شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 11 روش براي ايجاد اعتماد به نفس و جذابيت هاي ظاهري
دوشنبه، 7 تیر 1400 - 08:49 کد خبر:41352
دانشمندان به اين نتيجه رسيده اند كه افراد با جذابيت هاي ظاهري، باور دارند كه به طبقه ي اجتماعي بالاتري تعلق دارند، و اين احساس به جذابيت واقعي و موقعيت اجتماعي فعلي آنها مرتبط نيست.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| محققان دائما در حال پيدا كردن شواهدي هستند كه ارتباط ميان اعتماد به نفس و موفقيت را نشان مي دهد. افرادي كه اعتماد به نفس بالايي دارند، اغلب جذاب تر به نظر مي رسند، به عنوان فروشنده عملكرد بهتري دارند و در فضاهاي تعاملي، خوب تر به نظر مي رسند.

 

آنها همچنين معتقدند كه توانايي روبرو شدن و كنترل هرچيزي كه زندگي بر سر راه آنها قرار مي دهد را دارند، آنها ريسك پذير هستند كه در واقع آنها را به سمت فرصت هاي بيشتر هدايت مي كند. اگر مي خواهيد كه در وجود خودتان نيز شاهد اين خصايص شخصيتي باشيد، مي توانيد روش هاي زير را به كار بگيريد تا تعامل آسان تري با خودتان داشته باشيد؛ با يوكن همراه شويد:


1. هميشه براي گفتن يك ماجراي خوب آماده باشيد
حتي اگر زندگي آرامي داريد و هيچ ماجراجويي و داستاني در آن رخ نمي دهد، هميشه بايد بتوانيد كه پاسخ به سوال "چه خبر" را به بهترين حالت ارائه دهيد. افرادي كه اعتماد به نفس بالايي دارند، در گفتگوها و مكالمه ها ماهر هستند، اما برخي افراد به تمرين بيشتري نياز دارند. آيا براي يك تعطيلات برنامه ريزي كرده ايد؟ دكور قسمتي از خانه ي خود را تغيير داده ايد؟ فرزندان خود را در رويدادهاي ورزشي شركت داده ايد؟ روي يك پروژه ي بزرگ سرمايه گذاري كرده ايد كه به توجه شما نياز دارد؟ زماني كه ديگران مكالمه اي را آغاز مي كنند، بايد ماجراي جالبي را براي آنها تعريف كنيد و حرفي براي گفتن داشته باشيد.


2. كنجكاوي خود را ابراز كنيد
اين روش نيز به منظور مكالمه هاي جذاب تر ارائه مي شود، تلاش كنيد كه ميزان علاقه ي خود به موضوع و گفتگو را به ساير افراد نشان دهيد. در ادامه، با نمونه اي از سوالاتي آشنا مي شويد كه باعث مي شود مردم درباره ي خودشان حرف بزنند: بيشتر راجع به چه چيزي هيجان زده هستيد؟ در حال حاضر با چه چيزي دست و پنجه نرم مي كنيد؟ مرحله ي بعد چه خواهد شد؟

علاوه بر اين، خودتان نيز بايد براي پاسخ دادن به اين سوال ها آماده باشيد، اين آمادگي باعث مي شود كه داستان خوبي را تعريف كنيد.


3. براي داشتن يك حالت بدن خوب تمرين كنيد
قوز نكنيد، اين كار در زماني كه در حال گفتگو با ديگران هستيد نشان از عدم باور به خودتان دارد. با يك ماژيك قرمز، علامت فلش به سمت بالا را روي يك برچسب بكشيد و آن را روي نمايشگر كامپيوتر خود بچسبانيد. با اين كار به خودتان يادآوري مي كنيد كه درست بنشينيد و شانه هايتان را عقب ببريد. حالت درست ستون فقرات و بالا نگه داشتن چانه، باعث مي شود كه حالت درست صورت را به نمايش بگذاريد.


4. نگران نباشيد كه مردم درباره ي شما چه فكري مي كنند
افرادي كه با مشكل كمبود اعتماد به نفس مواجه هستند نمي توانند در لحظه حاضر باشند، آنها اغلب از خودشان مي پرسند "آيا با اعتماد به نفس به نظر مي رسم؟ آيا آنها فكر مي كنند كه من باهوش هستم؟ آيا آنها فكر مي كنند كه آدم موفقي هستم؟ آيا فكر مي كنند حرفي كه زدم احمقانه است؟" در حقيقت شما هرگز متوجه نمي شويد كه ديگران درباره ي شما چه فكري كرده اند. بنابراين، به جاي اينكه نگران باشيد، روي موضوعي كه مي خواهيد درباره ي آن حرف بزنيد متمركز شويد، مثل پرسيدن سوال هاي خوب، درگير نشدن در مكالمه هاي وقت كش بي فايده و نگاه كردن در چشم افرادي كه با آنها صحبت مي كنيد.


