مطالعه موردي چيست؟
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| يك مطالعه موردي چيست؟ يك داستان مفصل از كاري است كه شركت شما انجام داده است. توضيحي درباره اتفاقات بعدي و قطعنامه اي كه به تصوير مي كشد چگونه شركت مسئله را حل يا بهبود داده است.
در اصل، يك مطالعه موردي، خلاصه داستان مشكلي است كه مشتريان با آن روبرو شده اند و اينكه چگونه يك شركت توانست آن مشكل را برطرف كند. با اين حال، مطالعات مهمتر آماري را ارائه مي دهد كه روساي شركت ها غالباً به دنبال آن هستند، يعني: براي اجراي راه حل چه چيزي لازم است و بازده سرمايه گذاري چيست؟
توصيف چيست؟
توصيف، توصيه هايي از خريداران راضي هستند كه ارزش يك محصول يا خدمت را تأييد مي كنند.
شهادتها و توصيف ها به اشكال مختلفي از جمله نقل قول هايي كه مستقيماً در يك سايت قرار مي گيرند، از طريق پست هاي رسانه هاي اجتماعي و در سايت هاي شخص ثالث مانند Yelp، يافت مي شوند. نمونه اي جالب از اينكه چگونه بررسي مشتري روي تصميمات مصرف كننده براي خريد كالا تأثير مي گذارد.
توصيف ها، صرف نظر از شكل، بخش مهمي از روابط عمومي و استراتژي بازاريابي است. آنها نيز اغلب بخشي از فرايند تصميم گيري براي افرادي هستند كه مي خواهند يك محصول يا خدمت را از يك شركت خريداري كنند.
بنابراين، تفاوت چيست؟
اگرچه مطالعات موردي و توصيفات مشتري اغلب به عنوان آخرين اطلاعاتي كه مصرف كننده بالقوه براي خريد يك محصول يا خدمات به آن نياز دارد عمل مي كند، تفاوت در سطح جزئيات و منشاء اطلاعات است.
توصيفات مشتري همان سطح اطلاعات را ارائه نمي دهد زيرا آنها اغلب به طور خلاصه در مورد آنچه كه اين محصول براي آنها انجام داده و چگونگي بهبود عملكرد آنها نيز اظهار نظر مي كنند.
يك تفاوت اساسي در اين است كه مطالعات موردي از لحاظ هزينه هاي اجراي يك محصول و همچنين آنچه كه اين كار خوب مي تواند از نظر بازده سرمايه گذاري انجام دهد، داراي جزئيات بيشتري هستند. توصيف مشتري بسيار دقيق تر است زيرا بيشتر به اين موضوع اهميت مي دهد كه چگونه براي مشتري تفاوت ايجاد كرده و چگونه مي تواند براي ديگران سودمند باشد.
توسط: Donna St. Jean Conti
| فوريه 2020 |
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)