شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| 27 ارديبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومي را ابتدا به همه مديران و كارشناسان وفعالان عرصه ارتباطات صميمانه تبريك عرض نموده و چند پيشنهاد براي همكاران عرصه روابط عمومي و ارتباطات در پي مي آيد تا چه قبول افتد و چه در نظر آيد:
الف. نگاه مديران
متاسفانه بخش عظيمي از مديران دستگاههاي اجرايي و دولتي و غير دولتي و بخش تعاوني و خصوصي ، درك و برداشت شايسته و علمي از جايگاه روابط عمومي و كاركرد آن ندارند و به همين واسطه براي انتخاب مدير روابط عمومي خود به هر فرد از هر جا مانده و رانده و يا به فردي كه لياقت ندارد ولي از طريق توصيه و فشار فلان نهاد و شخص و گروه دست به انتخابي ناگزير مي زند و البته با اين انتخاب بخش زيادي از اعتبار و هويت سازماني و شخصي خود را زير سوال مي برد .
ناگفته نماند كه در معدود سازمانها و ادارات و شركت ها و كارخانه هايي شاهد انتخاب شايسته و مناسب مدير روابط عمومي هستيم .
اميد كه اين نگرش در بين مديران اصلاح شود .
ب. نگاهِ مديران و كارشناسان روابط عمومي
مديران و كارشناسان روابط عمومي در يك دستگاه زماني مي توانند به موفقيت بيشتري دست يابند كه علاوه بر بروز رساني دانش و بينش ارتباطات ِ خود، به درون سازمان توجه عميقي نمايند و البته براي مخاطبان برون سازماني و رهبران فكري جامعه نيز برنامه مدون و تحليل جامعي داشته باشند .
روابط عمومي نبايد #بله_قربان گوي مدير ارشد سازمان خود باشد مدير روابط عمومي موفق آن كسي است كه به جاي برجسته سازي خبرهاي مدير محور ، لايه هاي بعدي يعني معاونان و مديران و كارشناسان سازمان مربوطه را در توليد خبر و فيلم و عكس و وب سايت و برنامه ها خوب ببيند .
ج. نگاه مخاطب
امروزه با حضور و مشاركت فعالانه و تعاملي #شهروند_خبرنگاران در هر كوچه و خيابان و شهر و روستا نگاه بخشي از وظايف و رسالت #مديران_روابط_عمومي را بر عهده گرفته اند و البته روايت هاي شهروند خبرنگاران گاه متناقض با اهداف سازمان و گاه همراه و هم هدف خواهد بود .
اگر مديران و كارشناسان روابط عمومي ها نتوانند از ظرفيت ابزارهاي ارتباطي مدرن به خوبي بهره ببرند به همان ميزان سازمان يا شركت مربوطه با سرعتي ناچيز راه سريع ارتباطات جهاني را مي پيمايد .
حسين شهابي