5. حرف هاي منفي كه به خودتان مي زنيد را حذف كنيد
به حرف هايي كه در ذهن به خودتان مي گوييد توجه كنيد. هر زمان كه به اين فكر مي كنيد كه "نمي توانم اين كار را انجام دهد"، بايد آن را با چيز مثبتي مثل "بهترين تلاشم را به كار مي گيرم" جايگزين كنيد. براي اين كار بايد از خودتان خارج شده و از بيرون به خودتان نگاه كنيد. اگر كسي كنار شما بنشيند و بگويد كه "من خيلي چاق، احمق، زشت، كند و غيره هستم"، چه احساسي در شما شكل مي گيرد؟ كاملا ظالمانه است. خودتان را با حرف هاي خوب تغذيه كنيد. آيا در صحبت با ديگران، چنين كلماتي را به كار مي گيريد؟ خير، پس به همان شكلي كه با ديگران حرف مي زنيد، با خودتان صحبت كنيد.


6. هميشه لبخند بزنيد
لبخند زدن نشان از اعتماد به نفس دارد، حال فرقي نمي كند كه دقيقا به چه چيزي فكر مي كنيد. علاوه بر اين، بسياري از تحقيقات نشان داده اند كه لبخند زدن، به ميزان دوست داشتني بودن فرد بستگي دارد. با لبخند زدن، دوست داشتني تر به نظر مي رسيد.


7. از اشتباهات خود درس بگيريد، اما روي آنها متمركز نشويد
چگونگي روبرو شدن با فراز و نشيب هاي زندگي نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است. افرادي كه اعتماد به نفس بالايي دارند به خوبي مي دانند كه هيچ كس كامل نيست؛ هرچقدر هم كه اشتباه كرده باشيد، باز هم پايان دنيا نخواهد بود. از خودتان بپرسيد كه اين اشتباه تا سه ماه آينده، چه اهميتي خواهد داشت؟ اگر در زمينه ي كار اشتباه كرده ايد، آن را بپذيريد و مراقب باشيد كه دفعات بعد نيز آن را تكرار نكنيد.


8. صحبت كردن در جمع و براي عموم مردم را تمرين كنيد
اگر اين مورد يكي از نقاط قوت شما به شمار نمي رود، پس به دنبال فرصت هايي باشيد تا اين مهارت مهم را در خودتان تقويت كنيد. قبل از سخنراني عمومي خود، براي دوستان و خانواده ي خود حرف بزنيد و تمرين كنيد. كمي سخت به نظر مي رسد، اما به شما كمك مي كند تا تسلط بيشتري پيدا كنيد.


9. در كلاس هاي بداهه گويي شركت كنيد
اين روش كمي دلهره آور است، اما حقيقتا موثر خواهد بود. بسياري از مديرعامل هاي شركت هاي بزرگ اعلام كرده اند كه اين كلاس ها در ايجاد موفقيت آينده ي آنها نقش بسزايي داشته است. در اين كلاس ها به طور معمول، يك موقعيت مكاني و شرايط را در اختيار شما قرار مي دهند و شما نيز بايد داستان با محتوايي را درباره ي آن ايجاد كنيد و در آن با دو يا سه نفر ديگر نيز تعامل داشته باشيد. اينگونه از فعاليت ها در مجموع به افراد كمك مي كند تا در شرايط ناپايدار و پيش بيني نشده، احساس راحتي داشته باشند.


10. جسم خود را قوي تر كنيد
تمرين هاي قوي كردن بدن به زمان زيادي نياز ندارد و مي تواند ميزان اعتماد به نفس شما را تا ميزان چشمگيري افزايش دهد. در وهله ي اول، شرايطي را فراهم مي كند كه وزن خود را كم كنيد، چرا كه با حجم بيشتر ماهيچه ها، متابوليسم نيز افزايش مي يابد. علاوه بر اين، به حالت بدن كمك مي كند. قوي كردن ماهيچه هاي مياني مثل عضلات شكم، پشت و نواحي لگن، به ثبات حالت ستون فقرات كمك مي كند.


11. روي ظاهر خود سرمايه گذاري كنيد
در صورت نياز بايد لباس هاي بهتري خريداري كنيد، مدل موي خوبي را براي خود در نظر بگيريد، مشكلات دندان خود را برطرف كنيد و هر كاري كه لازم است را انجام دهيد تا ظاهر بهتري داشته باشيد؛ افرادي كه ظاهر خوبي دارند، از درون نيز احساسي بهتري خواهند داشت.

در حقيقت، دانشمندان به اين نتيجه رسيده اند كه افراد با جذابيت هاي ظاهري، باور دارند كه به طبقه ي اجتماعي بالاتري تعلق دارند، و اين احساس به جذابيت واقعي و موقعيت اجتماعي فعلي آنها مرتبط نيست.

منبع: INC
www.ucan.win