شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : همانديشي كاركردهاي نوين در روابط عمومي در شيراز برگزار شد
دوشنبه، 17 تیر 1398 - 22:39 کد خبر:39275
معاون مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت جهاد كشاورزي گفت: خبرنگاران در قالب تورهاي رسانهاي با هدف معرفي ظرفيتهاي كشاورزي از طرحها و پروژههاي شاخص اين بخش بازديد ميكنند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| معاون مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت جهاد كشاورزي گفت: خبرنگاران در قالب تورهاي رسانهاي با هدف معرفي ظرفيتهاي كشاورزي از طرحها و پروژههاي شاخص اين بخش بازديد ميكنند.
به گزارش شارا، سيد شهاب سيدمحسني در همايش خانواده بزرگ روابط عمومي اين استان بيان كرد: بخش كشاورزي نيازمند منزلت بخشي، اعتبار و موضوعيت بخشي بوده در همين راستا روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي در تلاش است با كمك رسانهها فرهنگ، منزلت و قابليت بخش كشاورزي را به جامعه معرفي ميكند.
به گفته وي محور كار مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت جهاد كشاورزي تعيين سياستهاي اطلاع رساني در بخش است كه در اين مسير سعي شده با استفاده از همه امكانات رسانهاي ارتباط و تعامل اثربخشي با جامعه كشاورزي كشور برقرار شود.
سيد محسني تصريح كرد: برقراري تعامل موثر با خبرنگاران و رسانهها به عنوان ابزارهاي انتقال پيام و اطلاعات در انتقال مفاهيم بخش كشاورزي از ديگر اقدامات روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي است.
وي با اشاره به گستردگي بخش كشاورزي و وظيفه خطير تامين امنيت غذايي كه بر عهده اين بخش است، افزود: اطلاعرساني و اطلاع يابي در اين حوزه نيازمند يك شبكه ارتباطي بسيار قوي است كه بتواند با تمامي مخاطبين اعم از افراد جامعه، بهرهبرداران بخش كشاورزي و افراد تصميمگيرنده حوزه كشاورزي ارتباط برقرار كند.
معاون مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به سابقه طولاني كشاورزي در ايران و پتانسيلهاي موجود، ايجاد گرايش به بخش كشاورزي در جامعه را از ديگر برنامههاي اين دفتر برشمرد.
به گفته وي سياست كلان وزارت جهاد كشاورزي افزايش بهره وري و صرفه جويي در مصرف آب با اجراي روشهاي نوين آبياري و توسعه كشتهاي گلخانهاي،گياهان دارويي، توسعه باغات در اراضي شيبدار بوده كه ترغيب جامعه كشاورزي در اجراي اين سياستها در دستور كار روابط عمومي اين وزارتخانه قرار دارد.
سيد محسني با اشاره به طرحهاي محوري بخش كشاورزي از جمله پرورش ماهي در قفس با هدف توسعه آبزي پروري در كشور و احياي 550 هزار هكتار از اراضي دشت خوزستان و ايلام، افزود: جهت تسهيل در روند اجرا و توسعه طرحهاي شاخص در مراحل مختلف پيوست اطلاعرساني تهيه شده است.
وي با بيان اينكه تغيير كشاورزي از سنتي به مدرن از ديگر سياستهاي وزارت جهاد كشاورزي است، تصريح كرد: روابط عمومي در ارتباط با معرفي ابزار و روشهاي نوين با استفاده از تكنيكهاي مختلف همكاري ميكند.
به گفته وي مكانيزه شدن كاشت و برداشت برنج در شمال كشور، اجراي طرح 10 ساله خوداتكايي در توليد روغن و افزايش بيسابقه روشهاي نوين آبياري از 1 ميليون و 200 هزار هكتار در سال 92 به بيش از ۲ ميليون هكتار در سال جاري از تحولات مثبت بخش كشاورزي در سنوات اخير است.
معاون مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه كشاورزي به عنوان محور توسعه كشور نيازمند روابط عمومي مقتدر است، گفت: تلاش در جذب نيروهاي توانمند و متخصص و بكارگيري تكنولوژي هاي نوين ارتباطي در دستور كار اين دفتر قرار دارد.
سيد شهاب سيد محسني بيان كرد: خوشبختانه روابط عمومي جهاد كشاورزي در مركز و استانها از جمله روابط عمومي پيشرو بوده و از لحاظ كار حرفهاي در جشنوارهها هميشه صاحب رتبه بودند.
نشست خانواده بزرگ جهاد كشاورزي استان فارس با هدف "همانديشي در ارتباط با كاركردهاي نوين در روابط عمومي" از پانزدهم تا هفدهم تيرماه و با حضور بيش از ۸۰ نفر از اعضاي اين خانواده در شهرستان شيراز برگزار شد. اين نشست روز دوم ميزبان معاون اداره دفتر روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت جهاد كشاورزي بود.