شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-||مترجم|مريم ميرعبدالحق|| براي ارتقاي محتوا از هشت استراتژي زير استفاده كنيد:
1. موضوعات پژوهشي با (كورا) Quora
كورا يك پلت فرم آنلاين است كه در آنجا مردم سؤالات خود را ارسال مي كنند.
در اكثر مواقع بسياري از اين سؤالات در مورد موضوعات صنعتي است. شما به عنوان يك متخصص در صنعت خود مي توانيد از دانش خود براي پاسخ دادن به اين سوالات استفاده كنيد و در عين حال افراد را با نام تجاري خود آشنا كنيد. علاوه بر اين Quora يك ابزار عالي براي ايده هاي محتوايي است. مردم اغلب سوالات خود را در آنجا مطرح مي كنند زيرا موفق به پيدا كردن پاسخ در جاي ديگري در اينترنت نيستند. كورا فضايي را براي شما ايجاد مي كند تا بتوانيد آنجا را پر از نام تجاري خود كنيد. افراد در Quora سوالات خود را مطرح مي كنند، بعد از آن يك وبلاگ يا محتواهايي ارسال مي شود كه پاسخ مناسب را ارائه مي دهد. سپس شما مي توانيد پاسخ Quora خود را به محتواي خود ارتباط دهيد.
2. لايحه (موج سواري خبري) Newsjacking
ارتقاء محتوا (۱) موج سواري خبري چيست؟ تمرين استفاده از يك داستان خبري محبوب براي تقويت استراتژي بازاريابي B2B (فروش محصول يا خدمات يك شركت به شركت ديگر) و محتوا.
بياييد نگاهي به يك صفحه از كتاب "ديدبان بازار" بيندازيم. به سال ۲۰۱۴ برمي گرديم، سالي كه در آن سريال (مرده متحرك) معروف شد، ديدبان بازار يك پستي تحت عنوان ۷ درس مديريت از (مرده متحرك) منتشر كرد. اين يك موضوع به طور معمول خشك بود و موضوعات معمولي و گفتگو هاي روزمره زندگي را سرد و بي روح مي كرد.
موج سواري خبري مي تواند انواع مختلفي داشته باشد. همزمان كه محتوا را ايجاد مي كنيد، نگاهي به رويدادهاي مهم خبري بياندازيد و از آنها جويا شويد. براي مثال، مي توان تعطيلات، رويدادهاي ملي يا اخبار بين المللي را در نظر گرفت.
كلمه احتياط به اين ترتيب است: هنگامي كه شما بر روي داستاني با ماهيت تلخ موج سواري كار مي كنيد (مانند يك فاجعه طبيعي)، با سبك و ظرافت خاصي كه سزاوار آن است، با آن برخورد كنيد. به عبارت ديگر، اين استراتژي مي تواند يك راه اصلي پيش روي شما بگذارد. اگر هيچ نظري نداريد، موج سواري خبري نكنيد.
3. محتوا را با يك فرد تاثيرگذار ايجاد كنيد
عوامل موثر به طور برجسته افرادي هستند كه در يك صنعت داراي پست و مقامي هستند و در آن زمينه ابعاد اجتماعي دارند. آيا اين موضوع موثر است؟ بله بسيار زياد، همانطور كه توسط ۹۴ درصد از بازارياب هايي تاييد شده كه از بازاريابي تاثير گذار استفاده كرده اند و معتقد هستند كه اين موضوع كار مي كند. همكاري با يكديگر براي ايجاد محتوا به شما اين امكان را مي دهد تا بينش شخصي خود را بالا ببريد و از اشتراك گذاري محتوا بهره مند شويد. اين نوع مشاركت به شما كمك مي كند وامكان دسترسي به يك پايگاه مخاطبان تأثيرگذار را مي دهد. آگاه باشيد كه وقتي با افراد تأثير گذار كار مي كنيد، بايد براي هر دو طرف سودمند باشد. اين مي تواند به معني جبران خسارت براي مشاركت يا ساير موارد باشد. شما بايد اين جزئيات را با هر يك از عوامل تأثيرگذار در ميان بگذاريد.
4. مشاركت در رسانه هاي اجتماعي
رسانه هاي اجتماعي به بخش مهمي از استراتژي بازاريابي B2B تبديل شده است. ارتقاء رسانه هاي اجتماعي مي تواند به دو روش طبيعي و از طريق تبليغات پرداختي انجام شود. در حال حاضر، اجازه دهيد تا بر ارزيابي محتواي شما به طور طبيعي در رسانه هاي اجتماعي تمركز كنيم و سپس در اين پست به ارتقاء پرداخت مي پردازيم.
ارتقاء محتوا (۲) ارتقا محتواي شما در رسانه هاي اجتماعي بدون چالش نيست. بين الگوريتم هاي پيچيده شبكه و طبيعت انساني، محتوا مي تواند به سختي مخاطبين شما را جذب كند. اما نااميد كننده نيست.
در ابتدا به كيفيت محتواي خود توجه كنيد. محتوا را براي محتوا ايجاد نكنيد - وقت بگذاريد و اطمينان حاصل كنيد كه مخاطبان شما آن را ارزشمند مي دانند. مطالعات نشان مي دهد كه محتواي طولاني مدت در رسانه هاي اجتماعي بهترين عملكرد را دارند. بنابراين تلاش مي كنند تا در حد امكان جامع باشد. يكي ديگر از جنبه هاي موفقيت رسانه هاي اجتماعي، نمايه (پروفايل) شما است. اگر نمايه شما از آن پشتيباني نكند، حس داشتن محتواي شگفت انگيزي را نداريد. نمايه ايده آل اجتماعي شامل تصاوير با كيفيت بالا، تمام اطلاعات شما در جاي مناسب و اطلاعات شركت شما به گونه اي است كه فرهنگ شركت شما را نشان مي دهد.
