شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 8 عنصر اساسي يك كمپين موفقيت آميز در روابط عمومي
جمعه، 11 شهریور 1401 - 08:23 کد خبر:42717
اولين چيزي كه هنگام شروع كار در روابط‌عمومي به من گفته شد اين بود: "اين روابط عمومي است، نه تبليغات فروش، نه تبليغات، نه بازاريابي مستقيم ... همه آنها ممكن است در رده يك برنامه بازاريابي يكپارچه قرار بگيرند اما شغل شما روابط عمومي است. يادت باشد."



 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| اولين چيزي كه هنگام شروع كار در روابط‌عمومي به من گفته شد اين بود: "اين روابط عمومي است، نه تبليغات فروش، نه تبليغات، نه بازاريابي مستقيم ... همه آنها ممكن است در رده يك برنامه بازاريابي يكپارچه قرار بگيرند اما شغل شما روابط عمومي است. يادت باشد."

وضعيت را تعريف كنيد:


تجارب و دانستنه هاي گذشته نيز مي تواند به شما بگويد چه كاري انجام دهيد و اين كه چگونه روي استراتژي شما تأثير مي گذارد. همچنين درك اين موضوع كه رقبا چه كاري انجام مي دهند، چه چيزي از دست رفته و چگونگي جذب مشتري در بازار بسيار حياتي است.

اهداف خود را تعريف كنيد:
اين چيزي نيست كه شما وارد اين كارزار شويد، بلكه چيزي است كه شما اميدوار هستيد از آن استفاده كنيد. نه وسيله، بلكه پايان. با پرسيدن اين كه آيا مي توان به آن دست يافت؟ آيا واقع بينانه است؟ آيا اين قابل اندازه گيري است؟

مخاطبان خود را تعريف كنيد:


بايد بتوانيد بدانيد كه به چه كسي مي خواهيد برسيد. مردم را بشناسيد و پيام خود را به آنها ابلاغ كنيد. چه چيزي باعث تفاوت آنها مي شود؟ آنها را بر اساس نوع و خصوصياتي كه باعث تفاوت آنها مي شود، تعريف كنيد. اگر يك هدف عمومي قابل شناسايي باشد، مي توانيد درك كنيد كه چگونه محصول و يا خدمات را براي آنها جذاب كرده و همچنين مي دانيد چگونه مي توان به آنها رسيد.

استراتژي برنامه خود را تعريف كنيد:


توصيف چگونگي دستيابي به يك هدف. اين يك راهنما شامل پيام هاي كليدي و مضامين اصلي براي برنامه كلي و همچنين ارائه دليل براي عملكرد و مؤلفه هاي برنامه ريزي شده ارائه مي دهد.

تاكتيك هاي برنامه خود را تعريف كنيد:

فعاليت هاي خاص را توصيف مي كند كه هر استراتژي را عملياتي و به دستيابي به هدف بيان شده كمك مي كند. اين قابل مشاهده ترين قسمت از فعاليت هاي روابط عمومي است و مي تواند نقطه شروع يا شكست باشد. كليه عناصر برنامه بايد به طور مرتب در طول كمپين مورد بررسي مجدد قرار گيرند.

جدول زماني تقويم را تعريف كنيد:

اين بخش روي نقاط محوري تمركز دارد و زمان هاي آشكار، شروع و پايان برنامه در همين بخش تعيين مي شود. زمان بندي هر بخش بسيار مهم است.

بودجه را تعريف كنيد:

دانستن اينكه چقدر مي توان هزينه كرد براي هر برنامه اي ضروري است. چقدر مي توانيد هزينه كنيد؟ چقدر بايد هزينه كنيد؟

ارزيابي برنامه را تعريف كنيد:

سنجش اهداف براي نشان دادن دستاوردها و اهداف شركت و سازمان، مي تواند موفقيت كمپين را تعيين كند. معيارها بايد داراي اعتبار واقعي و خاص باشند. همچنين بايد اهداف را مجدداً بازنگري كنيد و سپس روشهاي ارزيابي را كه مورد استفاده قرار مي گيرد به دقت بررسي كنيد. آن را ساده نگه داريد. مشتري در بازگشت سرمايه خود در روابط عمومي شما متمركز خواهد شد.

در اينجا ما به 8 عنصر اساسي يك كمپين موفقيت آميز در روابط عمومي پرداخته ايم. اگر درك و اجراي هر يك از عناصر در يك كمپين روابط عمومي فعلي گنجانده شود، من مطمئن هستم كه پيشرفت زيادي مشاهده خواهد شد. موفق باشيد!


منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)