اشاره
جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي، جشنواره اي براي انتخاب و معرفي بهترين الگوها و عملكردها در زمينه انتشارات روابط عمومي هاست كه توسط انجمن متخصصان روابط عمومي همه ساله برگزار مي گردد.
اين انجمن با استعانت از پروردگار عالميان و به پشتوانه همياري و همدلي صاحب نظران و متخصصان و با حمايت و همكاري دست اندركاران روابط عمومي سازمانها، موسسات دولتي و غيردولتي، استادان، كارشناسان و دانشجويان اين رشته، در نظر دارد تا براي چهاردهمين بار، جشنواره ملي انتشارات را در 9 و 10 شهريورماه سال 1398 برگزار نمايد.
اهداف
- آشنايي با اصول و استانداردهاي نشرالكترونيك و مكتوب در روابط عمومي و ارائه آثار و تجارب موفق
- توسعه و ارتقاي سطح توانمنديها و مهارتهاي مديران و كارشناسان روابط عمومي در حوزه فعاليتهاي انتشاراتي
- فرهنگ سازي مناسب و تكريم و معرفي نخبگان و الگوهاي برتر در حوزه انتشارات
- تبيين نقش تكنولوژيهاي نوين ارتباطي و آموزشي در فرآيند انتشارات
- دستيابي به راهكارهاي مناسب براي اعتلا و ارتقاي نشر الكترونيك و مكتوب در روابط عمومي ها
- ايجاد فضاي رقابتي سالم و شور و نشاط علمي و تعامل بين متخصصان و كارشناسان اين عرصه
- فراهم شدن بستر مناسب جهت عرضه فعاليتهاي برتر و شاخص و تحرك بخشيدن به فعاليتهاي انتشاراتي به لحاظ كيفي و كمي
برنامه هاي جشنواره
الف: بخش رقابتي
ب: بخش آموزشي
1- همايش تخصصي توليد محتوا
الف. انتشار ويژه نامه جشنواره
موضوعات جشنواره
۱) ادبيات
۱-۱- مستندسازي: “گردآوري، تدوين، پردازش، تصحيح، بروز رساني و نگهداري داده ها و اطلاعات (مانند مستندسازي فرايندها، تجارب، پروژه ها، سوابق، رويدادها، عملكرد سازمان و…)
۱-۲- داستانسرايي: توصيفي دقيق از موفقيت يك مدير يا شخص (بيوگرافي)، سازمان يا شركت، و … از طريق مشاهده عيني(مانند داستان هاي سازماني، داستان هاي موفقيت، داستان هاي خبري و …)
۲) برنامه انتشاراتي
اين جايزه به روابط عمومي هايي كه بهترين برنامه انتشاراتي را در طي سال گذشته براي بخشهاي مختلف انتشارات موسسه به اتمام رسانيده باشند و مستندات لازم را ارائه كنند، اهداء مي گردد.
۳) انتشارات اصلي
۳-۱- كتاب
توجه: سازمان ها و شركت هايي كه از انتشار آثار علمي و چاپ كتاب در حوزه روابط عمومي حمايت مي كنند از امسال به طور جداگانه مورد تجليل قرار مي گيرند.
۳-۲- نشريه داخلي
در اين بخش آثار ارسالي در هفت شاخه: (۱) سرمقاله، (۲) مقاله، (۳) گزارش، (۴) خبر، (۵) صفحه خوانندگان، (۶) مصاحبه و (۷) صفحه آرايي مورد ارزيابي داوران قرار مي گيرد.
توجه: روابط عمومي ها بايد آثارشان را در هفت بخش اعلام شده، به طور جداگانه و تفكيكي تعيين نموده و براي ارزيابي ارسال نمايند. تاكيد مي شود هيچ نشريه اي خارج از قالب مذكور و به طور كلي و به عنوان “نشريه برتر” مورد ارزيابي قرار نمي گيرد.
۳-۳- بروشور
۳-۴- ويژه نامه
۴) هنرهاي تجسمي/ بصري
۴-۱- پوستر
۴-۲- اينفوگرافي
۴-۳- عكس
۴-۴- كاريكاتور
ابعاد آثار: حداقل اندازه ضلع بزرگتر آثار ۲۰ سانتي متر و حداكثر ۱۵۰ سانتي متر است. علاوه بر نسخه كاغذي، فايل لوح فشرده آن نيز بايد فرستاده شود.
۵) رسانه هاي ديداري و شنيداري
۵-۱- فيلم هاي مستند
۵-۲- تيزر
۵-۳- كليپ
۵-۴- انيميشن
۵-۵- موشن گرافيك
۵-۶- برنامه هاي ويديوئي كوتاه
۶) رسانه هاي ديجيتالي
۶-۱- وبسايت
۶-۲- مولتي مديا
۶-۳- برنامه هاي كاربردي و پيام رسان هاي موبايلي
۶-۴- رسانه هاي اجتماعي
۷) تبليغات
۷-۱- تبليغات مكتوب شامل تبليغات در مطبوعات و رپرتاژآگهي
۷-۲- هداياي انتشاراتي (اشانتيون)
۸) تحليل محتوا
تحليل محتواي رسانه هاي درون و برون سازماني
۹) كارشناس برتر انتشارات روابط عمومي
در اين بخش، كارشناسان فعال در حوزه انتشارات، آثار و مستندات خود را به شكل حقيقي و يا حقوقي براي ارزيابي به دبيرخانه جشنواره ارائه خواهند نمود تا از ميان آنها فعالان اين حوزه انتخاب شوند.
