شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 85 درصد حرفه اي ها از ابزارها و تكنيكهاي مؤثر استفاده نمي كنند
شنبه، 24 خرداد 1399 - 15:33 کد خبر:41706
اگر هميشه زماني براي تقويت بخش يا شركت با ابزارهاي مناسب وجود داشته است، اكنون است. گزارش جهاني جديد شركت ها نشان مي دهد كه مناطق مختلف چگونه "روابط‌عمومي" را تعريف مي كنند و چگونه ادارات ارتباطي ديگر نمي توانند سكوت كنند.



 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| اگر هميشه زماني براي تقويت بخش يا شركت با ابزارهاي مناسب وجود داشته است، اكنون است.

گزارش جهاني جديد شركت ها نشان مي دهد كه مناطق مختلف چگونه "روابط‌عمومي" را تعريف مي كنند و چگونه ادارات ارتباطي ديگر نمي توانند سكوت كنند.

 گوش دادن به اخبار اجتماعي و تبليغاتي
ميزان پذيرش جهاني گوش دادن و تحليل هاي اجتماعي در صنعت روابط عمومي، 48 درصد گزارش شده است.

كشورهايي كه بيشترين كاربرد گزارش شده از ابزارهاي گوش دادن اجتماعي را دارند عبارتند از: فرانسه (75 درصد)، ايتاليا (72 درصد)، ايالات متحده (71 درصد)، آفريقاي جنوبي (71 درصد) و هند (68 درصد). در مقابل، سوئد (25 درصد) و نروژ (28 درصد) كمترين ميزان مصرف را گزارش كردند.

متخصصان روابط عمومي اكنون بيش از هر زمان ديگري "اجتماعي" هستند.
در حالي كه تقريبا نيمي از متخصصان روابط عمومي در سطح جهان تأييد كردند كه شركتهايشان از ابزارهاي گوش دادن استفاده مي كنند، تنها 15 درصد از آنها براي توليد و انتشار متون خبري از آن استفاده مي كنند. اين يك فرصت بزرگ از دست رفته است، با توجه به اينكه اخبار مربوط به خبرسازي به عنوان يك تكنيك روابط عمومي در نظر گرفته مي شود كه مي تواند پوشش گسترده اي را تحت تأثير قرار دهد و فروش را تحت تأثير قرار دهد.

 

تغيير بازاريابي اينفلوئنسرها
اين نظرسنجي نشان مي دهد كه صنعت روابط عمومي واقعاً تحت سلطه اينستاگرام نيست. براي كمپين هاي تأثيرگذار B2C، هفتاد درصد از متخصصان روابط عمومي از فيسبوك براي ارتباط با اينفلوئنسرها (اينفلوئنسرها اكنون به عنوان سازندگان محتوا، وبلاگ نويسان، داستان نويسان و يا سفيران نام تجاري شناخته مي شوند) استفاده كردند، در حالي كه 68 درصد از اينستاگرام استفاده مي كنند. اين شكاف حتي در مورد كمپين هاي تأثيرگذار B2B بيشتر است ، كه 65 درصد از متخصصان روابط عمومي با تأثيرگذاران در فيسبوك و 53 درصد در اينستاگرام همكاري مي كنند.

تاد گروسمن، مدير عامل Talkwalker آمريكا، در بيانيه خبري گفت: "چشم انداز روابط عمومي دستخوش تغيير بسياري شده است تا از تغيير امروز به ديجيتال استفاده كند." "اين يك زمان بسيار هيجان انگيز براي صنعت با پتانسيل هاي بي حد و حصر فراوان براي حرفه اي هاي روابط عمومي است تا كاملاً اجتماعي شود و منافع بزرگي را كه استراتژي هاي روابط عمومي اجتماعي مي تواند ارائه دهد باز كند."

 

توسط: ريچارد كاروفل

| 12 فوريه 2020 |
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)