يك سياست سختگيرانه براي رسانه هاي اجتماعي اجرا كنيد
زماني كه ممكن است شما به شركت خود ماموريت دهيد كه از اختلاف در همه زمينه ها جلوگيري كند، كاركنان شما مي توانند به طور بالقوه محتواي نامناسبي را بر روي صفحات فيس بوك، اينستاگرام و توييتر شما ارسال كنند، كه اين موضوع مي تواند به يكپارچگي نام تجاري شما آسيب برساند.
براي محافظت از كسب و كار خود، شما بايد يك سياست رسانه اي سختگيرانه براي كاركنان خود تعريف كنيد تا هر روز از آن پيروي كنند. شما همچنين مي توانيد كنترل هاي مديريتي (ادمين) را براي محدود كردن تعدادي از افراد كه به حساب هاي رسانههاي اجتماعي كسب و كار شما دسترسي دارند، معرفي كنيد.
تعامل و گفت وگو در شبكه هاي اجتماعي را توسعه دهيد
نه تنها از نظر منطقي جريان گفت وگو در شبكه هاي اجتماعي مهم است، بلكه از نظر ارتقاي سطح كيفيت محصولات مان نيز اطلاع از نظرات منفي اهميت دارد.
در مواجهه با پست هاي منفي در ابتدا بايد خونسردي مان را حفظ كنيم. دوست داشته باشيم يا نه، مواجهه با مطالب منفي و انتقادي در مورد برندمان امري رايج است. بنابراين نگراني زياد راهگشا نخواهد بود. پس از مطالعه متن يا متن هاي انتقادي در صورت توان بايد به همه شان پاسخ داد. اگر مقدار پيام ها بسيار زياد است، در قالب يك پست جداگانه به همه شان پاسخ دهيد. به اين ترتيب حداقل فضايي مناسب براي گفت وگو ميان برند ما و مخاطبان ايجاد خواهد شد.
همچنين كاربران با مشاهده بخش كامنت مطالب مان كه تركيبي از نظرات مختلف است، به ديدگاهي واقع گرايانه از ما دست خواهند يافت.
خوشبختانه مشتريان وفادار برندها در صورتي كه انتقاد مطرح شده غيرمنصفانه باشد، به دفاع از شركت محبوب شان اقدام مي كنند. به اين ترتيب بدون كمترين فعاليتي، به صورت خودكار، فرآيند پاسخ به انتقادات صورت مي گيرد. اين شيوه جلوه بسيار بهتري براي برندمان در مقايسه با شيوه حذف و بلاك كاربران به همراه دارد.
به عنوان توصيه پاياني، به جاي حذف كامنت ها يا بستن بخش نظرات بايد به فكر پيشگيري از كاربرد واژه هاي توهين آميز از سوي كاربران بود. خوشبختانه اغلب شبكه هاي اجتماعي بخش ويژه اي براي مسدودسازي كلمات توهين آميز و نژادپرستانه دارند.
با اين كار فقط كامنت هاي بسيار توهين آميز به صورت خودكار از سوي پلتفرم مورد نظر به نمايش در نخواهند آمد. البته در اينجا پيامي مبني بر كاربرد واژگان نامناسب براي كاربر مورد نظر ارسال مي شود. به اين ترتيب وي امكان اصلاح متن خود و بارگذاري مجددش را خواهد داشت.
توجه داشته باشيد كه شبكه هاي اجتماعي فضايي براي گردهمايي و گفت وگوي اجتماعات مختلف است. اگر مهارت احترام به يكديگر و تعامل متقابل را اينجا تمرين نكنيم، در فضاي واقعي دچار مشكلات به مراتب پيچيده تري خواهيم شد. (forsatonlin)
مديريت بحران در عصر ديجيتال امري كليدي است
بروز رسانيهاي مداوم بويژه در ارتباطات بحران امري كليدي هستند.
براي اطمينان شما ميتوانيد يك بحران را در عصر ديجيتال مديريت كنيد، براي اين كار شما نياز داريد تا يك سياست ارتباطات بحران با قابهاي زماني مشخص داشته باشيد
صداقت را در مركز ارتباطات بحران خود قرار دهيد و اطمينان حاصل كنيد كه سخنگو بيشترين اطلاعات بهروز را دارد. در اين صورت مردم بهجاي منابع بيروني كه ممكن است اطلاعات نادرست را به اشتراك بگذارند، به رسانههاي اجتماعي شما نگاه خواهند كرد.
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)