شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| كسى كه روابط عمومي را به عنوان يك شغل انتخاب مى نمايد و مسئوليت انجام وظايفى را در اين حرفه مى پذيرد، بايد به عنوان يك حرفه به آن نگاه كرده و سعى نموده تا مهارت ها و تخصص هاى آن را فرا گيرد و آينده شغلى و پيشرفت اجتماعى خود را براساس آن برنامه ريزى كند. بايد استعداد، آمادگى و توانايى فردى، علايق ، انديشه خلاق، شهامت و شجاعت داشته باشد، همچنين قدرت تجزيه و تحليل مسائل محيط كار اصول سازمان را به خوبى بشناسد.
مهمترين وظيفه روابط عمومي، شناخت افكار عمومي و نفوذ در آن براي جلب رضايت افكارعمومي نسبت به سازمان هم در درون سازمان و هم در بيرون از سازمان مي باشد. ارتباطات در عصر حاضر اهميت ويژه اي يافته و وظيفه روابط عمومي هاست كه به باورها ، ايمان و اعتقادات قلبي مردم عينيت ببخشند.
روابط عمومي در دستگاه هاي مختلف به عنوان پل ارتباطي بين مردم و مسئولين، ميتوانند با نقش آفريني در مجموعه هاي خود، ضمن در نظر گرفتن شرايط جديد سياسي كشور، بسترهاي لازم به منظور ظرفيت هاي موجود را فراهم كنند.
نقش روابط عمومي ها به منظور معرفي داشته ها ، ظرفيت ها ، پتانسيل ها و فرصت هاي موجود در جامعه بسيار تعيين كننده بوده به گونه اي كه بايستي با نقش آفريني در مجموعه هاي خود به اين امر مهم، جامه عمل بپوشانند.
حال با فشارهاي گسترده اي كه از طرف كشورهاي اروپايي و آمريكايي به كشور وارد آمده است، روابط عمومي با ايجاد فضا و بسترهاي مناسبي كه در خصوص تبليغات و اطلاع رساني در ايران عزيزمان وجود دارد، ميتواند با ترغيب به حمايت از توليدات داخل و همچنين با سرمايه گذاري در حوزه هاي مختلف اقتصادي از خروج منابع و ارز به خارج از كشور جلوگيري نمايد .
(روابط عمومي از نگاه مقام معظم رهبري)
فكر اينكه برادران يك بخش مشابه در ارگانهاي كشور را مثل روابط عموميها گردهم آوردند فكر خوبي است ما در نظام خود احتياج به يك انسجام حقيقي از هر طريق ممكن داريم ، يكي از روش ها هم اين است كه عرف روابط عمومي در وزارتخانهها همگون و همنوا شود حداقل فايده اين كار بهرهگيري از تجربيات يكديگر است.
در مورد خود روابط عمومي، برادران شاغل اين كار به شأن و مسئوليت كار واقف هستند به خصوص در اين ايام كه با مسئولان كشور تماس گرفتند و نقطهنظرها روشن شده است روابط عموميها ميدانند كارشان چيست و چه توقعي از آنها ميرود شايد كار روابط عموميها را بتوان به عنوان رابط بين دستگاهها و مردم ملاحظه كرد.
بعضي معتقدند كه روابط عموميها بايستي حقيقت مطلب در مورد دستگاهها را بيان كنند زيرا مردم انتظار و توقع دارند كه همه واقعيتها را بشنوند بعضي هم عقيده دارند علاوه بر گفتن اين حقيقت بايد نظر مردم نسبت به آن وزارتخانه نيز مشخص و منعكس شود. عدهاي ميگويند تنها چيزهاي اميدبخش را بايد به مردم گفت و مطالب يأسآفرين را نبايد ارايه داد.
روابط عموميها بايد روش خود را از بين اين سليقهها انتخاب كنند. به نظر من شما بايد مشخص كنيد انتظار مردم و دستگاهها از شما چيست. بايد با مردم صادقانه رفتار شود و با زبان فريب با آنها رفتار نشود ، مهمترين مميزه جمهوري اسلامي ايران در بخش تشكيلات اين است كه مردم، مسئولان را از خود ميدانسته و توقع غيرواقعي و حرف سست شنيدن را ندارند آنان حرف صادقانه ميخواهند.
بندرلنگه نيز يكي از بنادر با سابقه و مهم كشور در غرب استان هرمزگان مي باشد كه از سال 1346 تحت نظارت سازمان بنادر و دريانوردي فعاليت تجاري خود را آغاز نموده است . از نظر ترابري دريايي ، بندرلنگه بهترين پايانه لجستيكي براي جزاير كيش ، ابوموسي ، تنب بزرگ و كوچك ، لاوان ، سيري و هندورابي بوده و داراي كوتاهترين فاصله نسبت به بنادر جنوبي با كشور امارات متحده عربي است كه هم اكنون يكي از بنادر اصلي ترابري دريايي و مسافر به اين كشور مي باشد .
بندرلنگه بعنوان هسته مركزي بنادر غرب هرمزگان ، 7 بندر تجاري و مسافري بندرلنگه ، چارك ، آفتاب ، سيري ، لاوان، كنگ و شيوء را تحت پوشش دارد .اين بندر بزرگترين قطب ترانزيت خودرومي باشد كه عمده ترانزيت آن به كشورعراق است ./ برنا
عبدالله قطاراني ؛ مسئول روابط عمومي بنادر و دريانوردي غرب هرمزگان