شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ارتباطات سلامتي در گفتگو با مدير ارشد بازاريابي انجمن ريه آمريكا
شنبه، 23 فروردین 1399 - 08:20 کد خبر:42378
جوليا فيتزجرالد، مدير ارشد بازاريابي انجمن ريه آمريكا در گفتگو با ما، برخي از تاكتيك ها و استراتژي هاي ارتباطي را كه براي جذب و راهنمايي مخاطبان مهم در طي بحران كرونا بكار بسته است، به اشتراك گذاشت.



 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| ارتباطات مراقبت هاي سلامتي اين روزها كارهاي زيادي براي انجام دادن دارند.


جوليا فيتزجرالد، مدير ارشد بازاريابي انجمن ريه آمريكا (American Lung Association) در گفتگو با ما، برخي از تاكتيك ها و استراتژي هاي ارتباطي را كه براي جذب و راهنمايي مخاطبان در طي بحران كرونا بكار بسته است، به اشتراك گذاشت.

با پيام هاي خود به عنوان يك سازمان چگونه به بحران COVID-19 پاسخ مي دهيد؟
به عنوان انجمن ريه آمريكا، ما به اطلاعاتي در مورد سلامت ريه ها پاسخ مي دهيم و شيوع بيماري را به حداقل مي رسانيم. ما به طور خاص با ارائه اطلاعات ويژه، بيماران مبتلا به بيماري هاي ريوي، چه آسم، سرطان ريه يا هر بيماري ريه ديگري را مورد هدف قرار مي دهيم، زيرا آنها به طور ويژه در معرض خطر هستند. ما همچنين در اين مواقع، دوري و انزواي اجتماعي را تشويق و راهنمايي مي كنيم. كاركنان ما با بيماران در تماس مي باشند و انجمن هاي پشتيباني آنلاين ما بسيار فعال هستند.

چه راهكارهايي براي مقابله با اين بحران ارزشمند هستند؟
زيرك باشيد و از شبكه باورنكردني ارائه دهندگان مراقبت هاي سلامتي استفاده كنيد.

با توجه به زيرك بودن - هفته اول مارس را به خاطر داريد؟ ما يك فيلم عالي در مورد گزينه هاي ديگر براي دست دادن ارائه كرديم. همچنين ارائه دهندگان داوطلب مراقبت هاي سلامتي، وبلاگ ها و كانال هاي اجتماعي را راه اندازي كرده اند، وبينارها را ميزباني كرده اند، فيلم هايي را منتشر كرده اند كه "خط مقدم" را توصيف مي كنند و همه مي توانند براي كمك و ايمن بودن چه كاري انجام دهند. اين راهكارها براي مقابله با اين بحران ارزشمند هستند؟

چگونه مي خواهيد به مخاطبان كم اطلاع دسترسي پيدا كنيد؟
استفاده از چندين كانال ديجيتالي امكان دسترسي گسترده ما را فراهم مي كند، به خصوص كه بيشتر افراد در خانه مي مانند. ترافيك وب سايت ما نسبت به سال گذشته، 84 درصد افزايش يافته است كه ناشي از افزايش جويندگان اطلاعات است. وب ما، اطلاعاتي معتبر و علمي را براي ميليون‌ها نفر فراهم كرده و در دسترس قرار مي دهد.

پيام‌هاي كليدي كه بايد به اشتراك گذاشته شوند چيست؟
بهداشت - به طور مؤثر شستن دست‌ها، دوري از اجتماع، عواملي كه خطر بروز عوارض ناشي از COVID-19 (سيگار كشيدن، الكل ...) را افزايش مي دهد و اگر فكر مي كنيد در معرض COVID-19 قرار داريد چه كاري بايد انجام دهيد.

آيا اقدامات خود را اندازه مي گيريد؟ چه معيارهايي براي كار شما معني دار است؟
ساده ترين اقدامات ترافيك وب، نرخ باز بودن ايميل، تماس تلفني خط ريه و حضور در وبينار است.

چه درس‌هايي مي‌شود از اين بحران گرفت؟
يك درس، توانايي سازماني خودمان است. ما به سرعت با يك سيستم عامل جديد سازگار شديم. ما ياد گرفتيم كه چگونه رويدادهاي زنده را به رويدادهاي مجازي تبديل كنيم، به راهكارهاي ارتباطي داخلي و خارجي رسيديم. در مقياس بزرگتر، ما به عنوان پيشرو در سازمان بهداشت عمل كرده ايم تا با تحقيقاتي كه از آمادگي آينده براي مقابله با ويروس هاي تنفسي را تضمين مي كند، تلاش نمايد.

در اين زمان سخت چه چيزي به شما اميد مي دهد؟
قبلاً بارها اينگونه بوده ايم. سازمان ما در سال 1904 براي ريشه كن كردن بيماري همه گير سل تأسيس شد. ما از الگوي استفاده از آموزش، مشاوره و تحقيقات براي از بين بردن آن بيماري و ساير بيماريهاي ريه از آن زمان پيشگام بوديم. ما مي دانيم كه اين كار مي كند و ما از آن براي كمك به از بين بردن COVID-19 و ساير ويروس هاي ريه اي كه ممكن است در آينده پديدار شوند، استفاده خواهيم كرد.
 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)