شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| مدير روابط عمومي سازمان ايميدرو بر لزوم جايگاه مستقل روابط عمومي ها در چارت هاي سازماني تاكيد كرد و خواهان ايجاد هم افزايي و يكپارچگي در اجراي سياست هاي اين حوزه شد.
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي سازمان ايميدرو، محمد سپهر كه امروز در نخستين نشست مديران شركت هاي بزرگ معدني و صنايع معدني سخن مي گفت، تصريح كرد: جايگاه و اثرگذاري حوزه معدن و صنايع معدني در اقتصاد كشور ايجاب مي كند كه روابط عمومي ها به منظور پياده سازي اهداف و يكپارچگي در اجراي سياست ها، به هم افزايي بيشتري برسند.
سپهر، پس از ارايه نظرات و پيشنهادهاي مديران روابط عمومي شركت هاي بزرگ، با بيان اينكه كل بدنه اين بخش در جهت توسعه كشور، اشتغال زايي، افزايش درآمد و ارزآوري فعاليت دارند، اظهار داشت: تمامي ابزارهاي اطلاع رساني ايميدرو در خدمت اهداف كلان اين بخش است و سياست اطلاع رساني سازمان بر همگرايي و با همكاري متقابل با شركت ها است.
وي اجراي استراتژي واحد را مورد اشاره قرار داد و تاكيد كرد: وجود ساختار متناسب با اهداف و وظايف روابط عمومي ها، يكي از اركان اصلي پياده سازي برنامه ها به صورت هدفمند است.
مدير روابط عمومي ايميدرو در بخش ديگري از سخنانش سياست برگزاري رويدادهاي معدني در طول سال را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به نظر مشترك مديران روابط عمومي شركت هاي بزرگ، لازم است براي رويدادهاي سال جديد، برنامه اي تدوين شود كه شاهد حضوري هدفمند و تاثيرگذاري حداكثري در نمايشگاه و همايش هاي پيش رو باشيم.
شوراي سياست گذاري در پله نخست
وي تاكيد كرد: براي تحقق اهداف فوق لازم است كه در گام نخست شوراي سياست گذاري مديران روابط عمومي شركت هاي بزرگ تشكيل شود تا بتوان به طور شايسته اي به انعكاس دستاوردها و برنامه ها پرداخت و حضور موثري نيز در رويدادها داشت.
مدير روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران تصريح كرد: آيين نامه اين شورا به تاييد رييس هيات عامل ايميدرو رسيده و به زودي مي توان وارد فاز اجرايي آن شد.
سپهر همچنين درباره برنامه هاي آموزشي سازمان گفت: ايميدرو از اين پس برنامه هاي آموزشي به طور منسجم در حوزه اطلاع رساني برگزار مي كند كه هدف آن ارتقاي سطح اطلاع رساني در اين حوزه است.
وي با اشاره به برنامه راه اندازي 3.5 ميليارد دلار پروژه در بخش معدن و صنايع معدني تا پايان سال جاري، تاكيد كرد: در شرايط فعلي نياز بيشتري براي انتشار اخبار و تحولات ايجاد شده در فضاي چندرسانه اي داريم به گونه اي كه وضعيت رشد اشتغال همراه با كارخانه هاي افتتاح شده به اطلاع عموم مردم رسانده شود.
در اين نشست مديران روابط عمومي شركت هاي فولاد مباركه، خوزستان، تهيه و توليد مواد معدني ايران، ملي فولاد، معدني و صنعتي گل گهر، آلومينيوم جنوب، منطقه ويژه خليج فارس، مناطق صنايع انرژي بر لامرد و نيز پارسيان، هلدينگ كاوه پارس، آلوميناي ايران، مجتمع سنگان و ... به ارايه نقطه نظرات خود پرداختند.
در اين نشست ايرج ترابي مدير روابط عمومي فولاد مباركه، ايجاد تحول در روابط عمومي ايميدرو و همكاري نزديك با شركت هاي اين حوزه را اقدامي نو در اين حوزه دانست. وي وجود استراتژي يكسان، توسعه آموزش و بنچ ماركينگ روابط عمومي ها را از نيازهاي فعلي اين بخش ذكر كرد.
غلامرضا فروغي نيا مدير روابط عمومي فولاد خوزستان، ايجاد همگرايي افزون تر و انتقال تجريبات بين روابط عمومي ها را مورد تاكيد قرارداد و گفت: رسانه و تعامل با آن ها و همچنين توجه به مسووليت اجتماعي از مهمترين موضوعات روابط عمومي هاي اين بخش است.
از سوي ديگر نژاد ايران مدير روابط عمومي شركت ملي فولاد، مرتضوي مدير روابط عمومي شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران، ايران نژاد رييس روابط عمومي شركت گل گهر، نجفي مدير روابط عمومي آلومينيوم جنوب (سالكو)، كفيل مدير روابط عمومي هلدينگ كاوه پارس، خادمي مدير روابط عمومي منطقه ويژه خليج فارس، خورشيد زاده مدير روابط عمومي منطقه ويژه پارسيان، فراهاني مدير روابط عمومي منطقه ويژه لامرد و نوري مدير روابط عمومي شركت آلوميناي ايران ابتدا بر ضرورت جايگاه مستقل روابط عمومي در چارت سازماني تاكيد كردند و سپس اقدامات يكپارچه در برگزاري نمايشگاه ها، هم افزايي و انتقال تجريبات در حوزه هاي اطلاع رساني، تصويري و ابزارهاي مربوطه را ضروري خواندند.