شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| اگر در حال سرمايه گذاري بر روي يك استراتژي روابط عمومي براي تجارت خود هستيد، در اينجا 5 دليل براي اين امر ذكر شده است:
روابط عمومي منجر به توليد مي شود
بايد از هر فرصتي براي جذب مشتري جديد استفاده شود. يك استراتژي روابط عمومي مؤثر مي تواند منجر به تحقق اين هدف شود. با حضور هوشمندانه در رسانه ها، كسب و كار شما به مخاطبان كاملاً جديدي معرفي مي شود كه شايد هرگز با تلاشهاي بازاريابي فعلي قابل حصول نباشد.
روابط عمومي سرمايه گذاران را جذب مي كند
حضور برنامه ريزي شده در رسانه ها در مواقع مناسب مي تواند توجه سرمايه گذاران بالقوه را به خود جلب كند. آنها احتمالاً مي خواهند درباره شركت شما و چگونگي سرمايه گذاري خود براي كمك به توسعه، اطلاعات كسب كنند. بدون روابط عمومي، اين امر محقق نمي شود. روابط عمومي، اعتبار كسب و كار شما را افزايش مي دهد.
روابط عمومي به جذب استعداد كمك مي كند
كمپين هاي روابط عمومي مي توانند مشتري و كارمندان آينده نگر را جلب كنند اما تحقق اين هدف مستلزم برنامه ريزي و آماده سازي است. با تكنيك هاي صحيح، مي توانيد فعاليت هاي ارتباطي خود را افزايش داده و به دنبال جذب بهترين استعدادها باشيد. هرچند كه هنوز حفظ روابط با كارمندان اهميت دوچندان دارد.
روابط عمومي به شما امكان كنترل تبليغات را مي دهد
روابط عمومي اطمينان مي دهد كه كنترل بيشتري در مورد آنچه در رسانه ها پخش مي شود داشته باشيد.
روابط عمومي مديريت بحران را فراهم مي كند
تاريخ به ما نشان داده است كه شركتها در مورد نحوه پاسخگويي به بحران، رويكردهاي مختلفي را اتخاذ كرده اند. برخي از پاسخ ها نسبت به سايرين موفق تر بوده اند. صرف نظر از نحوه انتخاب هيئت مديره براي پاسخ به بحران، تصميمات آنها مي تواند تأثير قابل توجهي بر سهام شركت و اعتبار آن داشته باشد. اين بسيار مهم است كه رهبران شركتها از طريق نتايج احتمالي تصميمات خود با دقت فكر كنند.
اگرچه تصميمات روشني در مورد رويكردهاي درست يا نادرست براي مديريت بحران وجود ندارد، اما مهم است كه هيئت مديره تشخيص دهد وقتي اعتبار شركت در معرض خطر است، ارزش بازار شركت نيز در معرض خطر است. در تحقيقات وبر شاندويك، مديران 63 درصد از ارزش بازار خود را به اعتبار شركت نسبت دادند.
تحقيقات رهبري بحران نتيجه مي گيرد كه عملكرد رهبري در بحران نشان دهنده صلاحيت يك سازمان است، زيرا آزمون بحران نشان مي دهد كه ساختار رهبري اين نهاد تا چه اندازه در خدمت اهداف سازمان بوده و در برابر بحران مقاومت مي كند.
اگرچه روابط عمومي در مورد ايجاد يك تصوير مثبت در نگاه عموم مردم است، اما به شما كمك مي كند تا وقتي بحران به شما مي رسد يك برنامه پشتيبان تهيه كنيد.
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)