شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : الهام بصري شما چگونه است؟ مصرف كنندگان به احتمال زياد كالاهايي را كه از لحاظ بصري قابل جستجو باشد بيشتر خريداري مي كنند
یکشنبه، 30 خرداد 1400 - 15:31 کد خبر:41713
سومين گزارش سالانه اين شركت با مطالعه اولويت هاي خريد مصرف كننده، نشان داد كه 54 درصد از پاسخ دهندگان در ايالات متحده و 43 درصد در انگلستان از اينكه جستجوي بصري بخشي از سفر خريد آنهاست، هيجان زده هستند.



 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| تحقيقات جديد شركت بازرگاني تجسمي ViSenze با استفاده از هوش مصنوعي، چگونگي تأثير مصرف كنندگان در خريد محصولات را پس از الهام گرفتن از طريق اينترنت و حضوري بررسي مي كند.

 

سومين گزارش سالانه اين شركت با مطالعه اولويت هاي خريد مصرف كننده، نشان داد كه 54 درصد از پاسخ دهندگان در ايالات متحده و 43 درصد در انگلستان از اينكه جستجوي بصري بخشي از سفر خريد آنهاست، هيجان زده هستند.

نتايج حاصل از گزارش امسال نشان از پيشرفت در احساس جستجوي بصري دارد، كه احتمالاً همچنان ادامه خواهد يافت زيرا مصرف كنندگان مسيرهاي سريع تر، يكپارچه و جذاب تري را براي خريد طلب مي كنند.

اين بررسي همچنين نشان مي دهد كه 73 درصد از خريدهاي كالاهاي مصرفي ايالات متحده و 81 درصد از انگلستان از يك ماشه بصري الهام گرفته شده است و مجدداً تأكيد مي كند كه جستجوي بصري به صورت بومي تر در دستگاه هاي تلفن هاي هوشمند قابل دسترسي باشد تا مكمل نحوه كشف، خريد و دسترسي به مصرف كنندگان باشد.


كشف محصول فراتر از وب سايت يك برند است
در اين گزارش هنگامي كه به اولويت هاي خريد در كانالهاي ديجيتالي نگاه مي كنيد، مشخص شد كه نزديك به 40 درصد از مصرف كنندگان در هر دو منطقه عمدتاً محصولاتي را در وب سايتهاي تجارت الكترونيكي شخص ثالث كشف مي كنند و تقريباً 60 درصد احتمالاً خريد را از طريق دستگاه تلفن همراه انجام مي دهند.

 

در اين گزارش همچنين آمده است:
- سه نفر از چهار مصرف كننده اغلب يا هميشه مي خواهند اقلامي را كه در تصاوير و فيلم ها ديده اند به صورت آنلاين بخرند.
- فيسبوك يك كانال اجتماعي است كه به احتمال زياد الهام بخش يك خريد است و در ادامه اينستاگرام، پينترست و سپس اسنپ چات قرار دارند.

- 75 درصد از پاسخ دهندگان انگليس و 65 درصد از پاسخ دهندگان ايالات متحده حداقل يك بار در ماه پس از كشف محصولي در رسانه هاي اجتماعي خريداري مي كنند.

مصرف كنندگان در هر زمان و هر مكان از آنها الهام مي گيرند
در اين گزارش همچنين آمده است كه در صورت الهام گرفتن از شخص، 64 درصد از مصرف كنندگان ايالات متحده (56 درصد از انگليس) از تلفنهاي هوشمند خود براي تايپ عبارات جستجوي توصيفي براي پيدا كردن كالاي مورد نظر خود استفاده مي كنند.

 

با اين حال، مصرف كنندگان اظهار داشتند كه آنها اغلب هنگام جستجوي محصولات با چالش هايي روبرو هستند، از جمله: توصيف دقيق محصول (18 درصد ايالات متحده؛ 37 درصد از انگليس)، نتايج جستجوي دقيق (43 درصد از ايالات متحده؛ 45 درصد از انگليس) و فيلتر كردن از طريق بيش از حد بسياري از نتايج جستجو (39 درصد از ايالات متحده، 18 درصد از انگليس).

 

در اين گزارش همچنين آمده است:
- تقريباً 30 درصد از پاسخ دهندگان انگليس در صورت جستجو به راحتي در تلفن هاي هوشمند خود از طريق جستجوي بصري، بلافاصله كالايي را خريداري مي كنند.
- در ميان پاسخ دهندگان انگليس كه از دستگاه هاي هوشمند خود در فروشگاه استفاده مي كنند، 30 درصد از آنها براي جستجوي مقايسه قيمت، بررسي مصرف كننده يا اطلاعات اضافي در مورد محصول عكس مي گيرند.

با افزايش استفاده از موبايل، خريداران اكنون به طور فزاينده به عملكردهاي قابل دسترسي هوش مصنوعي در تلفنهاي هوشمند خود مانند جستجوي بصري يا لنزهاي خريد هوشمند متكي هستند كه به آنها كمك مي كند تا آنچه را كه جستجو مي كنند پيدا كنند.

 

توسط ريچارد كاروفل