شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تبليغات در روابط عمومي (جشنواره)
جمعه، 10 خرداد 1398 - 08:59 کد خبر:38372
جشنواره به روز يا دوره‌اي از جشن ها يا آيين ها، يا به تعدادي از رويدادهاي فرهنگي(مانند نمايش و بررسي فيلم‌ها) كه در يك مكان خاص رخ مي‌دهد گفته مي‌شود.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| جشنواره به روز يا دوره‌اي از جشن ها يا آيين ها، يا به تعدادي از رويدادهاي فرهنگي(مانند نمايش و بررسي فيلم‌ها) كه در يك مكان خاص رخ مي‌دهد گفته مي‌شود.

 

جشنواره از دل جشن بيرون آمده است و ريشه هاي آن به دوران باستان باز مي گردد و بيشتر جنبه مذهبي داشته است و به مرور زمان جنبه هاي ديگري نيز يافته است و امروزه در بيشتر جشنواره ها جنبه هاي هنري و فرهنگي چشمگير است.

جشنواره يا فستيوال برگزاري مراسمي است كه برگزاركنندگانش مي‌خواهند اتفاق خوشايندي كه مثلاً سال پيش در عرصه‌هاي مختلف علمي، هنري، فرهنگي، صنعتي و نظاير آن رخ‌داده‌است، امسال مورد معرفي و تجليل و تمجيد قرار دهند. سخنرانان جشنواره مي‌توانند در باب موضوع جشنواره صحبت كنند با اين تفاوت كه مطالب بايد به‌سوي معرفي و تجليل و تمجيد ميل داشته باشد. در برخي ديگر از جشنواره‌ها به بزرگداشت يا تجليل از محصولي خاص پرداخته مي‌شود يا با معرفي جوايزي فصلي براي تشويق عموم در شركت و مشاركت در رويداد خاصي تلاش مي‌شود.

در واقع شكل گيري جشنواره براي تبادل فرهنگ، آيين ملتها و برقراري ارتباط بين آنها شكل مي گيرد.

اصولا جشنواره ها رويدادهايي هستند كه بايد در مركزيت خاص با توجه به موضوع اصلي جشنواره پياده سازي شوند و اكثريت فستيوال ها در روزهاي تعطيل و جشن ها برگزار مي شود. عموما در جشنواره ها هميشه از اظهار نظرها و نقدها استقبال مي شود.

هميشه در برگزاري جشنواره از بزرگان و پيشكسوتان مختص اون موضوع خاص دعوت به عمل مي آيد تا تجربيات ارزشمند خود را در اختيار ديگران قرار دهد

 

منبع: http://www.marw.ir