۱۰) نحوه ارائه آثار
در اين بخش شركت كنندگاني كه بهترين دسته بندي و ارائه آثار را به دبيرخانه جشنواره داشته انتخاب و مورد تقدير قرار مي گيرند.
جوايز
نفرات برگزيده هر بخش: تنديس زرين/ ديپلم افتخار /
تقدير از نفرات دوم و سوم: لوح سپاس /
شرايط شركت در جشنواره
۱٫ جشنواره در دو بخش ملي و استاني برگزار شده و همه روابط عمومي ها در بخشهاي دولتي و خصوصي مي توانند در آن شركت نمايند.
۲٫ شركت كنندگان مي توانند آثار خود را كه از فروردين 1397 به بعد توليد كرده اند به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
۳٫ ضروري است در همه بخشهاي جشنواره به همراه اصل اثر و نسخه هاي كاغذي آن، فايل لوح فشرده (به تفكيك هر بخش يا زيربخش يك سي دي يا دي وي دي) آن نيز فرستاده شوند.
۴٫ هر شركت كننده مي تواند حداكثر براي هر رشته و بخش دو اثر ارسال كند.
۵٫ روابط عمومي ها بايد آثارشان را در بخشهاي اعلام شده، به طور جداگانه و تفكيكي تعيين نموده و براي ارزيابي ارسال نمايند. فهرست تفكيكي آثار و بخشهاي دهگانه جشنواره (همراه با تعيين زيرمحورهاي آن) بايد دقيقا در “نامه ارسال آثار و فرم هاي ثبت نام” ذكر شود؛ در غير اين صورت مطلقاً پذيرفته نمي شود. در واقع آثار ارايه شده بايد داراي فرم ثبت نام، عنوان بندي و فهرست شركت در بخشهاي مختلف جشنواره و همچنين فيش هزينه شركت در جشنواره و داوري باشد.
۶٫ مسئوليت اصالت آثار به عهده شركت كنندگان است. در صورت نقض آن، ارسال كننده مسئول بوده و هيچ گونه مسئوليتي متوجه دبيرخانه جشنواره نخواهد بود.
۷٫ استفاده از آثار ارسالي جهت انتشار و ساير اقلام انتشاراتي و برگزاري نمايشگاه با ذكر نام صاحب اثر براي انجمن متخصصان روابط عمومي مجاز است.
۸٫ در صورت عدم رعايت مقررات جشنواره، آثار ارسالي از فرا
يند ارزيابي حذف مي شود.
۹٫ تكميل فرم ثبت نام و ارسال آثار به منزله قبول شرايط و
مقررات جشنواره است.
۱۰٫ تصميم گيري در خصوص موارد پيش بيني نشده و اعلام نشده بر عهده دبيرخانه جشنواره است.
پنجمين همايش تخصصي توليد محتوا در روابط عمومي
پنجمين همايش تخصصي توليد محتوا در روابط عمومي با هدف ارايه پيشنهادات و راهكارهاي اجرايي براي توليد محتواي ارزشمند و تاثيرگذار تيرماه سال آينده توسط انجمن متخصصان روابط عمومي برگزار خواهد شد. از استادان، مديران، كارشناسان، دانشجويان و پژوهشگران دعوت مي شود مقالات و دستاوردهاي علمي و پژوهشي خود را به دبيرخانه همايش ارسال نمايند.
محورهاي همايش
- جايگاه و اهميت توليد محتوا در فعاليتهاي انتشاراتي روابط عمومي
- برنامه ريزي، ايجاد و ارائه محتواي استراتژيك موفقيت آميز
- الگوي ساختار و فرآيند توليد محتوا در وبسايتهاي سازماني و پايگاههاي خبري
- ضعفها و موانع توليد محتواي انتشاراتي در سازمانهاي دولتي و خصوصي
- استفاده از محتواهاي انتشاراتي در برگزاري دوره هاي آموزشي
- اهميت و نقش توليد محتواي انتشاراتي به منظور افزايش مخاطب يك رويداد
- قابليتهاي يك سيستم مديريت محتواي الكترونيكي (شامل نرم افزارهاي آموزشي، وب سايت آموزشي، اپليكيشن موبايل، بازي هاي آموزشي، كتاب و مجلات الكترونيكي، فيلم هاي آموزشي، پادكست، پويانمايي، اينفوگراف، واقعيت افزوده، واقعيت مجازي و ...)
- محتواي الكترونيكي، خلاقيت و نوآوري
- توليد اپليكيشن و پيام رسان ها جهت ارائه محتواي الكترونيكي
- توليد محتواي چندرسانهاي متناسب با نياز روابط عمومي ها و استفاده هوشمندانه از آن
مقررات همايش
- به شركتكنندگان در همايش، گواهينامه انجمن متخصصان روابط عمومي اعطا ميشود.
