شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| كتاب "آره، 50 اسرار تازه ترغيب" تاليف نوآ جي گلداشتاين- استيو جي مارتين، رابرت بي سيالديني و ترجمه حنانه باقريان بزودي به همت انتشارات كارگزار روابط عمومي منتشر مي شود.
در بخشي از مقدمه اين كتاب آمده است: اگر دنيا صحنه نمايش باشد، تغييرات كوچك در ديالوگ هاي شما مي توانند موجب تغييرات چشمگير شوند.
لطيفه اي قديمي است كه هنري يانگمن درباره محل اقامت شب قبل خود مي گويد:" چه هتلي! حوله ها آنقدر بزرگ و كركي هستند كه به سختي مي توانم چمدان خود را ببندم."
اگرچه در طي چند سال گذشته، اين دو راهي اخلاقي كه ميهمانان هتل با آن روبرو مي شدند تغيير كرده است امروزه، اين كه آيا حوله هاي هتل را با خود ببرند يا نه جاي خود را به اين سوال داده كه آيا در طي اقامت خود حوله ها را مجددا استفاده نمايند يا درخواست تعويض حوله خود با حوله نو بدهند.
با قبول روافزون برنامه هاي محيط زيستي توسط هتل ها، از تعداد بيشتري از مسافران خواسته مي شود كه از حوله هاي خود مجددا استفاده كنند، به نگهداري از منابع كمك كنند، انرژي ذخيره كنند و مقدار آلاينده ها مربوط به مواد شوينده كه به محيط زيست وارد مي شوند را كاهش دهند. در اغلب موارد، اين درخواست در قالب كارتي كه در حمام اين ميهمانان قرار مي گيرد ارائه مي شود.
اين كارت ها بينش هايي شاخص از رازهاي غالبا مخفي علم ترغيب به دست مي دهند.
با تعداد نامحدود زوايا و جملات، چه جمله اي بايد روي كارت نوشته شود كه اين درخواست را در نزد اين ميهمانان ترغيب برانگيزتر كند؟
پيش از ارائه پاسخ، كه در دو فصل ابتدايي به آن مي پردازيم، بياييد بپرسيم چگونه طراحان پيام هاي روي كارت هاي كوچك، ميهمانان را به شركت در اين برنامه ها ترغيب مي كنند. تحقيقي كه روي ده ها پيام كارت هاي درخواست هتل ها در سراسر دنيا انجام شده نشان مي دهد كه غالبا اين كارت ها تلاش مي كنند منحصرا با تاكيد بر اهميت حفاظت از محيط زيست افراد را به بازيافت حوله ها تشويق كنند.
تقريبا هميشه به مهمانان اطلاع داده مي شود كه استفاده مجدد از حوله هايشان منابع طبيعي را از نقصان و بي نظمي بيشتر حفظ مي كند. اغلب اين اطلاعات با مناظري چشمگير از عكس هاي مربوط به محيط زيست، از رنگين كمان گرفته تا قطرات باران و جنگل هاي باراني تا حتي گوزن شمالي را شامل مي شود.
در مجموع اين فن ترغيب به نظر موثر مي آيد.
ادامه را با خواندن اين كتاب پي بگيريد.