شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : راهكارهايي براي حرفه اي جلوه كردن كار و كسب جديد شما
شنبه، 2 مرداد 1400 - 20:41 کد خبر:37166
در هر حوزه اي كه به عنوان يككسب و كار جديد فعاليت بكنيد، با دشواري هايي براي كسب اعتبار و بدست آوردن سهم از بازار خودتان دسته و پنجه نرم مي كنيد. ممكن است داراي مهارت، دانش، تعهد و حتي مهارت هاي ارتباطي لازم در دنياي امروز را هم داشته باشيد؛ اما حقيقت اين است كه مشتريان اغلب به يك تازه وارد با درجه اي از شك و سوء ظن برخورد مي‌كنند.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| در هر حوزه اي كه به عنوان يككسب و كار جديد فعاليت بكنيد، با دشواري هايي براي كسب اعتبار و بدست آوردن سهم از بازار خودتان دسته و پنجه نرم مي كنيد. ممكن است داراي مهارت، دانش، تعهد و حتي مهارت هاي ارتباطي لازم در دنياي امروز را هم داشته باشيد؛ اما حقيقت اين است كه مشتريان اغلب به يك تازه وارد با درجه اي از شك و سوء ظن برخورد مي‌كنند.

اقناع ديگران براي قبول اينكه كيفيت كار شما بخوبي يا حتي بهتر از ديگر رقباي شناخته شده در بازار است و اينكه شما قرار نيست امروز اينجا باشيد و بعدها ديگر خبري از شما نباشد، گاهي بيشتر از اينكه يك مسئله و استراتژي بازاريابي باشد، يك مسئله و موضوع روانشناختي است.


حتي اگر مسئوليت و مديريت يك كار و كسب ساده و كوچك را بر عهده داريد كه از داخل منزل هم اداره مي شود، ارائه يك تصوير حرفه اي براي موفقيت بسيار حياتي است.

مواردي كه در ادامه مي آيند، ايده ها و نكاتي براي انديشيدن شما به آنها براي ايجاد تفاوت مورد نظر شماست:


يك آدرس مجزا براي ارائه داشته باشيد


اگر آدرسي كه استفاده مي كنيد بطور مشخص در يك منطقه يا خيابان مسكوني يا حتي در يك بلوك آپارتماني قرار دارد، به خودي خود در قدم اول در يك موقعيت ضعيف قرار داريد. سعي كنيد از شركت هايي استفاده كنيد كه خدمات دفتر كار مجازي را براي اين منظور به مشتريان خود ارائه مي دهند. يا حتي شركت هايي ممكن است وجود داشته باشد كه مكاني رو بصورت كوتاه مدت براي برقراري جلسات در اختيار شما قرار مي دهند كه كاملا اصول يك جلسه كاري در تزئينات داخلي آنها رعايت شده است.

پوشش حرفه اي داشته باشيد


شايد به نظرتان غير عادلانه برسد، اما مردم عموما هر چيزي را از روي ظاهر آن قضاوت مي كنند. لباس جين و تي شرت به تن داشتن در زمان كار شايد خيلي هم منطقي و بدون ايراد باشد، اما فقط زماني كه كسي نزديك و در ارتباط با شما نباشد و يا جلسه اي رسمي با نداشته باشيد.


اما براي مشتريان جديد، استفاده از لباس هاي رسمي و عرف همچنان بهترين و توصيه شده‌ترين پوشش است. مورد ديگري كه عموم مردم به شكلي شديد تر مورد قضاوت قرار مي‌دهند، خودرويي است كه شما براي مراجعه به محل آنها از آن استفاده مي كنيد. شايد همين لحظه بودجه كافي براي تهيه يك خودرو روز و آبرومند نداشته باشيد، اما چاره اين كار هم مي تواند استفاده از خدمات مراكز اجاره خودرو باشد كه فكر مي كنم نيازي به توضيح بيشتر ندارد.


خيلي نگران عناوين نباشيد


اگر كار و كسب تازه راه افتاده شما، فقط و فقط شامل شخص خودتان مي شود، شايد وسوسه كننده به نظر برسد كه براي خودتان از عنواني پر اب و تاب مثل مديرعامل يا چيزي شبيه آن بر روي كارت ويزيت يا سربرگ هاي رسمي استفاده كنيد. همچنين مي توانيد از عناويني مثل مدير بازاريابي، مدير توليد يا … بهره ببريد.

 

نكته مهم در اين بخش اين است كه مردم عموما تحت تاثير عنوان استفاده شده قرار نمي گيرند، بلكه پيش از هر چيز با از خود مي پرسند كه آيا اين شركت، يك شركت كوچك است كه جزئي ترين مسائل آن را مديرعامل آن پيگيري مي كند؟


شايد بهتر باشد بر روي كارت ويزيت خود از هيچ عنواني استفاده نكنيد و فقط به ذكر نام خود بسنده كنيد.


از كلمه “ما” بجاي “من” بهره ببريد


نكته مهم ديگر در اين رابطه كه تاثيرگذاري بسياري بر روابط شما دارد، اما ممكن است خيلي ها به آن توجهي نداشته باشد؛ اين است كه بهتر است در ارتباطات و مكاتبات خود با گروه ها يا مشترياني كه شما را از نزديك نمي شناسند، بجاي واژه “من” از واژه “ما” استفاده كنيد. اينگونه مردم و مخاطبين شما بجاي اينكه تصور كنند با يك فرد حرفه اي روبرو هستند، تصور روبرو شدن با يك گروه يا مجموعه كاري حرفه اي را در ذهن خواهند داشت.


به وبسايت خود توجه ويژه اي داشته باشيد


شايد قادر به تهيه و مديريت بزرگترين و شلوغ ترين دفتر كاري نباشيد، اما به ياد داشته باشيد كه امروزه حجم كار و كسب هايي كه با استفاده از فضاي مجازي شكل گرفته و مديريت مي شوند، از هر دوره ديگري بيشتر و بيشتر شده است.

 

پس حتما حتما توجه داشته باشيد كه نمونه دومي ويترين مجازي شما براي مشتريان بالقوه وجود نداشته باشد. هر كسي مي تواند در كمتر از نيم ساعت يك وبسايت راه اندازي كند، اما در اختيار داشتن يك طراح حرفه اي براي كسب اطمينان از بي رقيب بودن وبسايت شما، يك سرمايه گذاري خاص را مي طلبد.

 

منبع:  www.ibazaryabi.com