شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : در مصاحبه اختصاصي رييس هيات مديره انجمن بين‌المللي روابط عمومي: نقش پر اهميت روابط عمومي ها در ارتقاء سواد مالي موشكافي شد
دوشنبه، 20 خرداد 1398 - 11:16 کد خبر:38912
كودكان در مدرسه درس هاي مختلفي مي خوانند اما به ندرت مدارس به صورت رسمي كلاس هاي آموزش مالي برگزار مي كنند. مهارت هاي اوليه مديريت پول بسيار مهم هستند، چراكه افرادي كه سواد مالي خوبي دارند بهتر مي توانند به لحاظ مالي خود را اداره كنند و به نوبه خود تاثير مثبتي نيز بر روي اقتصاد كشورشان بگذارند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| كودكان در مدرسه درس هاي مختلفي مي خوانند اما به ندرت مدارس به صورت رسمي كلاس هاي آموزش مالي برگزار مي كنند. مهارت هاي اوليه مديريت پول بسيار مهم هستند، چراكه افرادي كه سواد مالي خوبي دارند بهتر مي توانند به لحاظ مالي خود را اداره كنند و به نوبه خود تاثير مثبتي نيز بر روي اقتصاد كشورشان بگذارند.

تفاهم نامه اي كه از طرف "ايپرا" با شركت "اطلاع رساني و خدمات بورس" امضا شد براي آن است كه ما با جامعه مالي ايران ارتباط بهتري داشته باشيم و از نزديك با اين جامعه پويا، فعال و پر از ايده آشنا شويم.


به گزارش پايگاه خبري بازار سرمايه(سنا)، اسوتلانا استاوروا، رييس هيات مديره انجمن بين‌المللي روابط عمومي به موشكافي رابطه ميان روابط عمومي ها و تأثير آن در بهبود سواد مالي پرداخت و گفت: كودكان در مدرسه درس هاي مختلفي مي خوانند اما به ندرت به صورت رسمي كلاس هاي آموزش مالي در مدارس برگزار مي شود. در حالي كه مهارت هاي اوليه مديريت پول بسيار مهم هستند، زيرا افرادي كه سواد مالي خوبي دارند بهتر مي توانند به لحاظ مالي خود را اداره كنند و به نوبه خود تاثير مثبتي نيز بر روي اقتصاد كشورشان بگذارند.


وي ادامه داد: البته كارشناسان روابط عمومي و ارتباطات در حوزه مالي مي توانند نقش بسيار با اهميتي در پر كردن اين فضاي خالي داشته باشند. اين كارشناسان مي توانند با تجهيز مديران فرداي جامعه به دانش مالي كمك كنند تا تصميمات بهتري در جامعه كاري گرفته شود. در همين راستا ما در ايپرا صدها كمپين روابط عمومي در سراسر جهان برپا كرده ايم كه برخي از آنان حتي از برنامه اي موسوم به "جي دابليو اي" جايزه دريافت كرده اند. هدف اين برنامه آموزش مخاطبان جوان در حوزه مديريت مالي و مالياتي، هزينه كرد عاقلانه، بودجه بندي، پس انداز، ارزيابي ريسك و از اين قبيل است كه نتايج اجراي اين برنامه هم بسيار خوب ارزيابي مي شود.


اسوتلانا استاوروا در ادامه با اشاره به تأثيرگذاري روابط عمومي ها در توسعه اخبار موثق، به ذكر مثال هايي از كمپين هاي موفق جي دابليو اي در سال 2018 پرداخت و گفت: اين كمپين ها مثال هاي خوبي هستند از تلاش روابط عمومي ها كه اخبار جذابي براي خبرنگاران و مخاطبان آنان توليد مي كنند.


رييس هيات مديره انجمن بين‌المللي روابط عمومي در اين خصوص افزود: شركت ايروفلات با طراحي يك برنامه درمان حيوانات خانگي براي كودكان مبتلا به اوتيسم، يك هدف جديد براي سگ هايي گذاشتند كه كار روزانه آنان جستجو براي مواد مخدر در فرودگاه هاي روسيه بود. با اين برنامه روابط عمومي شركت برند خود را تقويت كرد و در عين حال ارزش جديدي نيز خلق كرد. اين كمپين با جوايز بسيار ارزنده اي همراه شد. در كمپين ديگري كه سال گذشته جايزه گرفت، شركت تي ان تي براي مبارزه با طوفان هاي سخت برخي از مناطق فيليپين برنامه ريزي هايي را انجام داد. اين برنامه شامل تركيبي از اطلاعات و سرگرمي ها بود كه جوانان آسيب ديده از طوفان را سرگرم مي كرد و در عين حال آموزش مي داد كه چگونه براي چنان طوفان هايي آماده شوند و جان ديگران را نجات دهند.


