شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| مدير روابط عمومي بانك ايران زمين، ضمن تبريك روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي اعتماد مردم به شبكه بانكي را بزرگترين دستاورد روابط عمومي بانكها دانست.
به گزارش شارا از روابط عمومي بانك ايران زمين، سيد محمد حسين استاد مدير روابط عمومي اين بانك، در گفتوگويي كوتاه به مناسبت ۲۷ ارديبهشت ماه، روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي با اشاره به نقش اعتماد در صنعت بانكداري، حفظ و ارتقاي اين شاخصه را به عنوان اصليترين وظيفه روابط عمومي بانكها بر شمرد و اظهار داشت: ما در دنيايي زندگي ميكنيم كه اين امكان براي تمامي افراد جامعه وجود دارد كه بتوانند بيواسطه شما را نقد كنند، هرچند ممكن است اين نقدها غير منصفانه باشد. اما ما بهعنوان روابط عمومي وظيفه داريم براي حفظ اعتماد مردم، اين نقدها را بشنويم و صادقانه به آنها پاسخ دهيم.
وي افزود: در سالهاي گذشته صنعت بانكداري دستخوش تغيير شده است، نگاه جامعه نسبت به اين صنعت از يك ارائه كننده خدمات اعتباري و محلي براي نگهداري پول، به صنعتي پويا و زير بنايي كه اساس هر كسب و كاري را در دنياي آنلاين تشكيل ميدهد، تغيير يافته است.
استاد بيان كرد اين نكته كه اكثر ما امروز بدون داشتن پول نقد و تنها با يك كارت يا يك گوشي تلفن همراه از منزل يا محل كار خود خارج ميشويم، در حقيقت اعتمادي است كه ما به بانك خود به عنوان يك پشتيبان داريم. همين اعتماد است كه باعث شده مردم در يك سو و كسب و كارها در سوي ديگر بدون دغدغه بتوانند به فعاليت بپردازند.
اين فعال رسانهاي با اشاره به اين نكته كه در سالهاي گذشته گاها بانكها غير منصفانه نقد شدهاند گفت: ما در شرايط سختي هستيم، اين سختي در تمامي اركان كشور احساس ميشود. اما گاها ميبينيم كه اظهارات غير كارشناسي و نقدهاي غير منصفانه فضاي موجود را ملتهب و اعتماد مردم به بانكها را خدشه دار ميكند. در حالي كه اگر نگاهي به سالهاي اخير بياندازيم خواهيم ديد كه بيشترين تحولات در نظام بانكي در همين سالها اتفاق افتاده است.
مدير روابط عمومي بانك ايران زمين ادامه داد: در اين شرايط وظيفه اعتماد سازي بر عهده روابط عموميها گذاشته شده است. واقعيت اين است كه نظام اقتصادي ما تا حدود زيادي وابسته به بانكها است. پس در شرايط فعلي اعتماد سازي بزرگترين وظيفه واحدهاي روابط عمومي بانكها است.
وي افزود: در هر صنعت، اعتماد نقش مهمي در تعيين آينده آن دارد، براي صنعت بانكداري اعتماد مهمترين اصل است، ما به عنوان كاركنان روابط عمومي صنعت بانكداري تمام تلاش خود را در راستاي ارتقاي اعتماد مردم به شبكه بانكي به كار مي گيريم. به عبارتي، مهمترين سرمايه يك بانك اعتمادي است كه مشتريان به بانك خود دارند، و حفظ و ارتقاي آن و ارائه تصويري مناسب از فعاليت بانكها بزرگترين هدف ما است.
استاد در پايان روز ارتباطات و روابط عمومي را به فعالين اين عرصه تبريك گفت و اظهار اميدواري كرد روابط عمومي ها و ارتباطات بتواند با پرورش افراد خلاق و آموزش آنها نقش و جايگاه اصلي خود را بازيابد.