شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| بانك ها براي مقابله با بحران كروناويروس، يك برنامه سه مرحله اي را دنبال كنند:
1) ثبات
بانكها بايد يك "مركز فرماندهي" متمركز را براي مديريت ايجاد كنند. اين عمليات بايد كنترل و اجراي برنامه تداوم فعاليت بانك ها را بر عهده بگيرد و رهنمودهاي دولت در جنبه هاي مختلف مرتبط به شيوع بيماري كرونا را مدنظر قرار داده و آن دستورالعمل ها را با طور كامل و به نحو احسن مراعات نمايد.
ثبات همچنين شامل ايجاد يك برنامه ارتباطي، متعادل كردن وسوسه برقراري ارتباط بيش از حد با خطر عدم ارائه جزئيات و به روزرساني كافي به موقع است.
اين هم براي مشتريان و هم براي كارمندان صدق مي كند.
از منظر كارمندان، ثبات به معناي ايجاد و تقويت نقش ها و اقتدار براي تداوم تجارت و ارتباطات خارجي است.
آلبرت پانگ در يك توئيت، نشان مي دهد كه شركت ها در "عناوين شغلي و وظايف تجديد نظر كنند. شركت هايي كه داراي انعطاف پذيرترين وظايف، توضيحات شغلي و فرايندها هستند از ديدگاه استمرار كسب و كار، غالب خواهند شد.
اين توصيه بد است. با توجه به فشار بسيار به دليل شرايط فعلي، مردم به ثبات و آرامش هرچه بيشتر نياز دارند. مردم به دليل تغيير عناوين شغلي و مسئوليت ها، به استرس اضافي احتياج ندارند.
ابتدا ثبات دهيد، بعداً تغيير كرده و بهبود پيدا كنيد.
2) وضعيت و موقعيت سنجي
كارشناسان پيشنهاد مي كنند كه بانك ها:
1) با توجه به كاهش نرخ و اختلال در مشاغل، برنامه هاي مالي و سرمايه گذاري را مجددا مورد بازبيني قرار دهند.
2) شاخص هاي ريسك اعتباري هشدار دهنده را روشن و تقويت نمايند.
3) برنامه اقدام و همكاري با فروشندگان و شركا براي همسويي با واقعيت هاي جديد را تدوين كنند.
با اين حال يكي ديگر از مؤلفه هاي مهم اين بخش، اتخاذ يك سياست ارتباط از راه دور است.
با توجه به اينكه كروناويروس باعث ترس و اضطراب شده است، شركت هاي بزرگي مانند گوگل، اپل و مايكروسافت به دليل نگراني در مورد شيوع ويروس، سياست هايي را براي ترغيب كارمندان به كار از خانه وضع كردند. با افزايش تعداد موارد كروناويروس، عاقلانه است كه مشاغل در همه ابعاد، ايجاد يك سياست اضطراري كار از خانه را در نظر بگيرند تا اطمينان حاصل كنند كه كارمندان هنوز هم مي توانند كار خود را انجام دهند.
هنگام تهيه خط مشي اضطراري از خانه، همه جزئيات را در نظر بگيريد.
3) اجرا
كارشناسان به بانكها توصيه مي كنند تا افق برنامه ريزي استراتژيك خود را به يك پنجره 21 ماهه تا ماه دسامبر 2021 گسترش دهند. علاوه بر اين، جيم ماروس، ناشر گزارش بانكداري ديجيتال، نوشت: "در اين مواقع، اهميت راه حل هاي بانكي ديجيتال، از افتتاح حساب و درخواست وام گرفته تا پرداخت وجه مشخص مي شود."
ريان كالدول، مديرعامل MX استدلال مي كند كه "اكنون زمان اولويت بندي اقدامات ابتكاري ديجيتال است."
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)