شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نشست سواد رسانهاي، اقتصاد و برندسازي برگزار شد
جمعه، 23 فروردین 1398 - 11:09 کد خبر:37892
نشست سواد رسانهاي، اقتصاد و برندسازي برگزار و در خلال آن رئيس و نائبرئيس كارگروه سواد رسانهاي انتخاب شدند.
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| نشست سواد رسانهاي، اقتصاد و برندسازي برگزار و در خلال آن رئيس و نائبرئيس كارگروه سواد رسانهاي انتخاب شدند.
به گزارش شارا به نقل از خبرگزاري مهر، نشست سواد رسانهاي، اقتصاد و برندسازي با حضور مديرعامل انجمن سواد رسانهاي ايران و اعضاي كارگروه مذكور به ميزباني بانك سرمايه برگزار شد.
در اين نشست كه با حضور مديران روابط عمومي برخي بانكهاي كشور، رئيس كارگروه وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، معاون فرهنگي مناطق آزاد كشور، سردبيران برخي خبرگزاريهاي اقتصادي و مدير عامل انجمن سواد رسانهاي ايران تشكيل شد، بر ضرورت افزايش سواد رسانهاي مديران اقتصادي كشور، خبرنگاران حوزه اقتصاد و عموم مردم تاكيد شد.
محمد صادق افراسيابي مدير عامل انجمن سواد رسانهاي ايران در اين نشست از برنامه مشترك انجمن سواد رسانهاي ايران، شركت پردازش اطلاعات مالي پارت و بانك رسالت براي افزايش سواد رسانهاي اقتصادي عموم مردم خبر داد و گفت: يكي از برنامههاي انجمن سواد رسانهاي ايران، افزايش سواد مالي عموم اعضاي جامعه با همكاري رسانههاي جمعي است.
همچنين ناهيد مونسان مدير روابط عمومي بانك سرمايه و دبير كارگروه سواد رسانهاي، اقتصاد و برندسازي انجمن سواد رسانهاي ايران درباره اهداف تشكيل كارگروه سواد رسانهاي، اقتصاد و برندسازي گفت: افزايش سواد رسانهاي اقتصادي عموم مردم با هدف مصونيتبخشي به جامعه در برابر شايعات و اخبار مديريتشده از سوي اتاقهاي فكر عمليات رواني در حوزه اقتصادي، افزايش توان مخاطب براي تجزيه و تحليل تبليغات تجاري، افزايش سواد رسانهاي مسئولين براي ارتباط سالم، مفيد و موثر از طريق رسانههاي جمعي با عموم مردم، افزايش سواد رسانهاي اصحاب رسانه براي بالا بردن قدرت دروازهباني ايشان در حوزه خبر و پيامهاي اقتصادي و آسيبشناسي برند ايراني در سطح جهان و ارائه راهكار براي افزايش جايگاه برند ايراني در سطح جهان از جمله اهداف تشكيل كارگروه سواد رسانهاي، اقتصاد و برندسازي است.
وي افزود: گفتمانسازي اقتصاد مقاومتي با همكاري رسانههاي جمعي، شبكهسازي فعالان حوزه سواد رسانهاي و اقتصاد با هدف همافزايي و همكاري شبكهاي، شناسايي و حمايت معنوي از پژوهشهاي راهبردي در حوزه سواد رسانهاي و اقتصاد و برنامهريزي براي آموزش مخاطبين هدف در حوزه سواد رسانهاي و اقتصاد از ديگر اهداف تشكيل كارگروه مذكور است.
در ادامه اين نشست براي تعيين رئيس كارگروه سواد رسانهاي، اقتصاد و برندسازي انجمن سواد رسانهاي ايران راي گيري شد كه محمدرضا رستمي معاون فرهنگي، گردشگري و صنايع خلاق مناطق آزاد كشور با راي اكثريت به عنوان رئيس كارگروه و غلامرضا كاظمي دينان رئيس سابق انجمن روابط عمومي ايران و مشاور رئيس كل بانك مركزي به عنوان نايب رئيس كارگروه انتخاب شدند.