شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| هوش مصنوعي (AI) يكي از دستاوردهاي مهيج و شگفت انگيز بشر امروز مي باشد كه تاثيرات آن را در همه عرصه ها مي توان مشاهده كرد. بويژه در عرصه روابط عمومي، كاربردهاي آن توسعه پيدا كرده و همه حوزه ها از جمله سيستم هاي نظارت رسانه اي كه براي تحليل احساسات اخبار و مكالمات در سيستم عامل هاي اجتماعي استفاده مي شود را درنورديده و تا توليد اخبار، نحوه پوشش رسانه اي، اندازه گيري و تجزيه و تحليل داده ها و... امتداد پيدا كرده است.
ايجاد ليست هاي رسانه اي، تنظيم جلسات، نوشتن پيغام هاي استاندارد، ترجمه صوتي و تصويري به متن و نظارت بر رسانه هاي اجتماعي به ماشين ها منتقل مي شود كه مي تواند اين كار را بهتر از انسان انجام دهد. با اين حال، مهارت هاي نرم افزاري- ايجاد رابطه، توسعه استراتژي خلاقانه، اعتمادسازي و داستان پردازي– همچنان در اختيار متخصصان روابط عمومي باقي خواهد ماند و در اين زمينه كاري از دست
ماشين ها ساخته نيست.
هوش مصنوعي در زمينه هاي زير به روابط عمومي در آينده كمك مي كند:
• هوش مصنوعي به روابط عمومي ها كمك مي كند تا انتشار متون خبري را به طور موثرتر انجام دهند. ويراستاران، تحليلگران و كاركنان مي توانند با استفاده از هوش مصنوعي به راحتي دفاترشان را به يك اتاق كنفرانس تبديل كنند.
• هوش مصنوعي مي تواند بسترهاي لازم را براي پاسخ سريع تر به بحران ها فراهم كند. ربات هاي هوش مصنوعي براي كمك به رهبران ارتباطات بحراني برنامه ريزي مي شوند.
• هوش مصنوعي، قابليت هاي بيشتر براي ارتباطات و روابط عمومي ارائه مي دهد.
• متخصصان ارتباطات مشتري مي توانند با استفاده از هوش مصنوعي، خدمات اين بخش را آسان تر كرده و ضمن كاهش هزينه هاي آن، وفاداري مشتري را افزايش دهند.
بعلاوه متخصصان روابط عمومي با مجموعه وسيعي از داده ها در رسانه هاي اجتماعي مواجه هستند و سالها طول مي كشد از طريق تجزيه و تحليل، نتيجه گيري و استفاده موثر از اين داده ها را انجام دهند اما ماشين هاي هوش مصنوعي مي توانند اين داده ها را ظرف چند دقيقه تجزيه و تحليل كنند و بينش هاي تازه اي را ارائه دهند. حرفه اي هاي روابط عمومي مي توانند از اطلاعاتي كه از طريق هوش مصنوعي دريافت مي كنند براي تطبيق رويكرد خود و بهبود ميزان موفقيت خود استفاده كنند.
خلاصه اين كه روابط عمومي ها بايد به فكر برنامه ريزي براي استفاده بهينه از قابليت هاي هوش مصنوعي باشند و به صورت خلاقانه درگير در فهم مفاهيم هوش مصنوعي شوند.
كتاب "روابط عمومي در عصر هوش مصنوعي" شامل 8 مقاله علمي بشرح زير است:
1- هوش مصنوعي؛ تاريخچه، كاربردها/ نويسنده. استفن هرگت/ ترجمه:ه محسن چينهكش.
2- چگونه هوش مصنوعي، روابط عمومي را تغيير خواهد داد؟/ مدينه پورمحمد پورناكي و محمدعلي ترابي گودرزي.
3- روابط عمومي و هوش مصنوعي: فقط راجع به ماشين ها نيست/ نويسندگان: كريس گالووي و لوكاس سوياتك/ ترجمه: علي قنبرزاده و الهام گودرزي.
4- كاركردهاي هوش مصنوعي در روابط عمومي نوين/ بهمن علي بخشي.
5- تفكر مبتني بر سناريو و كاربرد هوش مصنوعي در صنعت روابط عمومي/ نويسندگان: سارا علياري و صادق سكري.
6- هوش مصنوعي و برنامهريزي سناريو در روابط عمومي/ نويسندگان: رضا زمردي و عليرضا بابايي.
7- سناريو نگاري جايگاه روابط عمومي در سازمان هاي فرهنگي با توجه به كاركردهاي واقعيت مجازي و هوش مصنوعي در انقلاب اطلاعات/ حسن عزيزيان.
8- هوش مصنوعي و ارتباطات تصويري/ مريم سليمي.
اين كتاب از دو منظر نظري و علمي مي تواند براي مديران و كارگزاران روابط- عمومي و نيز دانشجويان و ساير علاقمندان به حوزه مهم ارتباطي مفيد و ارزشمند باشد.
كتاب روابط عمومي در عصر هوش مصنوعي را حتما مطالعه كنيد
مركز پخش:
09121938419 - 66570194(021) - 66943670 (021)
لينك خريد كتاب: http://kpri.ir/?p=4587