شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : گزارش برگزاري نشست ويدئو كنفرانسي مسئولان و كارشناسان روابط عمومي سازمان بنادر و دريانوردي به مناسبت روز روابط عمومي
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 - 10:34 کد خبر:42980
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با بيان اينكه اطلاع رساني در اين سازمان دچار تحول اساسي شده است، تاكيد كرد: در يك جريان رسانه اي، برقراري ارتباط منظم و هماهنگ مستمر ، با حداقل نوسان، بسيار حايز اهميت است و از سويي ديگر خط ارتباطي مداوم باعث مي شود شاهد تقويت در فرايند ارتباطي و در نهايت جذب مخاطبان بيشتر باشيم.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| نشست ويدئو كنفرانسي مسئولان و كارشناسان روابط عمومي سازمان بنادر و دريانوردي به مناسبت روز روابط عمومي برگزار شد.


مديرعامل سازمان بنادرو دريانوردي: اطلاع رساني در سازمان بنادر دچار تحول اساسي شده است

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با بيان اينكه اطلاع رساني در اين سازمان دچار تحول اساسي شده است، تاكيد كرد: در يك جريان رسانه اي، برقراري ارتباط منظم و هماهنگ مستمر ، با حداقل نوسان، بسيار حايز اهميت است و از سويي ديگر خط ارتباطي مداوم باعث مي شود شاهد تقويت در فرايند ارتباطي و در نهايت جذب مخاطبان بيشتر باشيم.

به گزارش شارا به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان بنادر و دريانوردي، محمد راستاد در نشست ويدئو كنفرانسي با مسئولان و كارشناسان حوزه روابط عمومي در ستاد مركزي و بنادر به مناسبت روز جهاني ارتباطات و اطلاع رساني سخن مي گفت، اظهار داشت: بر اساس ارزيابي هاي صورت گرفته توسط وزارت راه، همواره جايگاه حوزه ارتباطي سازمان بنادر چه در ستاد و چه در بنادر، بسيار ممتاز است.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه حفظ اين جايگاه بسيار سخت و حايز اهميت است، تاكيد كرد: براي تدوام ارتباط مناسب با مخاطبان بايد از مناسب ترين ابراز رسانه اي اعم از ديداري و يا شنيداري و رسانه هاي مجازي استفاده شود.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي در بخش ديگري از سخنانش، تصريح كرد: نحوه اطلاع رساني، چينش اخبار و رويكرد استفاده از ادبيات خبري و ارتباطي، در سازمان و بنادر، بايد از مكانيزم واحد و ساختار منسجم و هماهنگ در ستاد مركزي و بنادر كشور برخوردار باشد.

راستاد با اشاره به وجود مخاطبان خاص و مخاطبان عام در سازمان بنادر و دريانوردي، خاطرنشان كرد: ما در بحث مخاطبان عام كه عموم مردم باشند، به دنبال اشاعه فرهنگ دريايي و معرفي ماموريت ها و وظايف اين سازمان هستيم اما در بخش مخاطبان و ذي نفعان خاص مثل انجمن ها، اتحاديه هاي صنفي و اپراتورهاي بندري، شيوه اطلاعاتي كه از ما دريافت مي كنند بايد متفاوت باشد.

وي با تاكيد بر اينكه سازمان بنادر و دريانوردي، يك ارگان بين المللي است و با سازمان هاي تخصصي جهاني ارتباط كاري و حرفه اي دارد، افزود: بايد بتوانيم گستره ارتباط سازمان بنادر با سازمان هاي تخصصي بين المللي را با روش هاي مختلف توسعه بدهيم.

راستاد با تاكيد بر اينكه اطلاعات تخصصي در سازمان بنادر را بايد با به كارگيري ادبيات مناسب، براي مخاطبان عام، قابل فهم و درك باشد، اضافه كرد: قابل فهم بودن اخبار تخصصي براي مخاطب عام، كمك مي كند مخاطبان اين حوزه، اطلاعات ارائه شده را تحليل كنند و به درك بهتري از امور جاري سازمان برسند.

معاون برنامه ريزي، توسعه مديريت و منابع سازمان بنادر تاكيد كرد: روابط عمومي بايد نماد اعتقاد و اعتماد در جامعه باشد


عضو هيات عامل و معاون برنامه ريزي، توسعه مديريت و منابع سازمان بنادر و دريانوردي، با اشاره به اهميت حوزه ارتباطي در جهان، تاكيد كرد: در دنياي ارتباط محور كنوني، روابط عمومي ها وظيفه سنگيني در نشان دادن و معرفي كارهاي بسيار بزرگ برعهده دارند.

