شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : طرحي نو و خلاقانه در تبليغات تيزري با رعايت ظرافت‌هاي برندينگ
شنبه، 2 آذر 1398 - 12:32 کد خبر:40881
در اين ويديو، ثانيه به ثانيه، حس انسان‌دوستي، كمك به همنوعان، ارزش‌هاي انساني و اهميت انجام وظيفه مسئوليت اجتماعي، مخاطب را تا آخرين لحظه نظاره‌گر اين ويدئو كرده و پيامش را با رعايت ظرافت‌هاي برندينگ بيان مي‌كند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| اين‌كه چگونه و با چه تكنيك و روشي به مشتريان هدف خدمت‌رساني كنيم، مسئله اصلي تحقيقات بازاريابي است. با قراردادن مزيت‌ها به عنوان معيار مي‌توان در فضاي اين روزها، گوي سبقت را از رقبا ربود و موفق‌تر عمل كرد.


سازنده اين تيزر ديدني و خوش‌ساخت، يك شركت بيمه است. در اين ويديو، ثانيه به ثانيه، حس انسان‌دوستي، كمك به همنوعان، ارزش‌هاي انساني و اهميت انجام وظيفه مسئوليت اجتماعي، مخاطب را تا آخرين لحظه نظاره‌گر اين ويدئو كرده و پيامش را با رعايت ظرافت‌هاي برندينگ بيان مي‌كند. اين شركت خدمات‌رسان، با تاكيد بر كمك و ارائه خدمات به آسيب‌ديدگان و هموطنان، با زباني زيبا اعلام كرده كه در مواجهه با مردم و جامعه، از يك جنس هستند.


آنچه به خوبي در اين كليپ ديده مي‌شود اثربخشي اين تبليغ در به كاربردن نشانه‌هاست. اين كليپ با استفاده از عكس‌هاي زلزله آذربايجان، شعر و صداي تاثيرگذار شهريار و به زبان بومي آنان، همدردي و آمادگي ارائه مشاوره رايگان خدمات بيمه‌اي را با مردم اين مرزوبوم اعلام كرده است.


عدم اهميت نام شركت به عنوان ارائه دهنده خدمات نيز از ديگر ويژگي‌هايي است كه در اين ويدئو به آن اشاره شده و بسيار ساده بيان مي‌كند كه مهم نيست از چه شركتي خدمات بيمه دريافت مي‌كنيد! و مي‌گويد ما به شما مي‌گوييم كه چگونه از خدمات شركت‌هاي بيمه استفاده كنيد كه سبب مي‌شود جامعه مشتريان هدفش بزرگتر شود.


اين امر در برندينگ بسيار حائز اهميت است چرا كه اين تبليغ براي مشتريان، در فرآيند تصميم‌گيري و خريد، در مقايسه با رقبا بسيار موثرتر خواهد بود.


بنابراين، روابط عمومي‌ها به عنوان پل ارتباطي سازمان و جامعه بايد بتوانند نقش ديده‌باني خود را به خوبي ايفا كرده و با رصد شرايط اجتماعي و محيط پيرامون كسب و كار سازمان متبوع خود، معضلات، نقايص و محروميت‌ها را شناسايي كرده و جهت رفع يا كاهش آنها برنامه‌ريزي نمايند كه در اين راستا انتخاب روشي كاربردي در برندينگ و عدم به كارگيري شيوه‌هاي نخ‌نما و پرهزينه اين روزهاي بنگاه‌هاي اقتصادي و نيز، ساده و مردمي بودن آن، مزيتي انكار ناپذير است.


از سوي ديگر، شبكه اطلاع‌رساني روابط عمومي ايران (شارا) كه در پايگاه انديشه خود، مسئوليت اجتماعي كارگزاران روابط عمومي را در قبال جامعه، مردم و فعاليت‌هاي ارتباطي فقط در مقابل سازمان و نظام مديريتي حاكم برآن نمي‌داند و بخش مسئوليت اجتماعي روابط عمومي را به منظور تبيين و انعكاس اين وظيفه مهم و فراموش شده روابط عمومي‌ها در نظر گرفته است؛ كار هوشمندانه روابط عمومي بيمه ملت را در حوزه انجام مسئوليت اجتماعي براي ارائه خدمات بهتر و باكيفيت‌تر به هموطنان آسيب‌ديده آذربايجان؛ كه با رعايت ظرافت‌هاي برندينگ به انجام رسيده، كاري متفاوت دانسته و تحسين مي‌كند.

*لينك آپارات براي نمايش تيزر: https://www.aparat.com/v/azHXn