مقام عالي اين نهاد بين المللي در ادامه به كمپين ديگر در دوبي اشاره كرد و افزود: در آن كمپين كه بسيار نيز موفق بود بازي هاي ويدئويي كامپيوتري در اختيار 24 ميليون نفر قرار داده شد تا بتوانند رفتارهاي اجتماعي خود را بهبود ببخشند. اين موارد نمونه هايي از كمپين هاي روابط عمومي بود كه در سال گذشته موفق به كسب جايزه شدند.


رييس "ايپرا" در خصوص تفاهم نامه امضا شده با شركت اطلاع رساني و خدمات بورس بيان داشت: اين تفاهم نامه به اين منظور منعقد شد كه ما با جامعه مالي ايران ارتباط بهتري داشته باشيم و بهتر بتوانيم با جامعه فعال، پويا، جوان و پر از ايده ايران آشنا شويم. اين تفاهم نامه در واقع مسيري است براي بازار سرمايه ايران تا بتواند از طريق ايپرا، تمامي جنبه هاي بازار خود را به جامعه جهاني معرفي كند. كارگاه هايي كه من در تهران براي روزنامه نگاران برگزار كردم نيز بخشي از برنامه حضور من در تهران بود. اين آموزش ها و كارگاه ها بسيار مورد استقبال روابط عمومي هاي ايراني قرار گرفت.


رييس هيات مديره انجمن بين‌المللي روابط عمومي تاكيد كرد: گسترش روابط ميان شركت اطلاع رساني و خدمات بورس و ايپرا مي تواند زمينه ساز انتقال دانش متقابل ميان اعضاي خارجي انجمن بين المللي روابط عمومي ها و اعضاي ايراني ايپرا و جامعه مالي اين كشور شود كه از طريق سمينار و وبينار صورت مي گيرد.


وي در خصوص چالش هاي پيش روي متخصصان روابط عمومي گفت: امروز سرعت توليد اطلاعات در جهان بسيار بالاست و حدود 70 درصد اطلاعات اوليه يك محصول معمولا از طريق اينترنت به مخاطبان منتقل مي شود. از سوي ديگر همه اين اطلاعات از طريق ابزارهاي هوشمندي كه همگي در اختيار دارند مانند گوشي هاي موبايل، يخچال هاي هوشمند و غيره به يكديگر وصل مي شوند. اين حجم از داده ها و اطلاعات در هر ثانيه مي تواند به تحليل هاي جديدي منجر شود.


استاوروا ادامه داد: تصور كنيد اگر ما بتوانيم در هر لحظه متوجه شويم كه مشتريان و خوانندگان چه خواست يا توقعي از محصولات، خدمات و خبرهايي كه ما توليد مي كنيم دارند چه انقلابي به پا مي شود. براي ما، به عنوان متخصصان روابط عمومي، اين به معني يك شانس منحصر به فرد براي گرفتن ايده ها و بازخوردها است، كه بسيار جالب تر و فراتر از روش پوشش رسانه اي است كه تا به امروز به كار گرفته ايم. در حال حاضر ما از داده هايمان براي اين استفاده مي كنيم كه حال و هواي مخاطبانمان را درك كنيم و موضوعي خاص را آن طور كه مي خواهيم به مخاطب منتقل كنيم. دنياي تكنولوژي و اطلاعات سبب خواهد شد تا ما بسيار فراتر دانش امروزمان برويم و خيلي سريع به اطلاعاتي دست يابيم كه تا امروز فقط مي توانستيم آن را حدس بزنيم.


اين مقام مسئول در خصوص نقش رسانه هاي اجتماعي در روند كاري روابط عمومي ها گفت: بر اساس پيش بيني هاي انجام شده، حجم اطلاعات آنلاين تا سال 2025 حدود 5 برابر خواهد شد. اين يعني 23 هزار گيگابايت داده كه براي هر فردي روي كره زمين قابل دسترس است. اين مقدار اطلاعات از اطلاعاتي كه بشر استفاده كرد تا پا روي كره ماه بگذارد بسيار بيشتر است. اين روند تغيير جديدي ايجاد كرده كه هر صنعتي را متحول مي كند. ما نيز در حوزه روابط عمومي و ارتباطات، خودمان را در ميانه طوفاني از اطلاعات، تكنولوژي ها و فوران رسانه هاي اجتماعي و اقتصادي يافته ايم.


وي ادامه داد: در سالهاي اخير به مدد رسانه هاي اجتماعي ما شاهد تغييرات بنياديني در روش هاي ارتباطي شركت ها با مشتريانشان بوده ايم. به نظر مي رسد كه هر لحظه كه پلك مي زنيد يك شكل جديد ارتباط به وجود مي آيند كه از ما متخصصان ارتباطات سبقت مي گيرد. در حقيقت امروز تعداد خوانندگان و نويسندگان بسيار فراوان شده است. در اين اوصاف اخبار جعلي نيز در فضاي مجازي به سرعت شكل مي گيرد و اين روند در حال رشد است. تنها راهي كه براي ما باقي مانده ارتباط مداوم، هدفمند و اخلاق مدار با مخاطبانمان است.