شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 23 ميليون كانادايي اخبار و نيازهاي خود را از طريق شبكه‌هاي اجتماعي پيگيري مي‌كنند
سه شنبه، 23 مهر 1398 - 10:36 کد خبر:40482
مخاطبان و دنبال كنندگان شما از تكرار و روش هاي تكراري كه در تمام صفحه هاي مربوط به كسب و كار ها در شبكه‌هاي اجتماعي استفاده مي شوند، به سرعت دلسرد مي شوند. به همين جهت لازم است كه با يادگيري استراتژي هاي جديد، استفاده از امكانات نوين شبكه‌ هاي اجتماعي و بهره گيري از خلاقيت خود، صفحه كسب و كارتان را متمايز و به روز جلوه دهيد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| وقتي صحبت از رسانه‌ها و يا شبكه هاي اجتماعي در كانادا مي‌شود، آمار بسيار حيرت انگيز است. تقريبا 23 ميليون كانادايي از شبكه‌هاي اجتماعي براي برطرف ساختن نيازهاي روزانه خود استفاده مي‌كنند.

اين آمارها و اين بررسي براي صاحبان مشاغل چه معني و مفهومي دارد؟
بر همين اساس رويال بانك كانادا با برگزاري دوره‌هايي به صورت مقاله و ويديو اقدام به راهنمايي صاحبان مشاغل مي‌كند تا آنان نيز بتوانند در شبكه‌هاي اجتماعي فعال باشند.

بر همين اساس فيس‌بوك با اختصاص 76% از آمار محبوب ترين شبكه اجتماعي در ميان كانادايي‌ها شناخته د و مقام دوم متعلق به لينكدين است كه با آمار 48% از مخاطبين در جايگاه دوم قرار مي گيرد. سپس توئيتر و اينستاگرام هريك با 34% آمار و پينترس با 33% در رتبه هاي بعدي هستند.

لازم به توضيح است كه رسانه هدهد كانادا با بهره گيري از نيروهاي متخصص در اين زمينه داراي قدرتمندترين شبكه هاي اجتماعي در بين فارسي زبانان كاناداست كه با ميانگين 220 هزار مخاطب در شبكه هاي اجتماعي كانادا رتبه نخست را به خود اختصاص داده. در اين ميان كسب و كارهاي معروف و شناخته شده نيز مبحث توليد محتوا و نگهداري شبكه هاي اجتماعي خود را بصورت حرفه اي به اين رسانه واگذار كرده اند.
 

حال در زير چند راهنمايي ساده براي شما داريم:

ساخت پروفايل در شبكه‌هاي اجتماعي
پروفايل اولين مرجع اطلاع رساني در شبكه‌هاي اجتماعي است و ساخت پروفايل مناسب يكي از نكات تاثير گذار در ديجيتال ماركتينگ به شمار مي آيد. كاربران شبكه‌هاي اجتماعي توجه ويژه اي به پروفايل ها و بيوگرافي هاي موجود در صفحات دارند و عمدتا ميزان توجه آن ها به صفحه ها، بستگي به ساخت و تنظيم يك پروفايل مناسب دارد.

 

نكاتي كه در ادامه مطرح مي شود منجر به بهينه سازي صفحه پروفايل شما در شبكه‌هاي اجتماعي مي شود.
– ارائه اطلاعات خلاصه و در عين حال جامع در خصوص نحوه فعاليت و سوابق مثبت كسب و كار يا شخص صاحب پروفايل
– استفاده از عكس هاي واقعي جهت اعتماد سازي و ايجاد شناخت براي مخاطبان
– ارائه نكات مهم مربوط به كم و كيف توليد محتوا
– قرار دهي لينك وب سايت و يا ساير شبكه‌هاي اجتماعي مربوط به كسب و كار
– قرار دهي اطلاعات مربوط به برندها يا مراجعي كه با آن ها همكاري مي كنيد


استفاده از منابع و محتوا هاي مناسب
دسترسي به منابع معتبر و توليد محتوا هاي مناسب، كليد موفقيت در ديجيتال ماركتينگ وابسته به شبكه‌هاي اجتماعي محسوب مي شود. لازم است كه ميزان و نحوه فعاليت بازاريابي ديجيتال با توجه به دسترسي به منابع و امكان ايجاد محتوا هاي مناسب انتخاب شود. در صورتي كه منابع شما محدود است و يا فرصت توليد محتوا در پلتفورم ها و شبكه‌هاي اجتماعي گوناگون را نداريد، به جاي تكرار و پايين آوردن كيفيت محتوا ها، فعاليت خود را محدود و متمركز كنيد.

انتخاب يك يا دو شبكه اجتماعي متناسب با هدف و فعاليت مداوم در آن ها، علاوه بر حفظ ارزش هويتي يك كسب و كار، به جذب تعداد بالاي مخاطبان در آن فضا و جلوگيري از متفرق شدن آن ها نيز كمك مي كند. با اين وجود انتخاب يكي از شبكه‌هاي اجتماعي و تمركز بر فعاليت بازاريابي ديجيتال در آن، نيازمند بررسي و هدف سنجي دقيق مي باشد و بايد كاملا متناسب با نوع فعاليت و كسب و كار انجام شود.


حركت همسو با پيشرفت هاي شبكه‌هاي اجتماعي
شبكه‌هاي اجتماعي و روش هاي بازاريابي ديجيتال با استفاده از اين شبكه ها روز به روز در حال پيشرفت و به روز رساني مي باشد. يادگيري استراتژي ها و روش هاي جديد ديجيتال ماركتينگ در اين شبكه ها لازمه موفقيت شما در اين عرصه است. تغييرات و امكانات جديد را بررسي كنيد و همگام با اين تغييرات، برنامه هاي بازاريابي خود را به روز رساني كنيد تا علاوه بر بهبود بازدهي فعاليت ها، به عنوان يك كاربر حرفه اي در شبكه‌هاي اجتماعي مطرح شويد.

علاوه بر آن بايد توجه كنيد كه مخاطبان و دنبال كنندگان شما از تكرار و روش هاي تكراري كه در تمام صفحه هاي مربوط به كسب و كار ها در شبكه‌هاي اجتماعي استفاده مي شوند، به سرعت دلسرد مي شوند. به همين جهت لازم است كه با يادگيري استراتژي هاي جديد، استفاده از امكانات نوين شبكه‌ هاي اجتماعي و بهره گيري از خلاقيت خود، صفحه كسب و كارتان را متمايز و به روز جلوه دهيد.

منبع: بانك مشاغل كانادا

اكتبر 14, 2019