شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| پژوهش ها حاضر نشان مي دهند، آوازه منبع كيفي با ارزشي است كه مي تواند مزيت رقابتي ايجاد نمايد و از جمله آن دسته از سرمايه هايي است كه مستقيما به موفقيت شركت مربوط مي شود. اما بايد توجه داشت كه آوازه به خودي خود به وجود نمي آيد بلكه به هويتي ستوده نياز دارد كه آن نيز صرفا از طريق ارايه تصويري سازگار كه طي زمان شكل مي گيرد به وجود مي آيد.
از آنجا كه آوازه انعكاس قضاوت مخاطبان از ويژگي هاي متمايز و برجسته شركت است، بنابراين مي تواند ميزان تمايل ذينفعان براي حمايت از سازمان را نشان دهد. متخصصان معتقدند آوازه مي تواند مزاياي ذيل را براي شركت ها به همراه داشته باشد.
1. در حوزه هايي كه محصولات مشابه و هم قيمت توليد مي شود، ترجيح خريد با شركتي است كه آوازه بهتري دارد.
2. در هنگام تعارضات و مناقشات، از شركتي كه آوازه بهتري دارد بيشتر حمايت مي شود.
3. ارزش شركت خوشنام در بازارهاي مالي بيشتر است.
بايد تاكيد كرد كه آوازه شركت موضوعي نيست كه بتوان به صورت مستقيم آن را مديريت كرد. از اينرو مديران مي بايست از طريق برنامه هاي هويت سازي، مديريت موثر كاركنان و ايجاد كانال هاي ارتباطي تلاش نمايند آوازه را مديريت نمايند. مديران همواره بايد به ياد داشته باشند كه آوازه شركت در همه جا حاضر است و برآيند كلي رفتار شركت و كاركنان آن محسوب مي شود.
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)