- امكان جايگزيني افراد ثبتنام شده تا يك ماه قبل از برگزاري همايش ميسر است.
- تاريخ و محل تحويل كارت حضور در همايش متعاقباً از طريق سايت انجمن اعلام خواهد شد.
- همراه داشتن كارت معتبر براي حضور در سالن همايش الزامي است.
محورهاي كارگاههاي آموزشي انجمن متخصصان روابط عمومي
روابط عمومي و رويكردهاي نوين در توليد محتوا
مدرس: دكتر سيدشهاب سيدمحسني
عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابط عمومي
محورهاي كارگاه
- تعريف و مفهوم محتوا
- اهميت و ضرورت توليد محتواي مناسب و اثرگذار
- انواع محتواي
- راهبرد، استراتژي و برنامه ريزي براي توليد محتوا
- فرايند توليد محتوا
- نگارش و تدوين محتوا
- قالب هاي توليد محتوا
- ابزارهاي عرضه كننده محتوا
- ويژگيهاي محتواي خوب
- تاثيرتكنولوژي برمحتوا
- انتشار و باز نشر محتوا
- موانع توليد محتواي اثر بخش
- راهكارهاي توليد محتواي اثربخش
- ارزيابي محتوا
مديريت رويدادهاي روابط عمومي
(اصول و فنون برگزاري رويداد)
دكتر قربانعلي تنگ شير
مدرس دانشگاه
محورهاي كارگاه
- تعاريف و مفاهيم رويداد
- انواع رويداد
- اهداف رويداد
- ويژگيها و مولفه هاي اثربخشي رويداد
- برنامه ريزي و طرح ريزي رويداد
- سازمان رويداد
- حمايت مالي/ اسپانسر شدن
- نظرسنجي
- راهبردهاي رويداد موفق
مديريت رسانه هاي اجتماعي
(ويژه خبرنگاران، روابط عمومي ها و مديران كانال ها و رسانه هاي اجتماعي)
دكتر حسين امامي
مدرس دانشگاه و پژوهشگر رسانه هاي نوين
محورهاي كارگاه
- استراتژي و برنامه ريزي رسانه هاي اجتماعي
- مخاطب شناسي، تحليل مخاطب و افزايش اعضا و بازديد
- تكنيك هاي بازاريابي محتوا
- اصول هشتگ گذاري
- اشتباهات رايج در رسانه هاي اجتماعي
- تكنيك هاي مديريت كانال هاي تلگرامي
- و...
روابط عمومي ها و سازمان هاي رسانه اي امروزه از انواع رسانه هاي اجتماعي همچون تلگرام، توييتر، اينستاگرام، لينكدين، آپارات و... براي اطلاع رساني و دريافت بازخورد و سوژه يابي استفاده مي كنند. مهمترين دغدغه مديران صفحات رسانه هاي اجتماعي شايد توليد و انتشار محتوا باشد، در حالي كه مديريت رسانه هاي اجتماعي به مباحث مهمتري همچون مخاطب شناسي، افزايش مخاطب، بازاريابي محتوا، اصول هشتگ گذاري، تحليل و ارزيابي ... و در يك مفهوم كلي سياستگذاري و برنامه ريزي براي رسانه هاي اجتماعي مي پردازد. در اين كارگاه خواهيد آموخت كه چگونه مي توانيم مديريت بهينه اي براي رسانه هاي اجتماعي خود خصوصا در تلگرام داشته باشيم.
20 مردادماه آخرين مهلت ارسال آثار به دبيرخانه چهاردهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي
آخرين مهلت ارسال آثار به دبيرخانه چهاردهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي، 20 مردادماه 1398 اعلام شد.
فراخوان و اطلاعات تكميلي در پايگاه اطلاعرساني انجمن متخصصان روابط عمومي به نشاني www.iaprs.ir قابل دسترسي است.
همچنين براساس اعلام دبيرخانه، چهاردهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي، پس از دريافت و طبقهبندي آثار، بلافاصله كميتههاي تخصصي به بررسي و ارزيابي آثار خواهند پرداخت و اسامي منتخبان نيز اعلام ميشود.
مراسم اهداي جوايز چهاردهمين جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي، نهم شهريورماه سال جاري در مركز همايش هاي سازمان مديريت صنعتي واقع در شهرك والفجر تهران برگزار خواهد شد.
مشخصات تماس
تهران- بزرگراه همت -نبش همت غرب به شرق – تقاطع شيراز جنوبي و همت (پايين همت جنب موسسه اعتباري ملل)- بن بست ياس شرقي - پلاك 4 - طبقه سوم– واحد 5- انتشارات كارگزار روابط عمومي
تلفن: 88617576-88617577-88216277- 88068148
نمابر: 88602308
وب سايت: www.shara.ir- www.irancpr.ir- www.iranpr.org
پست الكترونيك: info@iranpr.org – kargozar80@yahoo.com -info@irancpr.ir