شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روابط عمومي يك پل ارتباطي سازمان
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 - 15:40 کد خبر:42987
تا شناخت و معرفت از كاركرد روابط عمومي وجود نداشته باشد و صرفا يك واحد دم دستي نگريسته شود هيچگاه آن سازمان به طور اعم و اخص نزد مخاطبان و رسانه ها وافكار عمومي منزلت و جايگاهي نخواهد يافت، چراكه روابط عمومي پل ارتباطي سازمان با برون سازمان است.


 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| شروع كلامم را با قرض گرفتن از كتاب "روابط عمومي در ايران "آغاز مي كنم كه در گفتار دوم چنين آمده است :"ايجاد ارتباط و تعامل بين كاركنان ،مديران و بخش هاي مختلف يك سازمان با يكديگر از وظايف درون سازماني روابط عمومي به شمار مي رود."
 
 اين روابط عمومي است كه حركت و پويايي را به دستگاه و سيستم وارد مي كند . شايد يك روز بتوانيم بدون خوردن نان سركنيم اما نمي توانيم براي هميشه از خوردن نان صرف نظر كنيم .
 
 شايد بشود مدت كوتاهي را بدون روابط عمومي بسر برد ولي اين هميشگي و مداوم نيست . اين روابط‌عمومي است كه بر پايه دانش ، تجربه ، هنر و فن خود مي تواند سازمان خود را نزد مخاطبان و رسانه و افكارعمومي به پيش ببرد .
 
 اين روابط عمومي است كه مي تواند با سلاح مدارا و حوصله سازمان را از خطرات و تهديدها به سلامت عبور دهد .
 
 روابط عمومي ماحصل همگرايي و هم انديشي براي پيشبرد امورسازماني است كه بديلي ندارد . نقش سازنده و سيماي شفاف روابط عمومي درروند كسب توفيق و رضايت از تلاشهاي صورت گرفته معلوم مي شود .
 
 امروزه سازمانها اعم از دولتي و خصوصي و شركتها سعي مي كنن جريان پويايي و حركت خود را در چرخ دنده هاي روابط عمومي گذارند تا بتواند با راهبرد و مديريت دستگاه ، اهداف سازماني را محقق سازد .
 
 هرچند اين چرخ دنده ها بايد خوب روغن كاري شود و آن ايجاد انگيزه هاي مادي و معنوي درروابط عمومي است كه نبايد ناديده انگاشته شود، چرا كه روابط عمومي هيچگاه تعريفي براي زمان و مكان خود ندارد .
 
 زماني مي توانيم بگوييم يك كارگزارروابط عمومي موفق است كه بتواند پيش نيازهاي سازماني خود را جستجو ومطالبه نمايد . اوست كه بايد ازهر منفذي عبوركند تا بتواند سازمان خود را به اهداف عاليه و غايي برساند .
 
 تا شناخت و معرفت از كاركرد روابط عمومي وجود نداشته باشد و صرفا يك واحد دم دستي نگريسته شود هيچگاه آن سازمان به طور اعم و اخص نزد مخاطبان و رسانه ها وافكار عمومي منزلت و جايگاهي نخواهد يافت، چراكه روابط عمومي پل ارتباطي سازمان با برون سازمان است.
 
 نميدانم به جز اصحاب روابط عمومي مديران وقتي براي خواندن حجم عظيمي از مطالب و نقدهاي مسئولان و كارشناسان روابط عمومي در اين سايت كه تنها تريبون درد و دلهاي روابط عمومي ها مي گذارند يا خير؟!
 
 ولي اگر بهانه نداشتن وقت را دارند خوب است لااقل ماهي يكبارهم شده سري به سايت شارا (شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ) بزنند و فقط كافيست تيتربرخي مطالب را گذرا مطالعه كنند تا بدانند روابط عمومي چه دغدغه ها و مشكلاتي دارد كه هيچگاه پاياني نداشته و ندارد .