5. رويدادها را برنامه ريزي كنيد
هيچ چيز به اندازه يك رويداد صنعتي مخاطبان را هيجان زده نمي كند. اين كه آيا اين يك كنفرانس، نمايشگاه تجارت يا يك رويداد آنلاين مانند وبينار(سمينار آنلاين) است، به شما اين امكان را مي دهد تا با مخاطبين خود ارتباط برقرار كنيد و محتواي خود را تقويت كنيد. حضور و مشاركت شما در چنين رويدادي تاثير زيادي بر مخاطبان شما دارد. اين موضوع باعث مي شود تا اولين چيزي كه به ذهن مخاطبان مي رسد نام تجاري شما باشد. در طول رويداد از كلمات كليدي در محتوا به نفع خود استفاده كنيد.
راه هاي متعددي در چنين رويدادهايي وجود دارد تا شما بتوانيد محتواي خود را ارتقا دهيد. به عنوان مثال، شما مي توانيد:
براي مشاركت در گفتگوي عمومي داوطلب شويد.
هشتگ هاي مربوط به رويداد را در پست هاي اجتماعي خود قرار دهيد.
در يك مصاحبه پادكست مشاركت كنيد.
محتواي مربوط به رويداد را ايجاد و منتشر كنيد.
رويدادهاي كليدي منتشر شده را دريافت كنيد.
6. محتوا را خنثي كنيد
ارتقاء محتوا (۳) فكر مي كنم ايجاد محتواي مجدد مانند انجام يك نوسازي خانه است. شامل بدست آوردن آنچه كه شما دوست داريد و آن را بهتر مي كند.
بخشي از محتوايي را انتخاب كنيد كه شما را جذب مي كند و خوراك تماشاگران شماست_شايد شامل يك پست وبلاگي باشد كه خوراك مردم است و يا اطلاعاتي كه سهم زيادي در رسانه هاي اجتماعي به دست آورده است. سپس اقداماتي را براي بهبود آن انجام دهيد. بهبود محتواي شما مي تواند به سادگي با اضافه كردن اطلاعات بيشتر و تغيير عنوان براي رسيدن به مخاطبان جديد همراه باشد. شما همچنين مي توانيد آن را به طور كامل به يك دارايي ديگر مانند چك ليست يا يك ويديو تبديل كنيد. چنين بازاريابي استراتژي بازاريابي محتوا را تقويت و به آن كمك مي كند تا محتوا علاقه مخاطبان جديد را جلب كند.
7. پرداختن به تبليغ در رسانه هاي اجتماعي
با توجه به اينكه رسانه هاي اجتماعي اصلي يك استراتژي ارزشمند هستند؛ بويژه اگر مخاطب پشتيبان آن باشد، پرداختن به تبليغ محتواي شما مي تواند به سرعت مورد نياز محتواي شما براي جذب مخاطبان جديد كمك كند.
ارتقاء محتوا (۴) تبليغات اجتماعي نه تنها براي تبليغات محتوا، مانند يك كتاب الكترونيك به جنگ تبليغاتي شما كمك مي كند، همچنين مي تواند براي تبليغ پست هاي وبلاگ، عكس هاي خود و ويديوهايي كه بارگذاري مي كنيد نيز مورد استفاده قرار گيرد. همه چيزهايي را كه مي توانيد درمورد مخاطبين خود داشته باشيد ياد بگيريد و از آن اطلاعات استفاده كنيد تا مخاطباني را هدف قرار دهيد كه احتمالا بيشتر مورد توجه شما هستند. ارتقاء رسانه هاي اجتماعي يك علم دقيق نيست. بلكه بيشتر به صنعت خاص و مخاطبان هدف بستگي دارد. ممكن است لازم باشد قبل از اينكه با مخاطب خود مخالفت كنيد، چند بار به تخته رسمي بازگرديد. اما قطعا ارزش تلاش دارد. به عنوان يك پاداش اضافي، تحقيقات نشان مي دهد كه ارتقاء پرداخت در شبكه هاي اجتماعي مانند فيس بوك نيز رتبه بندي موتور جستجوي محتوا را افزايش مي دهد.
8. از بازاريابي موتور جستجو استفاده كنيد
چه كسي از ما از موتورهاي جستجو مانند گوگل براي پيدا كردن آنچه كه نياز داريم استفاده نمي كنيم؟ مخاطبان ما دقيقا همين كار را انجام مي دهند. با توجه به اينكه استراتژي هاي جستجوگرها به طور طبيعي براي كمك به شما بر روي گوگل قرار دارد، پرداختن به تبليغات در Google Adwords نيز مي تواند به شما يك مزيت بدهد. آيا تاكنون تحقيق كرده ايد كه چه كلماتي براي پيدا كردن نام تجاري شما مفيد هستند. يك كلمه كليدي را انتخاب كنيد كه حجم جستجوي بزرگ را افزايش دهد، اما رقابت نسبتا كمي نيز دارد. اين دو عامل اطمينان حاصل خواهد كرد كه بدون اينكه كيف پول شما را تحت فشار قرار گيرد، براي شما موثر واقع شود.
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)