 سيد سعيد سيد علايي، در نشست روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي، خاطرنشان كرد: روابط عمومي بايد نماد اعتقاد و اعتماد در جامعه باشد تا بتواند اعتماد عمومي را جلب كند.

وي ارتباط دوسويه بين كاركنان و مديريت را رويكردي دانست كه انجام آن تنها از طريق حوزه ارتباطات و روابط عمومي امكان پذير است.

عضو هيات عامل سازمان بنادر و دريانوردي، رضايت مندي را يكي از كاركردهاي حوزه ارتباطات دانست و افزود: چنانچه اطلاع رساني به موقع اتفاق بيفتد، موجب مي شود مردم به رسانه هاي بيگانه نيازي نداشته باشند.

سيدعلايي، از ارتقاي روابط عمومي ها تا سطح اداره براي بنادر كشور در اصلاح ساختار خبر داد و اضافه كرد: روابط عمومي ، اقناع افكار عمومي را بايد در سرلوحه كار خود قرار دهد.

وي جذب سرمايه گذاري را از يكي از نيازهاي كشور در شرايط كنوني دانست و گفت: براي اين منظور، روابط عمومي با ابزارهاي مختلفي كه در دست دارد، مي تواند بسيار موثر باشد.

معاون برنامه ريزي، توسعه مديريت و منابع سازمان بنادر، اشاعه فرهنگ دريايي را يكي ديگر از ماموريت هاي مهم روابط عمومي هاي اين سازمان برشمرد .

مديرارتباطات و بين الملل سازمان بنادر و دريانوردي: روابط عمومي ها؛ نيازمند ارائه پيام جديد، متفاوت و اثرگذار هستند

مديريت ارتباطات و بين الملل سازمان بنادر و دريانوردي تاكيد كرد: روابط عمومي، مهمترين حوزه براي مديريت هوشمندانه انعكاس اطلاعات بين سازمان و مردم و ذينفعان است.

وحيد رحمتي كه در نشست ويدئو كنفرانسي با مسئولان و كارشناسان حوزه روابط عمومي در ستاد مركزي و بنادر به مناسبت روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي سخن مي گفت، اظهار داشت: سازمان ها وظيفه دارند پاسخگوي مردم و افكار عمومي باشند و يكي از كاركردهاي روابط عمومي؛ عمل به اين مسئوليت اجتماعي در راستاي ارتقاي تفاهم سازنده با طيف وسيع مخاطبان است.

رحمتي با بيان اينكه برنامه ۵ ساله ­اي در حوزه ارتباطي سازمان را تدوين شده و در مرحله به روز رساني قرار دارد، تاكيد كرد: قاطعانه مي توان اعلام كرد كه در حوزه روابط عمومي و اطلاع رساني در بين سازمان ها و وزارتخانه ها جزو برترين ها هستيم؛ البته آمار و ارزيابي هاي وزارت راه و شهرسازي نيز تصديق كننده اين مطلب است.

وي با بيان اينكه موفقيت روابط عمومي سازمان بنادر؛ بدون حمايت مديران ارشد ، به ويژه مديريت عامل اين سازمان اتفاق نمي افتاد، تصريح كرد: در برهه اي هستيم كه بايد پيام و ايده جديد، متفاوت و اثرگذار ارائه كنيم.

وي افزود: برنامه داريم بر اساس تاكيدات مديرعامل سازمان بنادر، توليدات روابط عمومي اين سازمان را به سمت جامع نگري و معرفي سازمان براي مخاطبان عام پيش ببريم.

رحمتي با اشاره به ضرورت توسعه ساختاري در روابط عمومي بنادر، از تبديل واحد ارتباطي سه بندر به اداره روابط عمومي خبر داد و آن را نقطه عطفي در حوزه اطلاع رساني سازمان بنادر و دريانوردي هستيم.

به گفته مديريت ارتباطات و بين الملل، واحد انتشارات و دبيري و حوزه اجرايي اشاعه فرهنگ دريايي سازمان بنادر به روابط عمومي اين سازمان منتقل شده و اين تغييرات اساسي مي طلبد تا با تواني مضاعف در انجام وظايف محوله، همت گماريم.