شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| فاصله اجتماعي اگرچه براي سلامت عمومي مفيد است، اما براي مشاغل كوچك بد است. بسياري از دارندگان مشاغل نگران هستند كه تأثير كروناويروس عميق تر و طولاني تر از حد انتظار باشد. در نتيجه، بازرگانان در هر صنعت به دنبال راه هايي براي نگه داشتن مشتريان خود هستند.
در اينجا چند نكته براي نگه داشتن كارمندان و مشتريان از فاصله دور آورده شده است:
با مشتريان ارتباط برقرار كنيد
شيوع ويروس به سرعت در حال پيشرفت است و هيچ كس كاملاً مطمئن نيست كه اين وضعيت تا كي ادامه خواهد داشت. به مشتريان خود اطلاع دهيد كه درهاي شركت را مي بنديد، ساعت هاي خود را تغيير مي دهيد و اقداماتي را براي حفظ امنيت و سلامت كارمندان و محيط كار انجام مي دهيد. اگر شركت شما در حال بسته شدن است، از طريق ايميل و در وب سايت خود و كانال هاي رسانه هاي اجتماعي به مشتريان اطلاع دهيد. اگر شركت شما باز است، مراحلي را كه براي كاهش ريسك انجام مي دهيد، اطلاع رساني كنيد.
گذشته از اينكه مشتريان از رويكرد شما مطلع مي شوند، راهي براي ارتباط برقرار كردن به آنها ارائه دهيد. مشترياني كه وقت بيشتري را در خانه مي گذرانند، باز هم نياز به خريد چيزهايي دارند. مصرف كنندگان را به فروشگاه تجارت الكترونيك خود هدايت كنيد، از طريق رسانه هاي اجتماعي سفارش بگيريد و براي بازديد بيشتر وب سايت شما نسبت به ماه هاي گذشته آماده باشيد.
كارت هاي هديه خود را تبليغ كنيد
كارتهاي هديه تزريق فوري پول را به شما ارائه مي دهند و تضمين مي كنند كه مشتري در آينده به تجارت شما بازگردد. در رستوران ها، كارت هاي هديه مي توانند به شما كمك كنند تا بحران بگذرد. يك برنامه كارت هديه الكترونيكي ارائه دهيد تا خطر تماس با انسان كاهش يابد.
خدمات خود را آنلاين ارائه كنيد
با خدمات خود به فضاي ديجيتال برويد تا به مشتريان خود كه در خانه نشسته اند، دسترسي داشته باشيد و آرزو كنيد كه بتوانند از شغل شما پشتيباني كنند.
يك رويداد را به صورت آنلاين برگزار كنيد
اين يك راه عالي براي نگه داشتن مشتريان و ايجاد حسن نيت و همچنين فروش محصولات است.
از تخفيف ها به نفع خود استفاده كنيد
اكنون زمان خوبي براي جلب خريدهاي طولاني مدت با تخفيف است. اگر يك فروشگاه خرده فروشي داريد، پيشنهادات حمل رايگان يا تخفيف را براي سفارشات آنلاين در نظر بگيريد.