شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كتاب: روابط عمومي در عصر هوش مصنوعي
جمعه، 9 مهر 1400 - 13:21 کد خبر:38963
كتاب روابط عمومي در عصر وابط عمومي در عصر هوش مصنوعي به همت انتشارات كارگزار روابط عمومي منتشر ‌شد. اين كتاب كه مجموعه هفت مقاله علمي مي باشد بكوشش مهدي و حنانه باقريان راهي بازار نشر ‌شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| كتاب روابط عمومي در عصر هوش مصنوعي
به همت
انتشارات كارگزار روابط عمومي منتشر ‌شد.

 

به گزارش روابط عمومي انتشارات كارگزار روابط عمومي، اين كتاب كه مجموعه هفت مقاله علمي مي باشد بكوشش مهدي و حنانه باقريان راهي بازار نشر ‌شد.

 

 

عنوان كتاب: روابط عمومي در عصر هوش مصنوعي
بكوشش: مهدي باقريان – حنانه باقريان
ويرايش: زهرا بابازاده گان
حروفچين و صفحه‎آرا: غلامحسن بابازاده گان
انتشارات: كارگزار روابط‏ عمومي


 

كتاب "روابط عمومي در عصر هوشمند" شامل 8 مقاله علمي بشرح زير است:


1- هوش مصنوعي؛ تاريخچه، كاربردها/ نويسنده. استفن هرگت/ ترجمه:ه محسن چينه‌كش.


2- چگونه هوش مصنوعي، روابط عمومي را تغيير خواهد داد؟/ مدينه پورمحمد پورناكي و محمدعلي ترابي گودرزي.


3- روابط عمومي و هوش مصنوعي: فقط راجع به ماشين ها نيست/ نويسندگان: كريس گالووي و لوكاس سوياتك/ ترجمه: علي قنبرزاده و الهام گودرزي.


4- كاركردهاي هوش مصنوعي در روابط عمومي نوين/ بهمن علي بخشي.


5- تفكر مبتني بر سناريو و كاربرد هوش مصنوعي در صنعت روابط عمومي/ نويسندگان: سارا علياري و صادق سكري.


6- هوش مصنوعي و برنامه‌ريزي سناريو در روابط عمومي/ نويسندگان: رضا زمردي و عليرضا بابايي.


7- سناريو نگاري جايگاه روابط عمومي در سازمان هاي فرهنگي با توجه به كاركردهاي واقعيت مجازي و هوش مصنوعي در انقلاب اطلاعات/ حسن عزيزيان.


8- هوش مصنوعي و ارتباطات تصويري/ مريم سليمي.


اين كتاب از دو منظر نظري و علمي مي تواند براي مديران و كارگزاران روابط- عمومي و نيز دانشجويان و ساير علاقمندان به حوزه مهم ارتباطي مفيد و ارزشمند باشد.

علاقمندان براي تهيه اين كتاب مي توانند با شماره تلفن هاي 88617576-88617577 تماس حاصل نمايند.

 

كمي از پيشگفتار

هوش مصنوعي (AI) يكي از دستاوردهاي مهيج و شگفت انگيز بشر امروز مي باشد كه تاثيرات آن را در همه عرصه ها مي توان مشاهده كرد. بويژه در عرصه روابط عمومي، كاربردهاي آن توسعه پيدا كرده و همه حوزه ها از جمله سيستم هاي نظارت رسانه اي كه براي تحليل احساسات اخبار و مكالمات در سيستم عامل هاي اجتماعي استفاده مي شود را درنورديده و تا توليد اخبار، نحوه پوشش رسانه اي، اندازه گيري و تجزيه و تحليل داده ها و... امتداد پيدا كرده است.


ايجاد ليست هاي رسانه اي، تنظيم جلسات، نوشتن پيغام هاي استاندارد، ترجمه صوتي و تصويري به متن و نظارت بر رسانه هاي اجتماعي به ماشين ها منتقل مي شود كه مي تواند اين كار را بهتر از انسان انجام دهد. با اين حال، مهارت هاي نرم افزاري - ايجاد رابطه، توسعه استراتژي خلاقانه، اعتمادسازي و داستان پردازي – همچنان در اختيار متخصصان روابط عمومي باقي خواهد ماند و در اين زمينه كاري از دست ماشين ها ساخته نيست.


هوش مصنوعي در زمينه هاي زير به روابط عمومي در آينده كمك مي كند:
• هوش مصنوعي به روابط عمومي ها كمك مي كند تا انتشار متون خبري را به طور موثرتر انجام دهند.

 

• ويراستاران، تحليلگران و كاركنان مي توانند با استفاده از هوش مصنوعي به راحتي دفاترشان را به يك اتاق كنفرانس تبديل كنند.


• هوش مصنوعي مي تواند بسترهاي لازم را براي پاسخ سريع تر به بحران ها فراهم كند.

 

• ربات هاي هوش مصنوعي براي كمك به رهبران ارتباطات بحراني برنامه ريزي مي شوند.


• هوش مصنوعي، قابليت هاي بيشتر براي ارتباطات و روابط عمومي ارائه مي دهد.


• متخصصان ارتباطات مشتري مي توانند با استفاده از هوش مصنوعي، خدمات اين بخش را آسان تر كرده و ضمن كاهش هزينه هاي آن، وفاداري مشتري را افزايش دهند.


بعلاوه متخصصان روابط عمومي با مجموعه وسيعي از داده ها در رسانه هاي اجتماعي مواجه هستند و سالها طول مي كشد از طريق تجزيه و تحليل، نتيجه گيري و استفاده موثر از اين داده ها را انجام دهند اما ماشين هاي هوش مصنوعي مي توانند اين داده ها را ظرف چند دقيقه تجزيه و تحليل كنند و بينش هاي تازه اي را ارائه دهند. حرفه اي هاي روابط عمومي مي توانند از اطلاعاتي كه از طريق هوش مصنوعي دريافت مي كنند براي تطبيق رويكرد خود و بهبود ميزان موفقيت خود استفاده كنند.


خلاصه اين كه روابط عمومي ها بايد به فكر برنامه ريزي براي استفاده بهينه از قابليت هاي هوش مصنوعي باشند و به صورت خلاقانه درگير در فهم مفاهيم هوش مصنوعي شوند.

 

 

 

مركز پخش:

 

09121938419 - 66570194(021) - 66943670 (021)

 

 

لينك خريد كتاب: http://kpri.ir/?p=4587