شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 7 معضل پنهان روابط عمومي
سه شنبه، 5 شهریور 1398 - 08:02 کد خبر:39978
اين روزها اگر شركت شما اشتباهي انجام دهد، قبل از اينكه از اين موضوع اطلاع پيدا كنيد، در تمام صفحات فيس بوك و توييتر قرار خواهد گرفت و اكنون كه شبكه هاي اجتماعي جريان اصلي اطلاعات هستند، شركت ها از هر شكل و اندازه اي در معرض خطر هستند.


 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-||نويسنده| اسكات متيو |||مترجم|مريم ميرعبدالحق|| به واسطه اينكه رسانه هاي اجتماعي به تمام جنبه هاي زندگي ما در جامعه راه پيدا كرده، روابط عمومي نيز با اهميت تر از گذشته شده است. اين روزها اگر شركت شما اشتباهي انجام دهد، قبل از اينكه از اين موضوع اطلاع پيدا كنيد، در تمام صفحات فيس بوك و توييتر قرار خواهد گرفت و اكنون كه شبكه هاي اجتماعي جريان اصلي اطلاعات هستند، شركت ها از هر شكل و اندازه اي در معرض خطر هستند.


خبر خوب اين است كه بسياري از اين معضلات تا زماني كه از آنها آگاه باشيد و به طور جدي در جهت مبارزه با آنها گام برداريد، مي توانند خنثي شوند. با اين حساب بياييد به اين موضوع پرداخته و به هفت معضل پنهان روابط عمومي كه از رشد و پيشرفت تجارت شما جلوگيري مي كنند نگاهي بيندازيم.


1. شكايت هاي رسانه هاي اجتماعي
شكايت هاي رسانه هاي اجتماعي مي توانند يك مشكل بزرگ باشند، به خصوص اگر اجازه دهيد آنها را بدون بررسي رها كنيد. اگر مي خواهيد پاسخگوي شكايات در سايت هاي رسانه هاي اجتماعي باشيد، مجموعه اي از پاسخ ها را براي موقعيت هاي مختلف تهيه كنيد و بدين ترتيب مي دانيد چگونه در هر موقعيتي پاسخ دهيد.

2. املا و گرامر نادرست
كلماتي كه شركت شما براي برقراري ارتباط با مردم استفاده مي كند مي تواند تأثير زيادي در روشي داشته باشد كه شما در نظر گرفته ايد. در حقيقت، يك مطالعه نشان داد كه يك اشتباه املايي تنها مي تواند فروش آنلاين را به نصف كاهش دهد و اصطلاحات دستوري و دستور زبان در ايميل، نامه ها و ساير مواد بازاريابي نيز مي توانند باعث آسيب شوند.

3. نداشتن ارتباط با روزنامه نگاران
ايجاد روابط با روزنامه نگاران راهي عالي براي اطمينان از اين است كه شما اولين فردي هستيد كه وقتي يك داستان جديد منتشر مي شود، به دليل ارتباط با آنها از آن اطلاع پيدا مي كنيد و آنها به اظهار نظر شما نياز دارند.

4- نتيجه معكوس در پست هاي رسانه هاي اجتماعي
يكي از رايج ترين اشتباهاتي كه شركت ها مرتكب مي شوند اين است كه در زمان بروزرساني، مطلب و چيزي را در رسانه هاي اجتماعي ارسال مي كنند كه نتيجه معكوس مي دهد. به همين دليل ايده خوبي است كه هرگونه به روزرساني را قبل از ارسال آنها به صورت مضاعف مورد بررسي قرار دهيد.

5. تلاش هاي ضعيف براي پيگيري روند
بسياري از برندها با تكيه بر آخرين نكته سعي مي كنند بدون درك كامل محتوا، در بخشي از روند شركت كنند.

6. توجه بيش از حد به رسانه هاي اجتماعي
رسانه هاي اجتماعي و بازاريابي ديجيتال در حال حاضر موضوعات داغ و دلايل خوبي هستند. در عين حال، آنها گلوله‌هاي جادويي نيستند كه همه مشكلات شما را برطرف كنند. وقتي صحبت از روابط عمومي و روابط رسانه اي مي شود، بسياري از شركت ها همه اميدهاي خود را در شبكه هاي اجتماعي به دست مي آورند و فراموش مي كنند كه روابط آفلاين هنوز هم مثل گذشته اهميت دارد. تمام تخم مرغ هاي خود را در يك سبد قرار ندهيد.

7. فقدان يك برنامه پاسخگو
در نهايت، اشتباهات به بهترين وجه براي ما اتفاق مي افتد و هيچ راهي براي اطمينان كامل براي جلوگيري از اين معضلات پنهان روابط عمومي وجود ندارد. به همين دليل بايد اطمينان حاصل كنيد كه برنامه اي در دست داريد تا اگر اتفاقي بيفتد، دقيقاً مي دانيد چه اقداماتي را بايد انجام دهيد تا تأثير آن تا حد ممكن كاهش يابد. علاوه بر اين، به ياد داشته باشيد كه قوانين مديريت بحران دائما در حال تغيير است، بنابراين بايد به طور مرتب، برنامه مديريت بحران خود را تجديد نظر كنيد تا مطمئن شويد كه در حد ممكن بروز است.

نتيجه
معضلات روابط عمومي مي تواند تهديد بزرگي براي شركت شما باشد، اما خبر خوب اين است كه دانستن نيمي از اين نبرد است. اكنون كه ما چند مورد از رايج ترين معضلات پنهاني روابط عمومي را به اشتراك گذاشتيم، مي توانيد براي اطمينان از جلوگيري از آنها قدم برداريد.

۱۹ آگوست ۲۰۱۹
  منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)