شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : پنج نكته بازاريابي براي برندها در ماه مبارك رمضان
یکشنبه، 7 خرداد 1396 - 09:29 کد خبر:4023
با حلول ماه مبارك رمضان، بازاريابان بايد بر روي كمپين‌هايي در رسانه‌هاي اجتماعي تمركز كنند، زيرا مردم در اين ماه بيشتر وقت خود را به گشت و گذار در شبكه‌هاي اجتماعي اختصاص مي‌دهند.


شارا- با حلول ماه مبارك رمضان، بازاريابان بايد بر روي كمپين‌هايي در رسانه‌هاي اجتماعي تمركز كنند، زيرا مردم در اين ماه بيشتر وقت خود را به گشت و گذار در شبكه‌هاي اجتماعي اختصاص مي‌دهند.


 به گفته يك آژانس ويژه رسانه‌هاي اجتماعي موسوم به (The Online Project (TOP در ماه رمضان اهالي خاورميانه تا 30 درصد بيشتر به استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي روي مي‌آورند.
 
 با بررسي هزاران پيام در توييتر و فيس‌بوك در نه كشور مختلف محققان دريافته‌اند كه در طول ماه رمضان، مردم عصر هنگام و تقريبا ساعت 7 شب، درست قبل از افطار بيشترين فعاليت را در توييتر دارند.
 بنابراين طبيعي است كه برندها بخواهند از اين رشد مخاطب بهره ببرند. آن‌ها بايد پيام‌هايي را ارسال كنند كه محتواي آن‌ها با مخاطبان خاصي كه در آن ساعت‌ها به شبكه‌هاي اجتماعي وارد مي‌شوند متناسب بوده و سرگرم كننده يا سرشار از ارزش افزوده باشند.
 
 درحاليكه بيشتر شركت‌ها در منطقه بر بودجه‌هاي تبليغاتي خود در ماه مبارك تا 20 درصد افزوده و به برگزاري كمپين‌هاي غير اينترنتي سنتي مي‌پردازند، آن‌ها همچنين بايد رسانه‌هاي اجتماعي را هدف قرار داده و به اين ترتيب با كمك مشتريان خود جذابيت بيشتري بيافرينند.
 بر اساس اين مطالعه پنج نكته راهنما براي بازاريابان در ماه رمضان به شرح زير ارائه مي‌شوند:
 
 1. اين موضوع را درك كنيد كه رمضان فرصتي منحصر به فرد براي تبليغات چه به صورت اينترنتي و چه غير اينترنتي بوده و در نتيجه درس‌هايي كه شما درباره جوامع هدف خود در سال ياد گرفته‌ايد شايد در طول ماه مبارك به كار نيايد. بنابراين كمپين خود را براي استفاده بهينه از بودجه‌هاي تبليغاتي تغيير دهيد.
 
 2. زمان انتشار آگهي‌هاي تبليغاتي خود را با مخاطبان و دستيابي به تعامل حداكثري تنظيم كنيد.
 
 3. با تغيير علايق كاربر در طول ماه مبارك تركيب محتواي خود را بهينه سازيد.
 
 4. بودجه حمايت تبليغاتي خود را درحالي در ماه رمضان افزايش دهيد كه در اين ماه نرخ مشاركت اعضا بالاتر مي‌رود.
 
 5. براي چند برابر كردن اثر تبليغات خود دست به اجراي كمپين‌هاي بازاريابي تركيبي با استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي، تلويزيون، راديو و چاپ آگهي بزنيد.
 
 mbanews.ir _ واحد بين‌الملل _ مرضيه فروتن
 www.gulfbusiness.com