي در زندگي مردم» در سال جهش توليد ايجاد شود.