شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : فرماندار ابركوه: بخش عمده تكريم ارباب‌رجوع بر دوش روابط عمومي‌ها قرار دارد
سه شنبه، 7 خرداد 1398 - 12:23 کد خبر:38763
اگر ارباب‌رجوع بي‌اطلاع و يا ناراضي است، رئيس آن اداره كوتاهي كرده و بايد از طريق روابط عمومي، اطلاعات كامل از روند خدمات اداره تحت مديريت خود را در اختيار مردم قرار دهد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| اگر ارباب‌رجوع بي‌اطلاع و يا ناراضي است، رئيس آن اداره كوتاهي كرده و بايد از طريق روابط عمومي، اطلاعات كامل از روند خدمات اداره تحت مديريت خود را در اختيار مردم قرار دهد.


به گزارش شارا، محمد كاظمي نسب در جمع روابط عمومي‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان، اظهار كرد: انعكاس اخبار هر مجموعه به بيرون و نقش روابط عمومي بر كسي پوشيده نيست؛ اما از ديدگاه درون‌سازماني، نسبت به اين پست بسيار كم‌لطفي مي‌شود.


كاظمي نسب خاطرنشان كرد: عموماً سازمان‌هاي دولتي مبتني بر يك نظام اداري سخت و غيرقابل انعطاف هستند كه براي كاركنان آن دستورالعمل‌هايي نوشته شده است كه بعضاً اشتباه است يا براي يك نقطه جغرافياي خاص مناسب نيست؛ اما در چنين فضايي بايد با رعايت تمامي ضوابط و دستورالعمل‌ها خدمات را به مردم ارائه و اجازه ندهيم آنان ناراضي باشند.


فرماندار ابركوه تأكيد كرد: مردم حق دارند كه حتي قبل از حضور در سازمان يا اداره‌اي بدانند كه چگونه بايد خدمات را دريافت كرده و حتي كارشان در فلان اداره چقدر به طول مي‌انجامد. حال اگر ارباب‌رجوع بي‌اطلاع و يا ناراضي است، رئيس آن اداره كوتاهي كرده و بايد از طريق روابط عمومي، تمامي اين موارد را به اطلاع مردم برساند.


وي اضافه كرد: مستخدمين دولت از بالاترين رده و پست گرفته تا پايين‌ترين آن، خادم مردم بوده و فلسفه استخدام آنان نيز همين است كه تا آخرين لحظه‌اي كه در اداره دولتي مشغول به كار هستند، پاسخگو و ارائه‌دهنده خدمات به مردم باشند؛ لذا هيچ فرد در هيچ سمت و جايگاهي حق بي‌احترامي به ارباب‌رجوع و يا زير سؤال بردن شأن او را ندارد.


كاظمي نسب با تأكيد بر رعايت قوانين و ضوابط در همه امور، اذعان كرد: رعايت شأن مردم و پاسخگويي به آنان هيچ مغايرتي با اجراي كامل و موبه‌موي قوانين ندارد.


مقام عالي دولت در ابركوه روابط عمومي را محوري‌ترين عنصر و پست سازماني در هر اداره دانست و گفت: يكي از حقوق مردم اين است كه از كليه اخبار و رويداد‌هاي سازمان‌هاي دولتي مطلع شده و بدانند كه رئيس اداره كه از بودجه عمومي و ماليات مردم استفاده مي‌كند چه‌كاري انجام مي‌دهد؛ لذا اين مهم نيز بر عهده روابط عمومي است كه حلقه اتصال بين مردم و سازمان مربوطه است.


وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه رسانه‌هاي معاند هرلحظه به دنبال تبليغات سوء عليه نظام و ناكارآمد جلوه دادن حكومت هستند، ضروري است كه مجموعه حاكميت نيز تمامي اقداماتي كه براي مردم انجام مي‌دهد، به‌صورت عمومي اعلام كرده و اجازه ندهد رسانه‌هاي بيگانه با انتشار يك خبر دروغ و يا ناقص، اذهان مردم را مشوش كنند.


فرماندار ابركوه در خاتمه عنوان كرد: تكريم ارباب‌رجوع يكي از وظايف مهم هر اداره و سازمان است كه بخش عمده آن بر دوش روابط عمومي‌ها قرار دارد.