شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 3 معيار اصلي براي اندازه گيري عملكرد بازاريابي رويداد و ROI
پنجشنبه، 21 فروردین 1399 - 09:01 کد خبر:42318
به دليل رقابت روزافزون شركت‌ها، مشاغل سراسر جهان از بازاريابي رويدادها به عنوان راهكاري براي به دست آوردن فرصت‌هاي سودآور استفاده مي كنند. با گذشت سال‎‌ها، بازاريابي رويدادها محبوبيت زيادي كسب كرده است زيرا به تجارت كمك مي كند تا با حداقل سرمايه گذاري به اهداف خود برسند. علاوه بر اين، رويدادها تعامل مستقيم بين مشتري و برند را تسهيل مي كنند، از اين طريق تصويري مطمئن به تجارت شما مي بخشند.



 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| بازاريابي رويداد به عنوان يك استراتژي مؤثر براي تقويت روابط مشتري، ايجاد حسن نيت و ايجاد يك تصوير برند معتبر پديد آمده است. به همين دليل، اندازه گيري عملكرد بازاريابي رويداد ضروري است زيرا نقش مهمي در تعيين موفقيت كلي يك شركت دارد.

علاوه بر اين، رويدادها فرصت خوبي براي تعامل با مصرف كنندگان است تا بتوانند از ديدگاه و اهداف نهايي شركت تصويري شفاف بگيرند. در اين مقاله، ما توضيح خواهيم داد كه چگونه مي توانيد تلاش خود را براي بازاريابي رويداد و ROI با استفاده از معيارهاي مناسب اندازه بگيريد.

چرا اندازه گيري عملكرد بازاريابي رويداد و ROI مهم است؟
وقتي نوبت به برگزاري يك رويداد مي رسد، كسب و كارها به خوبي مي دانند كه به سرمايه گذاري احتياج دارند. اندازه گيري عملكرد و ROI از اهميت بسيار بالايي برخوردار است زيرا به شما امكان مي دهد اصلاحات لازم را انجام دهيد تا بتوانيد در آينده رويدادهاي بهتري را برگزار كنيد.

اين رويدادها باعث مي شود كه مصرف كنندگان ياد بگيرند كه در مورد نام تجاري بيشتر بدانند. به همين دليل، اندازه گيري عملكرد هر رويداد به طور مداوم و مستمر بسيار مهم است. بدون اندازه گيري مناسب، مشاغل نمي توانند رويدادهاي آينده خود را كه براي رشد كلي در دنياي شركت هاي امروزي بسيار مهم است بهبود بخشند.

معيارهاي مناسب كدامند؟
پيگيري نحوه اتفاقات در طول رويداد از اهميت ويژه اي برخوردار است. بياييد نگاهي به معيارهاي اساسي زير بياندازيم كه مي تواند اندازه گيري هاي دقيقي را ارائه دهد:

1. اندازه گيري عملكرد بازاريابي رويداد
در اينجا معيارهاي مهمي وجود دارد كه شما بايد براي سنجش دقيق عملكرد رويداد خود در نظر بگيريد.

ثبت سابقه زمان حضور در جلسه و شركت كنندگان در جلسه، مي تواند به شما در تعيين مدت زمان حضور در رويداد كمك كند.


مشاركت در جلسه - معيار مهم ديگري كه بايد در نظر گرفته شود، مشاركت در جلسه است. مقدار كل زماني كه كاربر در يك جلسه خاص روي برنامه شما مي گذارد، به عنوان تعامل در نظر گرفته مي شود. همه چيز از طول جلسه، فركانس و سرعت بازده يك روش عالي براي اندازه گيري عملكرد بازاريابي رويداد شماست.


تعامل رسانه هاي اجتماعي — اين روزها رسانه هاي اجتماعي در اوج خود هستند و مشاغل مي توانند سود زيادي از آن كسب كنند. همانطور كه از نام اين محصول پيداست، تعامل در رسانه هاي اجتماعي به دسترسي مخاطبان شما به سيستم عامل هاي آنلاين اشاره دارد. از آنجا كه مشتريان بيشتر اوقات آنلاين هستند، تعامل در رسانه هاي اجتماعي معيار اساسي براي اندازه گيري عملكرد بازاريابي رويداد شماست.


تعامل با برنامه هاي كاربردي — اين يك روش كارآمد ديگر براي پيگيري عملكرد بازاريابي رويداد شماست. اين امر به مصرف كنندگان نياز دارد تا برنامه هاي مشخصي را براي ارزيابي تعامل آنها با برند شما در طول برگزاري رويداد بارگيري كنند.

 

2. اندازه گيري ROI
در اينجا معيارهاي مهمي را كه شما بايد هنگام اندازه گيري بازده سرمايه گذاري (ROI) در نظر داشته باشيد، ذكر مي شود:
هزينه هاي كل و درآمد مورد انتظار — در خصوص اندازه گيري ROI، اولين كاري كه مي توانيد انجام دهيد محاسبه كل هزينه هاي صرف شده براي اين رويداد است. اين شامل هزينه هاي آشكار و همچنين مخفي است. هزينه هايي مانند پذيرايي، محل برگزاري و غيره معمولاً جزئي از بودجه در نظر گرفته مي شود و اندازه گيري آن كار چندان سختي نيست. از طرف ديگر، هزينه هاي پنهان شامل هزينه هاي مربوط به زمان و پرداختي است كه به مردم مي شود.


حفظ مشتري — مشتريان قلب و روح مشاغل هستند. به طور مشابه، حفظ مشتري يك معيار عالي براي اندازه گيري دقيق ROI است. رويدادها، مشتريان بالقوه را جذب مي كند كه مي توانند در آينده به مشتريان وفادار تبديل شوند. رويدادها باعث مي شوند تا مشتريان به برند شما نزديك شوند و اين در واقع نتايج دلخواه را هدايت مي كند.

3. تأثير نام تجاري
تصوير يك برند در نظر مصرف كنندگان همه چيز براي تجارت است و برداشت هاي مثبت درباره يك برند بر تصميمات خريداران بالقوه تأثير مي گذارد. اندازه گيري هاي تجاري به عنوان ابزاري بسيار مؤثر براي ارزيابي عوامل ذهني اجراي برند در يك بازار معين در نظر گرفته شده است.

اين امر به اين دليل است كه اندازه گيري هاي برند، درك واقعي ROI را براي مشاغل آسان تر مي كند. علاوه بر اين، اين متريك تغييرات در ادراك افراد نسبت به يك برند خاص را در نظر مي گيرد. براي اينكه يك برند بتواند از بازاريابي استفاده كامل كند، بايد تغييرات ادراك را براي آن بعد خاص ارزيابي كند، زيرا ابعاد زيادي وجود دارد كه بايد مورد بررسي قرار گيرند.

حرف نهايي
به دليل رقابت روزافزون شركت‌ها، مشاغل سراسر جهان از بازاريابي رويدادها به عنوان راهكاري براي به دست آوردن فرصت‌هاي سودآور استفاده مي كنند. با گذشت سال‎‌ها، بازاريابي رويدادها محبوبيت زيادي كسب كرده است زيرا به تجارت كمك مي كند تا با حداقل سرمايه گذاري به اهداف خود برسند. علاوه بر اين، رويدادها تعامل مستقيم بين مشتري و برند را تسهيل مي كنند، از اين طريق تصويري مطمئن به تجارت شما مي بخشند.