شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مراحل مديريت برنامه در روابط عمومي
شنبه، 20 شهریور 1400 - 14:31 کد خبر:41211
مديريت برنامه، فرايند مديريت گروهي يك پروژه به منظور دستيابي به يك هدف يا منافع تجاري مشخص است. هدايت يك برنامه به مجموعه اي از مراحل نياز دارد. هر مرحله اجازه مي دهد تا برنامه از يك فاز به مرحله ديگر حركت كند تا به اهداف و مزاياي مورد نظر برسد.



 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| مديريت برنامه، فرايند مديريت گروهي يك پروژه به منظور دستيابي به يك هدف يا منافع تجاري مشخص است.

 

به گزارش شارا به نقل از francescopecoraro، مديريت يك برنامه به مجموعه اي از مراحل زير نياز دارد:


مرحله تعريف
مرحله اول يك برنامه، مرحله تعريف است. در اين مرحله مدير برنامه كار را آغاز مي كند.

در حقيقت، اين مرحله در مورد تعيين هدف و محتواي يك برنامه است. مرحله تعريف داراي دو مرحله فرعي است كه فرمول بندي و تهيه آن هستند.

فرمول بندي، مفيد است زيرا امكان تجزيه و تحليل پرونده هاي تجاري، اخذ مجوزها و تشكيل تيم را فراهم مي كند. در حالي كه از برنامه ريزي براي تعريف چگونگي انجام كار برنامه استفاده مي شود. در حقيقت، آماده سازي براي تعيين چگونگي دستيابي به اهداف برنامه، مفيد است.


مرحله اجرا
مرحله دوم يك برنامه، مرحله اجراست. مرحله اجرا، بسيار مهم است. در واقع، در اين دوره كار اجراي برنامه آغاز مي شود. اصولاً، اين لحظه اي است كه اجراي برنامه شروع، تصويب و برنامه ريزي مي شوند.

مدير برنامه به همراه اعضاي تيم وظايف ايجاد منافع براي سازمان را انجام مي دهند. در واقع هدف به حداكثر رساندن سود برنامه و دستيابي به اهداف برنامه است.


مرحله بسته شدن
مرحله سوم يك برنامه، مرحله بسته شدن است. در اين مرحله مدير برنامه تأييد مي كند كه از تلاش هاي برنامه نتيجه گرفته شده است.

مرحله بسته شدن، روي اتمام دوره برنامه تمركز دارد. در حقيقت، اين مرحله به بررسي نقصان و موفقيت هاي برنامه كمك مي كند.

يادت باشه
هدايت يك برنامه به مجموعه اي از مراحل نياز دارد. هر مرحله اجازه مي دهد تا برنامه از يك فاز به مرحله ديگر حركت كند تا به اهداف و مزاياي مورد نظر برسد.